Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 32 / 2005
Microsoft pregateste 300.000 de Xbox-uri 360 la lansarea europeana

Microsoft va avea in jur de 300.000 de noil console de jocuri Xbox 360 disponibile la lansarea din Europa, de pe doi decembrie, dupa cum a anuntat directorul Microsoft intr-un interviu publicat duminica aceasta. Estimarile analistilor din industrie cu privire la numarul de console disponible “nu au fost departe de realitate”, a spus Chris Lewis, directorul Microsoft responsabil cu Xbox in Europa, pentru un ziar financiar german, “Euro am Sonntag”. Xbox-urile 360 s-au vandut toate in majortatea magazinelor americane, dupa lansarea de pe 22 noiembrie anul acesta si sunt inca putine in depozite, fata de cerere, consola vanzandu-se insa si prin intermediul licitatiilor de pe Internet. Lewis a spus ca e posibil ca noile console sa se vanda toate si la lansarea europeana. Xbox este primul dispozitiv din ultimii patru ani nemanevrabil cu mana al unui fabricant major. Microsoft planuieste sa furnizeze peste 3 milioane de bucati in trei luni de la lansare. Rivalii Sony si Nintendo planuiesc sa lanseze noi console de jocuri abia in 2006.
Sursa:Reuters

De ce cumpara americanii de pe Ebay si de ce se imbogatesc “hackerii” romanii

“Hackeri” in Romania sunt prea putini. Iar cei care se autointituleaza astfel, nu au nimic de-a face cu acest domeniu, ci doar cu hotia. Masini de lux, case care isi aseaza caramizile peste noapte si multe afaceri murdare, facute de multe ori chiar sub nasul politistilor. De curand, au aparut chiar zvonuri ca niste valceni au licitat pe eBay un avion chiar pentru Ministerul Apararii Nationale americane, pretinzand, inainte de expediere, plata combustibilului. Inca o masina luxoasa, inca un “fraier” pacalit. Zvon sau realitate, toata lumea stie, dar nimeni nu face nimic. Una din explicatii este faptul ca strainii se lasa “pacaliti” prea usor. Unul din bloggerii de pe PC World-ul american a postat ieri o intrebare: “Cati dintre voi au vandut sau cumparat ceva online?”: "Sunt cateva lucruri pe care le-am aflat recent si care m-au pus pe ganduri: Pew Internet si American Life Project spun, in urma cercetarilor lor, ca aproximativ saptesprezece procente din populatia americana a vandut ceva online, iar doua procente vand ceva online in fiecare secunda. Asta inseamna peste 25 de milioane de oameni. M-a surprins la inceput, pentru ca asociam mental notiunea de a vinde cu vanzarile de pe eBay. Stiu cativa oaameni care au facut asta, chiar si eu am vandut cate ceva pe eBay. Dar as fi crezut ca un mic procentaj din americani a vandut ceva printr-o licitatie online sau printr-un magazin Web online. Se pare insa ca datele de la institutul Pew cuprind o arie mai larga de vanzari online, inclusive tranzactii si site-uri cum ar fi Craigslist. Cand esti de acord cu astfel de vanzari, nu e surprinzator ca unul din sase americani au fost cel putin o data in viata comercianti online. Si, dupa cum se misca lucrurile in industrie, nu e uimitor nici faptul ca – asa cum se prevede - cifrele se vor tripla in cativa ani. Eu insumi am scapat de vechea mea masina prin intermediul site-ului Craigslist si a fost o experienta atat de plictisitoare incat nu m-am gandit la vremea respectiva ca ar putea fi o “vanzare online”). Dar cum stau lucrurile cu voi? Ati vandut vreodata ceva online?" - se intreaba bloggerul PC World. Iata si raspunsurile celorlalti: “Sunt un entuziast al PC-ului”, semneaza Scott. “Cand upgradez calculatorul, vand toate "bucatile" ramase online. Folosesc site-urile Ebay si Craiglist pentru formurile de vanzari si pana acum am vandut si am cumparat peste 300 de lucruri si nu am avut nici o problema!”, remarca Scott. A incercat oare sa cumpere ceva de la micii “afaceristi” din Romania?... Un alt blogger, Jess, a raspuns pe forum: “Vand componente de calculator vechi, bucati din masina, haine de bebelusi de care nu mai am nevoie, folosind Ebay, Craigslist, Cheapcycle. Este un mod fascinant de a avea o mai mare audienta pentru lucrurile pe care le vinzi”. Si, am spune noi, si o mai mare incurajare a unui sistem care incurajeaza si are incredere oarba in hotie.
Surse: http://www.mercurynews.com/ , http://blogs.pcworld.com/

