Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 14 / 2005
Microsoft cumpara inca un provider de securitate e-mail

Microsoft a facut inca un pas spre sectorul de protectie anti-virusi, dupa ce a anuntat ca va achizitiona serviciile firmei FrontBridge. Miscarea va facilita capacitatea lui Microsoft de a arhiva mesaje, micsorand riscul spamului si al virusilor. Microsoft a spus ca va continua sa sustina si sa vanda intreaga linie de produse FrontBridge. Aceasta achizite este a patra miscare in ultimul an si jumatate, cand Microsoft cumpara un alt “jucator” ca sa isi intareasca pozitia pe piata. In februarie, gigantul a cumparat Sybari Software, un furnizor de anti-virusi, anti-spam si tehnologii de filtrare a continutului. In decembrie anul trecut, compania a mai cumparat si Giant Software, care creeaza software anti-spyware. “Angajamentul nostru de a asculta si a raspunde clientilor a dus la uniunea cu FrontBridge, pentru ca ambele companii se axeaza pe rezolvarea aceleiasi probleme: asigurarea clientilor de e-mail, protejarea mai buna de spam si amenintari cu virusi,” a spus Dave Thompson, vicepresedinte al Exchange Server Group la Microsoft. Compania este posibil sa isi intareasca protectia anti-spam, in acceasi perioada in care firmele de analiza cum ar fi Yankee Group si Gartner lanseaza rapoarte cum ca serviciile de securitate cresc in popularitate pe langa intreprinderi. Chiar saptamana trecuta, frunizorul de infrastructura VeriSign a anuntat o achizitie in valoare de 40 de milioane de dolari a firmei de securitate network iDefense, in efortul de a-si extinde serviciile de securitate. “Vedem serviciile FrontBridge perfect compatibile cu Exchange. Echipa FrontBridge aduce expertiza serioasa pentru a ajuta clientii sa elimine riscurile de messaging, inainte de ajunge la firewall,” a declarat Thompson. Andrew Lochart, director de marketing la Postini, o alta firma furnizor de serviici e-mail, a spus ca nu planuieste sa isi schimbe strategia, desi Microsoft va fi de-acum proprietarul competitorului sau direct, FrontBridge. “Cu siguranta, destul de multi oameni de pe piata sunt sceptici in a gasi solutii la problemele lor de securitate de la Microsoft”, a spus el. “Pentru Microsoft, este interesant ca intra in domeniul securitatii cumparand un provider de servicii, dar ramane de vazut ce va face compania cu aceste achizitii,” a adaugat Lochart.
Sursa: www.internetnews.com

Microsoft ne ofera Pamantul

Microsoft a scos pe piata prima beta publica a produsului „Virtual Earth”. Produsul este primul pas pe care Microsoft il face pentru a oferi cautari locale oriunde pe planeta. Initial disponibila doar in Statele Unite ale Americii, acest tip de „local search” furnizeaza cautari cu termeni-cheie care folosesc fie harti, fie imagini. Cautarea se face prin mouse scroll, zoom sau Game Panning prin Compass Control. Produsul mai cuprinde si Paginile Aurii locale. La sfarsitul anului acesta, urmatoarea versiune beta a produsului MSN Virtual Earth va arata orase si locuri de interes cu un unghi de 45 de grade. Mai mult, produsul Virtual Earth include si o trasatura de tipul „localizeaza-ma”. Folosind punctele de acces WiFi conectate la laptopul sau pc-ul utilizatorului, software-ul amplaseaza locatia curenta a acestuia pe o harta, permitandu-i sa caute si sa cerceteze zona. Beta este disponibila pe site-ul Virtual Earth. Nu a fost fixata nici o data pentru lansarea produsului in Marea Britanie sau in alte tari europene.
Sursa : www.pcpro.co.uk

Yahoo! isi cumpara! o companie! de gadgeturi!

