Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 16 / 2005
iTunes sparge piata japoneza

Consumatorii japonezi au downloadat un milion de melodii de la serviciul digital de muzica iTunes, lansat de Apple joia trecuta, au anuntat reprezentanti ai companiei. Apple a mai spus ca lansarea serviciului muzical online iTunes, care vinde cantece ale artistilor locali si internationali, a fost un “succes imens”. Japonia a devenit astfel a 20-a tara (si prima din Asia) care beneficiaza de noul serviciu iTunes. Acesta a vandut peste 500 de milioane de melodii in intreaga lume, adica 80% din totalul muzicii descarcate legal in America. Player-ul digital al lui Apple, iPod, a avut si el un succes monstruos, de la lansarea sa din 2001, vanzand peste 22 de milioane de exemplare. Compania americana are insa de-a face cu rivalul Sony, in Japonia, ale carui playere digitale s-au vandut destul de bine in ultimele luni. Analistii cred ca lansarea serviciului iTunes in Japonia va mari si vanzarile iPod-urilor, care deja au o cota de piata de 35%. In primele zile, un milion de melodii au fost descarcate in Japonia, un numar mai mare decat in oricare alta tara. “Suntem foarte fericiti de aceste rezultate,” a spus Eddy Cue, vicepresedinte de aplicatii la Apple Computer. “Credem ca am inregistrat un succe imens,” a mai spus el. iTunes este mai ieftin decat alte servicii similare din Japonia, majoritatea cantecelor fiind disponibile pentru descarcare cu numai 150 de yeni (1,35 dolari). In orice caz, este mai scump decat "partenerul" sau american, lansat acum doi ani, ale carui melodii costau doar 1 dolar. Succesul serviciului iTunes a ajutat Apple sa se relanseze pe piata muzicii digitale. “Daca au un asa mare succes in Japonia, exista sanse destul de mari ca iTunes sa devina un standard de facto," spune John Yang, analist la Standard & Poor's.
Sursa:news.bbc.co.uk

Beta My AOL

America Online a dezvaluit versiunea beta a serviciului My AOL, serviciu de pagini Web personalizate. My AOL este creat pentru a da oamenilor ocazia de a-si modifica si personaliza portalul AOL, in functie de nevoile si interesele lor, inclusiv adaugarea de stiri “feed” prin Really Simple Syndication (RSS), a anuntat compania. AOL lucreaza cu motorul de cautare RSS, Feedster, pentru noul serviciu. Feedster are un index de cautari a peste 11 milioane de "feeds" RSS si milioane de documente XML, a anuntat AOL. Google a lansat si el un serviciu similar pentru abonatii Gmail si pentru alti detinatori de conturi Google, care le permite acestora sa isi creeze pagini Web personalizate, cu ajutorul continutului lor preferat de pe net. Compania de cautare rivala ofera si ea un serviciu similar de ceva timp. Paginile personalizate My AOL vor contine o sectiune "My Feeds", care le permite sa selecteze dintr-o lista prestabilita de categorii, cum ar fi afaceri nationale sau stiri sportive, si apoi sa primeasca titluri updatate de la site-urile lor favorite. Mai mult, ei pot sa isi adauge propriul continut bazat pe feed-uri si stiri din blogurile selectate de ei, distribuindu-le catre pagina personalizata. America Online considera ca noul serviciu salveaza o groaza de timp si este un manager bun de informatii. "My AOL furnizeaza o solutie convenabila pentru un ritual care de obicei consuma o groaza de timp: vizitarea mai multor site-uri Web si a mai multor bloguri, de cateva ori pe zi, pentru a fi la curent cu toate stirile," a spus Kerry Parkins, director de audienta a produselor America Online.
Sursa: CNET News.com