Imbratisarile online vor deveni in curand realitate

Emailul si mesageria instant ni se par acum modalitati fascinante de a comunica, dar cercetatorii din Singapore vad solutia unei tehnologii si mai uimitoare: transmiterea de imbratisari in cyberspace. Oamenii de stiinta de la Nanyang Technological University (NTU) din Singapore au inventat un prototip care permite “atingerii” sa fie transmise pe Internet prin vibratii, dezvaluie o relatare a ziarului The Straits Times. O jacheta fara fire pentru gaini sau alte animale domestice poate fi controlata de la un computer si le da animalelor senzatia ca sunt atinse de stapanii lor, au descoperit cercetatorii de la Nanyang Technological University (NTU), citati ieri in The Straits Times. James Teh (24 de ani) denumeste prototipul "internetul animalelor domestice". Deocamdata, dispozitivul este destinat doar gainilor, dar cercetatorii cred ca va fi folosit si pentru caini, pisici si chiar copii. James Teh crede ca “masinaria” ajuta oamenii sa comunice cu copii si animalele lor oricand trebuie. Cum functioneaza? O gaina care poarta o “jacheta” fara fire, dar cu multi senzori, este surprinsa cu ajutorul camerei de luat vederi cum intra in cotet. Aceasta imagine este transmisa prin Internet proprietarului aflat intr-o locatie diferita, care vede un model al gainii in timp ce se misca. “In zilele noastre, parintii merg in multe calatorii de afaceri si delegatii, dar imbratisarile si atingerile raman la fel de importante, mai ales pentru copii”, a spus Adrian David Cheok, director la Centrul de Cercetare de Interactiune si Divertisment NTU. Cand proprietarul atinge modelul pe care il vede pe computer, semnalele sunt transmise si reproduse ca serii de vibratii in jacheta ganii… Echipamentul nu are nevoie nici macar de o conexiune la viteza inalta, nefiind nevoie decat de cativa byti pe secunda, potrivit relatarii Straits Times. "Voiam sa inventez ceva nou si acest lucru e important, pentru ca oamenii tind sa se axeze foarte mult pe interactiunea de la om, la om,” a spus Teh. Urmatorul pas ar fi folosirea noului dispozitiv si a aceluiasi concept pentru a transmite imbratisari prin Internet. Echipa se gandeste la o pijama wireless pentru copii, care ar folosi Internetul pentru a ajusta presiunea si temperatura prin care se simuleaza sentimentul de a fi imbratisat. Parintii care poarta un costum similar pot fi imbratisati inapoi de copiii lor, se mai spune in relatare. Teh si Cheok, alaturi de Lee Shang Ping, managerul Centrului, au lucrat la acest proiect timp de doi ani. Nu exista inca indicatii asupra costului acestui produs.
Sursa: http://english.aljazeera.net/