Cautand sa castige o prezenta mai puternica in computere si alte dispozitive, Yahoo a cumparat o companie din Palo Alto, care ii ajuta pe utilizatori sa foloseasca mici programe numite „widget-uri” pe desktopurile lor, programe care pot face orice, de la a monitoriza citate si rezultate la loto, pana la a afisa pasaje din poezii. Yahoo si-a finalizat achizitia firmei Pixoria joia trecuta. Termenii contractului nu au fost insa dezvaluiti. O companie micuta, pusa la punct de doar patru oameni, Pixoria a fost deschisa in 2002 si s-a axat pe construirea si vanzarea unui mic motor JavaScript, numit Konfabulator. O data instalat pe computerele cu Windows sau Mac, utilizatorii pot pune una sau mai multe „widget-uri” pe desktop. Yahoo va incepe sa creeze acest Konfabulator disponibil gratis incepand cu azi, prin site-ul Konfabulator: www.konfabulator.com . Aceste widget-uri vor permite utilizatorilor sa acceseze direct servicii Yahoo cum ar fi vremea, finantele, cautari Web si photo sharing. „Cautam metode de a construi mai usor lucrurile peste Yahoo,” a spus Toni Schneider, vicepresedinte la Yahoo Developer Network. ”Ne permite sa ne facem platforma mai accesibila,” a adaugat el. Widget-urile devin un mod din ce in ce mai popular printre utilizatorii de computere, pentru a accesa continut online cum ar fi dictionarele sau programele TV fara a mai folosi un browser web. Apple Computer a facut ca popularitatea acestor widget-uri sa explodeze la inceputul acestui an, cand le-a incorporat ca trasatura a sistemului de operare Tiger. Un lucru important este ca aceste unelte sunt usor de creat de catre cei care au un pic de indemanare in ale computerelor. Konfabulator are peste 100 de widget-uri in galeria sa, marea majoritate fiind create de utilizatori. Yahoo spune ca va incuraja crearea widget-urilor care folosesc software-ul Konfabulator, chiar daca se cupleaza sau nu cu serviciile Yahoo. Pentru aceasta companie, widget-urile furnizeaza un nou mod de a furniza continut utilizatorilor. „Este un mod extraordinar de distributie pentru Yahoo,” a spus Schneider. In plus, aceste unelte vor usura accesarea unor servicii Yahoo, a spus Arlo Rose, unul din fondatorii firmei achizitionate, Pixoria. Rose a mai spus ca echipa sa priveste dincolo de computerele de birou si doreste sa realizeze pe viitor versiuni ale software-ului pentru televizoare, telefoane mobile si alte dispozitive. Desi widget-urile ar putea – teoretic- sa ajute Yahoo sa afiseze reclame pe computerele de birou, Rose spune ca este un lucru la care el se opune.
Sursa : www.mercurynews.com

Mozilla amana urmatoarea lansare Firefox

Urmatorea lansare majora a lui Firefox a fost amanata. Mozilla Foundation spune ca intarzierea noului Firefox se datoreaza unor noi trasaturi care necesita mai mult timp pentru dezvoltare. Tristan Nitot, presedinte la Mozilla Europe, a spus ca organizatia evita sa mai dea o data clara, pentru ca e greu de respectat. „Lucrez in industria software de prea mult timp ca sa fac angajamente in ceea ce priveste datele de lansare,” a spus el publicatiei electronice zdnet.com. „Intotdeauna te trezesti ca ai gresit,” a mai spus Nitot. Utilizatorii pot sta linistiti, pentru ca, desi amanata, versiunea 1.5 va avea mai multe trasaturi decat ar fi avut versiunea 1.1. Nitot spune ca lansarea va fi mai bine organizata decat cea planuita initial, de aceea au decis sa ii dea un nume nou, 1.5 fiind clar mai impresionant decat 1.1.... Mozilla Foundation a anuntat ca o versiune beta va fi lansata in august, iar lansarea completa si oficiala va fi candva in septembrie.
Sursa : The Register