Riscuri de virusi pe Windows 2000

O eroare la care nu s-a gasit inca "patch-ul" intr-o componenta de core a lui Windows 2000 ar putea fi exploatata pentru a lansa virusi, avertizeaza expertii in securitate. Eroarea a fost descoperita de catre firma de cercetare in securitate eEye Digital Security. Compania detine detalii privind lansarea unui patch pentru reparare, iar Microsoft investigheaza problema, care este complicata de decizia companiei de a reduce suprtul pentru sistemul sau de operare. Suportul principal pentru Windows 2000, care este folosit pe scara larga in mediile corporatiilor, si-a gasit sfarsitul in iulie 2005. Microsoft a lansat insa un update final pentru Windows 2000 pe 28 iunie, doar cu doua zile inainte ca suportul obisnuit sa expire. "Ne putem astepta ca oricine sa exploateze aceasta eroare si sa atace, intr-un timp destul de scurt," a spus Tom Newton, manager de dezvoltare a produselor la creatorul de firewall SmoothWall.
Sursa: The Register

Yahoo! lanseaza un serviciu de reclame

Yahoo! se incapataneaza iar sa contracareze compania Google, lansand un nou serviciu care permite webmasterilor sa castige venituri suplimentare afisand reclame pe site-urile lor. Compania de cautari a recunoscut ca incearca sa castige mai mult din piata publicitatii online, lansand un serviciu care va intra in competitie directa cu programul AdSense, al lui Google. Initial disponibil in Statele Unite ale Americii printr-o beta tip invitatie, platforma Yahoo! Publisher Network permite utilizatorilor sa se inscrie online pentru produsele de reclama ale Yahoo si sa aiba acces la alte continuturi si produse Yahoo. Prin acest serviciu, webmasterii si bloggerii vor avea acces la aceeasi retea de publicitate, continuturi si capacitati la care au acces utilizatorii Yahoo! Primul produs de reclama Yahoo! care va fi oferit prin beta va fi "Content Match", care permite editorilor sa plaseze liste relevante contextual pe site-urile lor si sa primeasca o cota din veniturile generate de ele. In orice caz, in afara faptului ca noul serviciu permite webmasterilor si bloggerilor sa aiba venituri in plus prin reclame, Yahoo! Publisher Network va oferi acces si la alte produse Yahoo!, cum ar fi trasatura "Add to My Yahoo!", care permite utilizatorilor sa distribuie continuturi prin RSS si produsul de cautare "YQ Beta". Compania a spus si ca va oferi trasaturi in plus, inclusiv una de tipul “Save to My Web” si o unealta de cautare web. “Yahoo! si-a dezvoltat multe relatii de succes cu editorii web din intreaga lume si construieste acum pe baza acelei experiente un mod de a aduce venituri suplimentare si continuturi relevante pentru site-urile de calitate,” a spus Bill Demas, vicepresedinte la grupul Yahoo! Solutii de Parteneriat. ”Ajutand comunitatea larga de bloggeri si editori sa-si maximizeze valoarea site-urilor lor, vrem sa cream o experienta si mai promitatoare pentru ei, utilizatori si advertiseri,” a adaugat Demas. Lansarea serviciului ar putea sa se dovedeasca periculoasa pentru Google, care si-a vazut profiturile scazand in ultimii ani, din cauza platformei sale de reclame sponsorizate. Prin programele AdSense, site-urile partenere cu Google au generat venituri de 630 de milioane de dolari in al doilea sfert al anului 2005, echivalent cu 46 de procente din veniturile totale. Yahoo si Google sunt intr-o lupta feroce pentru a castiga « inimile » utilizatorilor de mobile si Internet, din intreaga lume. In ultimele luni, ambele companii au lansat servicii de cautari video, SMS si motoare de cautare personale. In plus, Yahoo! si-a marit memoria la serviciul de e-mail la 1GB, pentru a-l ajunge din urma pe rivalul Google, care oferea prin Gmail 1 giga de memorie. La doar cateva zile dupa, Google crestea capacitatile de stocare la 2GB.
Sursa: ElectricNews.Net