Disney foloseste iPod-uri pentru reclame

Gigantul media Disney si “mamutul” radio Clear Channel furnizeaza videoclipuri promotionale pe iPod-urile video. Studiourile Walt Disney si conglomeratul media Clear Channel au spus luni ca au inceput sa faca reclame la filme si la alte “materiale” prin playere portabile video cum ar fi iPod-urile, marcand si incurajand astfel moda molipsitoare de a folosi Internetul pentru scopuri promotionale. Gigantul media Disney si Clear Channel, care este proprietarul a peste 1200 de posturi de radio in Statele Unite ale Americii, vor deveni primele companii media importante care furnizeaza materiale promotionale pe noile iPod-uri. Disney planuieste sa ofere continuturi video full-screen, cu o calitate de cinematograf pentru a promova lansare urmatorului sau film fantastic, “Cronicile din Narnia”, direct la iPod-urile video si pentru PC-uri. Spectatorii vor putea sa downloadeze si sa transfere trailere, clipuri, interviuri si alte informatii despre film pe PC-urile lor si pe iPod-uri de pe canalul de Internet al site-ului oficial al filmului. Disney a vandut deja informatii online printr-un parteneriat cu Apple, care permitea spectatorlor sa cumpere clipuri si show-uri TV cum ar fi “Neveste disperate”, produse de ABC, retea detinuta de Disney la iTunes Music Store al lui Apple. Video-ul este ultimul mediu prin care detinatorii de informatii pot sa isi faca reclama. Popularitatea sa crescanda se pare ca e evidenta in lansarea Apple a mediului video pe iTunes luna trecuta, cu un million de clipuri vandute in primele 20 de zile de la lansare. Cheltuielile pe publicitatea video online sunt asteptate sa se tripleze in urmatorii doi ani, crescand pana la aproximativ 640 de milioane de dolari, potrivit companiei de cercetari eMarketer. Pana in 2010, ar putea ajunge chiar la 1,5 miliarde de dolari. “Fiecare afacere individuala adauga greutate modei generale a adoptarii consumatorilor moduri de a primi informatii,” a spus Boyd Peterson, analist la Yankee Group. Ceea ce e surprinzator este ca pana si posturile de radio folosesc videoclipuri pentru a isi face mai cunoscute programele. Premiere Radio Networks, sindicatul lui Clear Channel, va furniza segmente video de cate 60 de secunde a popularului “Rush Limbaugh Show” in formate playback si pentru iPod-uri video, si pentru PC-uri, pentru abonatii serviciului de continuturi “Rush 24/7” incepand de pe decembrie. Membrii serviciului de continuturi platesc 6,95 dolari pe luna sau $49,95 annual, pentru a avea acces la streaming audio al fiecarui broadcast al showului, podcasturi ale showurilor si alte oferte. Premiere a spus ca acesta este un mod de a oferi ascultatorilor ceea ce isi doresc. “Este un lucru pentru audienta – ascultam cu atentie ceea ce publicul are sa ne zica,” a spus Brian Glicklich, vicepresedinte al diviziunii interactive la Premiere. “Au sustinut sus si tare ca sunt innebuniti dupa podcasting,” a adaugat el. Dezvoltarea video permite ascultatorilor sa si vada ceea ce asculta. Studiourile Hollywood au fost in fata tuturor cand a fost vorba de reclame la noi filme folosind canale diferite de Internet. Atat Sony Pictures, cat si 20th Century Fox au folosit IPTV (sau Internet Protocol Television), pentru a promova lansarile viitoare in forma trailerelor de calitate DVD. Cum studiourile adopta publicitatea pe Internet din ce in ce mai mult, banii cheltuiti pe mijloacele mai traditionale cum ar fi printul si televiziunea scad. “Datorita naturii specificie a afacerii noastre, modelele noastre curente sunt trimise gradual,” spune Jack Pan, vicepresedinte al diviziunii interactive de marketing la Walt Disney. “Nu exista schimbari de paradigma peste noapte si televiziunea este inca cea mai larga componenta. Ea a scazut foarte incet si putem presupune ca va continua sa fie la fel de importanta si in viitor.” Cele doua companii care lucreaza in “culise” pentru a crea aceste tehnologii disponibile pe dispozitive portabile cum sunt iPod si Sony PSP sunt Maven Networks si Akamai Technologies. In timp ce Maven furnizeaza platforma de software, Akamai se ocupa cu platforma de furnizare digital media. Peterson de la Yankee Group a spus ca e probabil ca si alte industrii vor folosi si ele aceste mijloace pentru a face publicitatea si pentru a-si vinde produsele. De exemplu, industria muzicala ar putea incuraja transferurile de videoclipuri muzicale pe playere video pentru a-si promova albumele si pentru a ridica vanzarile. “Moda generala este combinatia dintre folosirea Internetului ca un vehicul de publicitate si a dispozitivelor portabile ca mod de a extinde acea prezenta,” a mai spus Peterson.
Sursa:http://www.redherring.com/