3Com ii plateste pe vanatorii de virusi

TippingPoint, o diviziune a gigantului in networking 3Com, planuieste sa plateasca cercetatorii care gasesc informatii despre vulnerabilitatile neanuntate in sistemele mari si in software. Compania a anuntat ieri ca vrea sa dea bonusuri celor care gasesc virusi cu mare raspandire. Prin acest program, numit Zero Day Initiative (ZDI), cercetatorii vor trimite detaliile despre virusii la 3Com, iar compania va face oferte pentru a deveni detinatorul exclusiv al acelei informatii. Gigantul de retele va folosi informatiile pentru a furniza din timp protectie clientilor sai si pentru a lucra la repararea vulnerabilitatii. "Credem ca un mod eficient de capturare a acestor date este stabilirea unei comunitati si a unei echipe bune de cercetatori,” au declarat membri ai companiei. Pe de o parte vanatoare de virusi, pe de alta parte program de recompense pentru cei loiali, Zero Day Initiative redefineste planuri mai vechi ale altor companii de a rasplati cercetatorii pentru informatii in exclusivitate despre vulnerabilitati. Furnizorul de informatii de securitate, iDefense, de curand devenit un subsidiar al VeriSign, a pus bazele programului Contributor pentru a oferi cercetatorilor bani grei pentru detaliile despre erori si virusi. Stabilit in august 2002, planul controversat a starnit dezbateri privind responsabilitatea dezvaluirilor. Mai tarziu, s-au dat bonusuri si receompense pentru cercetatori, de patru ori pe an. Mozilla Foundation ofera prime, dar numai pentru virusii seriosi gasiti in browserul sau open-source. Microsoft a creat poate cel mai faimos program de recompense din industria securitatii, dar nu pentru virusi. In august 2003, gigantul software a creat un fond de 5 milioane de dolari pentru a plati informatiile despre atacuri care lansau anumiti virusi si viermi pe Internet. Astfel de programe au devenit cu timpul mai putin controversate, a spus Carole Theriault, consultant de securitate la firma de antivirusi Sophos. „Nu cred ca e un lucru rau. Daca cineva gaseste ceva de valoare, cred ca trebuie platit pentru asta,” spune Theriault. Pentru programul companiei 3Com, cercetatorii isi vor face un cont pe site-ul portalului ZDI, care va fi lansat pe 15 august. Vulnerabilitatile inscrise prin portal vor fi evaluate si compania va face o oferta celui care gaseste erori. Daca cercetatorul accepta oferta, 3Com va avea drepturi exclusive asupra acelei informatii. Mai mult, 3Com va oferi premii aditionale vanatorilor de viermi, oferindu-le un status de aur, argint sau bronz, in functie de cate erori de securitate gasesc. Compania planuieste sa foloseasca un sistem point asemanator cu programele flier, pentru a urmari productivitatea cercetatorilor sai. 3Com vrea sa utilizeze informatiile despre virusi pentru a oferi protectie clinetilor sai, inainte ca hackerii sa profite de vulnerabilitatile descoperite. „Nici un detaliu tehnic despre vulnerabilitati nu va fi facut public, inainte de a lansa o reparare a erorii,” au spus oficiali ai companiei. Beneficiile economice ale acestui program pot duce la dorinta mai multor companii de a crea propriul program de cumparare a vulnerabilitatilor, a spus Theriault, de la Sophos. „Se pare ca – pentru moment- cateva companii individuale fac aceste programe si platesc pentru informatii, dar este posibil ca si alti jucatori din industria securitatii sa se alature in aceasta competitie, in care informatia se plateste,” a adaugat ea. 3Com intentioneaza sa faca public noul program la Black Hat Briefings si la conventia hackerilor DEF CON Ambele evenimente vor avea loc saptamana viitoare, in Las Vegas.
Sursa : The Register

Google si Microsoft nu stiu ce legi sa mai aplice

Dand la randul sau in judecata corporatia Microsoft, din cauza unui inginer de cercetare, compania Google incepe din nou batalia cu gigantul software. Tensiunile au aparut cand Google l-a angajat pe Kai Fu-Lee, care lucra la compania Microsoft, pentru a-si deschide un nou birou de cercetare si dezvoltare in China. Microsoft din Redmond a dat in judecata atat fostul angajat, cat si compania Google, la tribunalul din Washington, pe baza contractului semnat de Lee in 2000, care, crede Microsoft, nu ii permite acestuia sa se alature companiei Google. Plangerea celor de la Google la Curtea Superioara de Justitie din California se bazeaza pe politica necompetitiva a lui Microsoft, care, spune Google, a violat legile din California, care dau angajatilor dreptul neconditionat de a-si schimba serviciul. Nicole Wong, consilierul Google, spune intr-un interviu ca in timp ce restrictia lui Microsoft este „clar o restrangere ilegala”, Google, pe de alta parte, incearca sa creeze un mediu propice pentru inovatori, spre deosebire de Microsoft, care se axeaza pe „intimidare”. Stacy Drake McCredy, pe de alta parte, purtatoare de cuvant la compania Microsoft crede ca plangerea celor de la Google este un act disperat si este posibil sa fie respinsa, pentru ca incearca sa evite legea din Washington. Google argumenteaza nevoia de a aplica legile din California in proces, pentru ca acolo se afla o mare parte din forta lor e munca, dar si bazele companiei, iar Lee este inregistrat la vot, plateste taxe si planuieste sa isi cumpere o casa acolo. De la inceputurile sale din 1998, Google a crescut repede, popular si puternic. Angajarea lui Lee de catre Google a fost o lovitura dureroasa pentru Microsoft, pentru ca Lee lucrase la propriile produse de cautare ale lui Microsoft, ca vicepresedinte al diviziei de servicii interactive a companiei. Mai mult, Lee facilita dezvoltarea companiei si strategiei acesteia in China. Google a anuntat initial ca il angajeaza pe Lee, a dat de inteles si ca acesta va lucra in China, stabilindu-si noul birou de cercetare acolo. Lee a mai lucrat la Silicon Valley cu Silicon Graphics si Apple Computer, urmand sa se alature lui Microsoft in Washington, unde a semnat acel contract de non-competitie. Intrand in 1998 in Microsoft, Lee era responsabil cu stabilirea centrului Microsoft R&D in Beijing. Oricare ar fi povestea si motivele care stau la baze acestei rivalitati intre cele doua companii, va fi un proces dur, in care se vor aplica legile statului in lumea „non-competitiva” a tehnologiei.
Sursa: www.earthtimes.org