Software-urile se combina intre ele

IBM planuieste sa renunte la tehnologiile de cautare “cheie” in favoarea recuperarii datelor care folosesc concepte si fapte. In timp ce cautarile simple, dar puternice, pe baza de cuvinte-cheie au revolutionat felul in care utilizatorii de Internet gasesc si recupereaza informatii, IBM incearca sa transforme felul in care oamenii care lucreaza la birou disting intre numeroasele date stocate inauntrul organizatiilor. “Nu vad nici unul din marii jucatori intrand in aceasta zona,” spune Arthur Ciccolo, presedintele tehnologiei de cautare la IBM Research, adaugand ca majoritatea companiilor mari de cautari, cum ar Google, Yahoo si Microsoft s-au axat pe Internetul pulic, si nu pe recuperarea datelor private. IBM planuieste sa ofere si celorlalte firme, in mod deschis, tehnologia Unstructured Information Management Architecture (UIMA), o tehnologie care poate analiza texte din documente si alte tipuri de media pentru a intelege relatii si fapte. Alte 15 companii, inclusiv Attensity, ClearForest, Cognos, Endeca, Factiva, Kana, Inquira, iPhrase, Inxight, nStein, QL2, SAS, Schemalogic, Semagix, SPSS si Temis planuiesc sa foloseasca UIMA ca structura de cautare si analiza de text a datelor nestructurate, a anuntat IBM. Factiva este o companie de tip joint venture a furnizorilor de informatii financiare Dow Jones & Co. si Reuters Group Plc. IBM ofera si software-ul WebSphere OmniFind pentru a-si ajuta utilizatorii sa realizeze cautari de date nestructurate intr-o varietate de informatii sau limbaje, fie ele localizate in baze de date, fisiere e-mail, inregistrari audio, fotografii sau imagini video. Ciccolo spune ca UIMA va permite mai multor furnizori de software folosit in management, cautari, analize de text, sa lucreze unul cu celalalt. Noua structura de cautari de date este disponibila si pentru alte companii, fiind rezultatul a dezvoltarii de peste 4 ani a IBM Research, cu contributii ale cercetatorilor de top din Statele Unite ale Americii si de la universitatile de top, dar si cu sprijinul Agentiei de Proiecte de Aparare si Cercetari Avansate (DARPA). De exemplu, combinarea de software de la Attensity, ClearForest, iPhrase, Kana si IBM poate fi folosita de catre fabricantii de bunuri pentru a monitoriza Web-ul de plangeri despre defectele unui produs si pentru a localiza date interne care ar ajuta sa se raspunda rapid la problema de calitate respectiva.
Sursa: Reuters

Inca o metoda de a fenta sistemul Windows antipiraterie

Eforturile Microsoft de a lupta impotriva contrafacerilor s-au lovit de inca o problema, dupa ce a fost gasita o noua metoda care pretinde ca poate trece de verificarile anti-piraterie ale lui Windows. Verificarea e menita sa previna oamenii care au copii piratate ale sistemului de operare sa isi downloadeze software aditional de la Microsoft. Schimband niste setari in unealta de validare numita "GenuineCheck.exe", este posibil sa generati un cod care va valida software-ul Windows cu nonsalanta, chiar daca e piratat. Microsoft nu a confirmat ca metoda functioneaza, dar investigheaza aceasta problema, a anuntat un reprezentant al companiei. "Nu e surprinzator pentru noi ca cei care nu intentioneza niciodata sa plateasca pentru software vor incerca sa gaseasca o cale de a trece peste Windows Genuine Advantage," a spus reprezentantul companiei. Microsoft a anuntat saptamana trecuta ca verificarea anti-piraterie a lui Windows este obligatorie pentru toti clientii care vor sa-si descarce adaugari si update-uri pentru Windows XP si 2000. Supranumit Windows Genuine Advantage, serviciul le cere utilizatorilor sa verifice daca au o copie legitima a sistemului de operare, inainte de a descarca fisiere de la site-urile Microsoft de download. Pentru fabricantul de software, stirile pot fi un alt episod al modului in care se trece de WGA. Saptamana trecuta, mai multe site-uri web au spus ca se poate trece de aceasta verificare anti-piraterie in mai multe feluri, inclusiv prin "lipirea" unui cod JavaScript in browser-ul Web. La inceputul acestui an, in timpul fazei "pilot" a lui WGA, un cercetator in securitate a aratat ca a gasit inca o metoda de a fenta sistemul. Unealta GenuineCheck.exe este unul din modurile in care oamenii pot verifica daca sistemul lor de operare Windows este sau nu autentic. Mecanismul primar de verificare a uneltei WGA foloseste ActiveX, care nu este sustinut de toate browserele web. Popularul browser open-source Firefox, spre exemplu, nu suporta ActiveX. Tot ceea ce trebuie sa faca un utilizator obisnuit de PC pentru ca GenuineCheck.exe sa genereze un cod de validare pe un computer cu Windows-ul piratat este sa o foloseasca in modul de compatibilitate Windows 2000. Acest lucru se face descarcand unealta, dand click dreapta pe fisier si selectand "proprietati". Apoi, selectand "compatibility" in meniu, se poate schimba modul de compatibilitate. Daca metoda functioneaza, este posibil sa fie pentru scurt timp. “Microsoft isi updateaza sistemul de validare din cand in cand si planuieste sa repare aceste probleme,” a anuntat un reprezentant al companiei. WGA este un pas pe care Microsoft il face pentru a mari numarul de utilizatori Windows care chiar platesc pentru software-ul companiei. In momentul de fata, gigantul software estimeaza ca mai bine de o treime din copiile Windows din intreaga lume nu sunt originale.
Sursa: CNET News.com

PHP, Perl si Python sunt pe duca ?

Un trio al limbajelor de scripting open-source au castigat din ce in ce mai multa popularitate printre dezvoltatori, in acelasi timp in care companii mari de IT si-au adaugat suportul. Numarul de dezvoltatori care folosesc PHP, Perl si Python a scazut insa substantial in intreaga Europa, in Orientul Mijlociu si Asia, de la numarul inregistrat acum doi ani, potrivit ultimelor cercetari ale companiei Evans Data Corp (EDC). PHP si Python au experimentat si ele o scadere de cate 25 de procente in ultimele luni, in timp ce Perl a scazut cu 20 de procente. Intre timp, cei care nu planuiesc sa evalueze sau sa foloseasca nici unul din cele trei proiecte sunt in continua crestere, cu pana la 40 de procente, in cazul lui PHP. EDC a supus la vot 400 de dezvoltatori din intreprinderi mici, mijlocii si mari. Acestea sunt vesti potential rele pentru IBM, Oracle, SAP si Intel, care in acest an au anuntat fiecare, in mod separat, produse si investitii de avansare a PHP. Fiecare dintre aceste companii a lucrat indeaproape cu creatorul PHP, Zend Technologies pentru a suporta limbajul de programare. Tot in acest an, Zend a asigurat o investitie strategica de la Intel Capital si SAP Ventures, in valoare de peste 8 milioane de dolari, in timp ce Intel a spus ca va optimiza PHP pentru hardware-ul bazat pe Intel. Aceasta declaratie a fost urmata de colaborarea dintre Zend si IBM pentru a furniza in iulie un driver nativ pentru Cloudscape-ul si data de baze relationala DB2 a companiei, cu integrarea separata planuita pentru Data de Baze a lui Oracle. IBM si Oracle, in particular, lucreaza cu Zend pentru a-si face datele de baze sa devina o alegere naturala pentru cele 2,5 milioane de dezvoltatori care folosesc PHP. Michel Gerin, vicepresedinte de marketing la compania Zend, se intreaba retoric: "Daca nu ar mai exista interes sau daca asistam la un declin de interes in PHP, de ce si-ar mai lua oamenii produse care sa suporte PHP? Noi nu vedem decat cerere si folosire intensa a lui PHP.” Gerin a adaugat ca daca PHP si-ar pierde din suport, atunci afacerea Zend ar fi scazut si ea cu cel putin 20 de procente, in acelasi timp cu cifrele furnizate de EDC. "Nu s-a intamplat acest lucru. Ba din contra…", spune Gerin.
Sursa: The Register