Sunetul Muzicii se aude legal

Nu exista veste mai buna pentru companiile de muzica. Downloadurile legale de muzica s-au triplat in prima jumatate a anului. IFPI, Federatia Internationala de Industrii Fonografice a anuntat saptamana trecuta ca numarul cantecelor dowloadate legal a crescut de trei ori in prima parte a anului 2005. Numarul a crescut astfel de la 57 de milioane de cantece descarcate legal in prima jumatate a anului 2004, la 100 de milioane in a doua jumatate a aceluiasi an, ajungand pana la 180 de milioane anul acesta. De remarcat este si faptul ca desi cantecele downloadate legal au ajuns la aceasta cifra, downloadurile ilegale au crescut si ele de la 870 de milioane, la 900 de milioane. In ceea ce priveste cifrele si procentajele, industria muzicala inregistreaza acum un real succes, desi sunetul legal are cifre mai mici decat sunetul piratat. „Avem acum evidenta reala ca oamenii renunta din ce in ce mai mult la sharuirea de fisiere ilegale, indreptandu-se spre cai legale de a asculta muzica preferata,” spune unul din membri companiei. Dar ce ii face pe oameni atat de cuminti? De ce sa plateasca pentru muzica, daca o pot asculta gratis? Este oare frica de Dumnezeu? Sau frica de lege? De cand industria muzicala s-a apucat de procese impotriva piratilor in 2003, peste 14.000 de persoane au fost chemate in banca acuzatilor, in 12 tari, incluzand Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Japonia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Irlanda, Islanda, Tarile de Jos si Italia. Majoritatea acestor procese au fost impotriva barbatilor cu varste cuprinse intre 20 si 35 de ani. Fie ca ne e teama ca vom fi prinsi ca incalcam legea, fie ca realizam ca multe din retelele de download ne pot distruge dragalasele si pretioasele PC-uri, atitudinea noastra se schimba, si asta e o veste buna pentru industria muzicala. Exista totusi si alte explicatii pentru aceste atitudini in schimbare. Argumentul postat pe geek.com de catre un tip de nume Joshua este perfect valabil. El spune ca nu este de acord cu opinia celor de la IFPI ca oamenilor le este teama de procese si de probleme cu computerul in urma downloadarii de muzica. Principalul motiv este de natura economica. Piata este condusa de catre cererea consumatorilor, iar fabricantii trebuie sa creeze produsele cerute. Cand oferta este scazuta si fabricantii nu mai vor sa creeze produse in plus, apare o crestere inevitabila a pietei negre. Consumatorul obisnuit vrea sa plateasca pentru produse, daca ele sunt ambalate asa cum le vrea el, nu cum vrea producatorul. Daca le dam consumatorilor ceea ce vor (acces ieftin la muzica pe care o doresc si la hardware-ul care suporta acea muzica), acesti clienti vor fi castigati pentru mult timp. Punctul de vedere detaliat al lui Joshua e accesibil online pe http://www.geek.com/news/geeknews/2005Jul/gee20050722031493.htm. 300 de site-uri web legale, aproape 200 fiind in Europa, dar si serviciile pe baza de abonament ca iTunes al lui Apple si Napsterhave ajuta si ele la incurajarea legalitatii muzicii. Apple pretinde ca iPod si-a marit de curand veniturile la 320 de milioane de dolari. La ora actuala, serviciul iTunes are cea mai mare arie de selectie, oferind 1,5 milioane de trackuri. Napster este pe locul doi, cu 1,2 milioane. Cu servicii de calitate ca acestea, se pare ca numarul de dowloaduri legale va creste in continuare.
Sursa : www.hindustantimes.com