Mozilla isi face corporatie

Browser-ul web open source Mozilla Foundation a anuntat infiintarea Corporatiei Mozilla, o organizatie bazata pe profit, care se va ocupa de relatiile dintre companiile comerciale si va continua dezvoltarea, distribuirea si marketingul pentru Firefox si Thunderbird. Corporatia va deveni “casa” majoritatii angajatiilor fundatiei, va avea propriul comitet director si va fi supravegheata indeaproape de presedintele fundatiei, Mitchell Baker, care va deveni acum si presedintele corporatiei. Aceasta va fi initial “locuinta” lui Firefox si Thunderbird, cu proiecte care includ Camino si SeaMonkey inca supravegheate de catre fundatie. Ironia face ca Mozilla a prins viata numai dupa ce afacerile Netscape Communications au lansat codul Navigator browser comunitatii, pierzand astfel razboiul browserelor in fata celebrului Internet Explorer al lui Microsoft. Mozilla a luat nastere folosind acel cod Netscape. Evident sensibila la perceptia negativa pe care formatia unei corporatii orientate comercial ar putea-o avea asupra membrilor comunitatii open source, Mozilla Foundation a cam evitat sa se pronunte asupra acuzatiilor ca a inceput sa “se vanda”. Compania a spus insa ca va detine 100% control asupra corporatiei, ca nu vor exista alti detintori de procente sau de dividende. In plus, orice profit pe care il va inregistra corporatia va fi investit inapoi in proiectul Mozilla. “Fundatia este dornica sa sublinieze faptul ca aceasta corporatie va urmari aceleasi scopuri publice ca si fundatia si ca nu va fi condusa de scopuri pur mercantile,” a anuntat Mozilla pe site-ul sau oficial. Firefox isi mareste acum cota de piata, care se crede a fi intre 5 si 10 procente, in functie de analisti, in timp ce Internet Explorer pierde incet-incet din piata, pentru prima oara in multi ani.
Sursa: The Register

Fujifilm anunta noua camera digitala 9mpix

Fujifilm a lansat un nou model de camere digitale, FinePix E900, care cuprinde acelasi imager SuperCCD HR gasit si in fratele sau geaman cu zoom mai mare, S9000. Rezolutia noilor aparate foto este doar o parte a povestii. In timp ce aceasta creste, diferenta dintre pasii succesivi de pe scala megapixelilor devine mai mica. Noul model FinePix E900 are o rezolutie de pana la 3.488 x 2.616 pixeli. E900, care inlocuieste modelul existent al lui Fujifilm, E550, pare sa aiba si alte trasaturi interesante in afara de rezolutie, Ratingul maxim ISO este mai mare decat ceea ce se obisnuieste pentru aceasta categorie, cu o sensibilitate maxima ISO de 800. Alte trasaturi interesante includ lentilele optice de zoom 4x si o trasataura de histograma directa. Fujifilm FinePix E900 va fi disponibil incepand cu luna octombrie, cu preturi de la 499,95 de dolari in sus.
Sursa: www.imaging-resource.com

Microsoft da detalii despre Xbox 360

Gamerii pot privi cu incantare spre viitor, spre o grafica mai buna, cand Microsoft isi va lansa noul Xbox 360, la sfarsitul acestui an. Cel putin asa promite gigantul in ale computerelor. La o conferinta de presa din Dublin, Microsoft a confirmat ca va lansa peste 25 de titluri de jocuri alaturi de noua generatie de console. Jocurile planuite pentru Xbox 360 includ titlul Perfect Dark Zero, o prea-aparitie a jocului Perfect Dark; Kameo, un joc orientat mai mult pentru familii; Project Gotham Racing 3; Dead or Alive 4; Quake 4, FIFA 2006 si Ghost Recon 3. Microsoft planuieste sa isi faca toate consolele mai vechi compatibile cu jocurile curente Xbox. In orice caz, daca titlul dumneavoastra favorit este unul mai obscur , nu a intrat in lista de "top" a gigantului. Stephen McGill, director de marketing pentru Xbox, a aratat cum compania planuieste sa isi faca cele mai bine vandute jocuri Xbox – si el pretinde ca sunt cateva sute - compatibile cu noua consola. El a recunoscut, totusi, ca vor exista cateva jocuri care pur si simplu nu vor merge cu Xbox 360. Mai sunt insa lucruri pe care Microsoft nu le-a dezvaluit, inclusiv preturile si data exacta a lansarii. Abunda zvonurile cum ca aceasta consola este programata pentru o lansare in intreaga lume pe 4 noiembrie. Microsoft nu a confirmat nici o data, dar a spus ca noul produs se va gasi pe rafturi in America de Nord si Japonia inainte de Craciun. In orice caz, compania a fost mai mult decat incantata sa discute despre perfomantele noii “masinarii”. Grafica e controlata de un cip ATI de 500 de MHz, iar consola isi trage puterea de la 3 core-uri de 2 GHz. Hard drive-ul de 20 GB este detasabil, asa ca puteti sa il atasati la un Xbox 360 al unui prieten, aproape eliminandu-se nevoia de carduri de memorie. Xbox 360 este in mod sigur mai “subtire” si Microsoft promite ca va fi si mai deschis decat predecesorul lui. Consola alba poate suferi modificari. Microsoft isi sustine cu fermitate serviciul Xbox Live, in ciuda speculatiilor initiale ridicate acum cateva luni in privinta viabilitatii unui astfel de serviciu in Irlanda, unde penetrarea broadbandului este considerata scazuta. Nu exista insa indoieli in ceea ce priveste popularitatea lui Xbox Live in intreaga lume, cel putin asa arata cifrele, relevate saptamana trecuta. Se pare ca acest serviciu al companiei inregistreaza 2 milioane de utilizatori momentan, numarul fiind dublu fata de cel din anul trecut. Serviciul Xbox Live a suferit un upgrade pentru noua consola. Serviciul online de jocuri se va imparti de-acum inainte in doua optiuni: Silver si Gold. Xbox Live Silver este gratuit si va permite detinatorilor de Xbox 360 sa comunice cu prietenii lor prin intermediul acestui serviciu, sa acceseze piata si sa isi descarce noi materiale pentru jocuri si consola insasi. Microsoft spera ca optiune Silver va aduce mai multi membri catre comunitatea Xbox Live. Optiunea Gold, pe de alta parte, este destinata celor care doresc sa acceseze online jocurile preferate, si include, de asemenea, si trasaturi ale serviciului Silver. Membrii curenti ai lui Xbox Live Gold vor putea trece la versiunea imbunatatita a lui Xbox 360, a promis McGill. O alta trasatura la indemana asupra careia Microsoft a tinut sa atraga atentia a fost functia “controlul parental”, pe care a creat-o in noua consola, functie ce permite parintilor sa restrictioneze accesul la jocuri, copiilor de anumite varste si sa controleze, in acelasi timp, ce au voie sa joace copii si cu cine pot sa vorbeasca online.
Sursa: electricnews.net

Intel “ucide“ familii de procesoare

Orice cumparator care isi doreste chipset-urile mobile ale lui Intel 855 si 852 mai are acum inca o luna pentru a inainta cererea, inainte ca gigantul in ale cipurilor sa opreasca mai multe comenzi pentru respectivele cipuri. Potentialii cumparatori pot comanda pana pe 23 septemebrie cipurile FSB de 400MHz si AGP 4x Centrino si inca sa aiba sansa sa-si si retraga comanda. Pana de curand, data-limita era 19 august. Acea data era ea insasi o revizie, care a modificat fostul termen de 26 august. 23 septembrie este, insa, data-cheie, pentru ca din acel moment atat comenzile pentru 1.6, 1.7, 1.8, 2.0 si pentru procesorul de 2.1 GHz Pentium M, cat si pentru un pachet de Celeron M derivate din acestea, nu mai pot fi anulate. Lista completa de cipuri acoperite de aceasta ultima schimbare este urmatoarea : 855PM, 855GM, 855GME, 852GME, 852GMV, 852PM si 852GM. Intel va trimite ultimele parti pe 21 aprilie 2006 si nu va mai primi comenzi, incepand cu noiembrie 2005. In orice caz, cipurile vor fi disponibile pentru clientii Intel care dezvolta aplicatii. Miscarea de a “ucide” familiile 855 si 852 va face ca cipurile Express Intel 910 si 915 sa devina ofertele-cheie ale companiei, pentru computerele tip notebook.
Sursa: The Register

Design by Emark.ro