Spamul nu-si gaseste nasu’

Acum cativa ani, prevedeam ca e-mailurile junk nu vor mai fi o problema in anul 2005. Prea multa clarviziune strica…De fapt, intre 60 si 70% din e-mailurile trimise in lume sunt spam. Nici macar legile federale anti-spam si procesele nu au rezolvat problema. Cu atatia spammeri liberi, cativa inchisi pe ici, pe acolo nu fac nici o diferenta. Distrasi de terorism, droguri si crima organizata, politistii n-au chef, nici timp sa prinda spammerii printr-o mare actiune under cover, singura strategie care ar putea merge. Poate tehnologia ne va salva: poate filtrele anti-spam mai agresive sau noile tehnologii care sa identifice si sa blocheze spammerii, inainte ca ei sa faca rau. Multe dintre aceste idei nu au dat randament. Asta pentru ca luptatorii anti-spam se lupta intre ei…Numai daca ne gandim la disputa peste Sender ID, un sistem de autentificare e-mail, sustinut de corporatia Microsoft. Majoritatea mesajelor spam contin adrese de returnare false, facand imposibila gasirea urmelor spammerului. Sender ID ar adauga un nou feature sistemului e-mail, care ar face posibila confirmarea originii adevarate a unei bucati de e-mail. Asa ca spammerii nu s-ar mai putea ascunde asa usor. Aceasta inventie nu ne vindeca de toate relele. Trebuie sa si blocam spamul. Dar acest lucru este cu mult mai usor, o data ce ai identificat sursa. Dar va merge oare acest Sender ID? Un studiu recent a arata ca sistemul are multe probleme de host. Acest lucru nu a oprit insa Microsoft de la incercarea de a patenta anumite portiuni ale noii tehnologiei. Aceasta miscare a bagat in sperieti celelalte firme, care nu vor ca e-mailul lor sa stea la mila celei mai lipsite de mila companii de software din lume. Asa ca unele dintre ele s-au mobilizat in jurul unui sistem de autentificare dezvoltat de compania de cautari Yahoo. Internet Engineering Task Force, care trebuie sa decida care este cea mai buna solutie tehnica, inca se mai gandeste ce sa hotarasca…”Nu s-a ajuns inca la un consens pentru a ajunge la o singura solutie tehnica,” au spus membri ai companiei saptamana trecuta, vorbe care au incalzit inimile multor spammeri. Acestia pot inca sa rasufle usurati. Un intreprinzator israelian planuieste insa sa tulbure un pic lumea spammerilor. „Vrem sa gasim oameni care sa isi apere drepturile online,” spune Eran Reshef, presedinte fondator al firmei Blue Security. Compania are bazele in Menlo Park California si in Herzliya, Israel. Sistemul sau, Blue Frog, este disponibil gratis la bluesecurity.com. Blue Frog inregistreaza adresa de e-mail a utilizatorilor, apoi creeaza peste o duzina de adrese false legate de adresa reala. Adresele „false” sunt „borcane cu miere” (honeypots), create pentru a induce in eroare spammerii. Cand apare emailul junk, sistemul Blue Frog analizeaza spamul pentru a identifica nu persoana care l-a trimis, ci advertiserul care se foloseste de spam pentru a-si vinde produsele, de exemplu pastile ieftine de Viagra, si ele „false” de multe ori. Acesti intreprinzatori strecoara linkuri web in aceste mesaje, asa ca sunt usor de gasit. Apoi, Blue Frog genereaza un program care ajunge la pagina de comanda a site-ului si scrie un mesaj prin care solicita sa nu i se mai trimita astfel de e-mailuri. De fiecare data cand utilizatorii lui Blue Frog primesc mesaje spam, la oricare din adresele honeypot, sistemul trimite automat plangeri. In viziunea unor experti luptatori anti-spam, este o idee jalnica, poate chiar ilegala. „Cum naiba a gasit fonduri pentru asta, ramane un mister pentru mine,” spune Anne Mitchell, de la Institutul pentru Spam si Politica Publica de Internet.
Sursa: www.boston.com

Design by Emark.ro