Noul Web mail: mai “lustruit”, mai puternic

Microsoft si Yahoo sunt hotarati sa faca e-mailul bazat pe Web mai puternic ca nicioadata cu update-uri care vor aduce o interfata desktop-style pe respectivele oferte de Web mail. Am testat si noi beta-uri (deocamdata disponibile numai prin invitatie) ale lui Windows Live Mail si Yahoo Mail, si ne-am aruncat o privire si la incepatorul open-source denumit Zimbra. Toate aceste companii folosesc o tehnica de programare din ce in ce mai populara denumita Ajax (Asynchronous JavaScript and XML) pentru a imbunatati standardul Web mail si chiar si Gmailul celor de la Google. Ca si aplicatiile Ajax, mailurile pe care le-am testat pot incarca informatii si isi pot updata display-urile din zbor. Asa ca atunci cand deschizi un mesaj e-mail, il vei vedea imediat sin u mai stai sa astepti sa se incarce. Iar atunci cand stergi un mesaj, aplicatia se updateaza instant, chiar daca cererea de delete inca este procesata in background. Yahoo Mail ofera trasaturi ca de desktop, cum ar fi abilitatea de a folosi tastele si pentru a selecta mai multe mesaje. Desi este doar o varianta beta, aplicatia este puternica, bine realizata si nuantata. Yahoo Mail mimeaza si feature-ul la indemana “tab”, inclus in multe browsere Web, permitand utilizatorilor sa deschida mai multe mesaje intr-o singura fereastra si sa le schimbe fara sa mai incarce o alta pagina. Multumita unor coduri destul de complicate, puteti sa intrati in inbox, folosind familiarul scroll bar sau tasta . Cautarea lui Yahoo Mail e si ea stralucita, ajungand la attachment-uri si la mesaje e-mail si aratand documentul unde termenul de cautare a fost gasit. Yahoo Mail interactioneaza logic cu butonul back al browserului – de multe ori o problema intrezarita pentru Ajax, care updata incontinuu o “pagina” din browser. Prin contrast, Gmail desfiinteaza butonul back, in timp ce Zimbra va avertizeaza ca daca il folositi veti fi logged out. Daca nu sunteti familiari cu apps-urile desktop mail, Windows Live Mail al lui Microsoft, care pare mai degraba un altfel de Hotmail decat o regandire totala a Web mail-ului, s-ar putea sa fie o mai buna potrivire. Ca si Yahoo Mail, Live Mail va permite sa drag-uiti si sa drop-uiti mesaje, sa dati click dreapta pentru a printa, pentru forward si pentru a raspunde la mesaje fara a le deschide inainte. Live Mail pune accentul si pe uneltele care permit utilizatorilor sa adauge emoticoane si sa formateze pe email, dar integreaza si un puternic calendar, antispam si functii antiphishing. Serviciul Live Mail pe care l-am testat si pentru care Microsoft a tinut sa sublinieze ca este inca o versiune beta timpurie, foloseste un layout de trei coloane asemanator cu Outlook-ul Microsoft. Un inbox “scrollable”, verificari de spelling din zbor si meniuri specializate pe click dreapta – toate acestea sunt noutatile urmatoarei bete. Cea a lui Zimbra este mai “dintr-o bucata”, imprejmuita de catre incon-uri mici cu interfata criptata. Dar cautarea si protectia anti-virus sunt bune, iar Zimbra vine si cu un calendar mai evoluat, in care utilizatorii pot sa mute cu mouse-ul date in e-mail pentru a vedea ce activitati si-au programat in ziua respectiva. Dar puterea adevarata a lui Zimbra este un server de comunicare “in carne si oase”, care permite companiei sa isi integreze datele de baze, astfel incat utilizatorii pot – sa zicem – sa sara de la un mesaj cu un numar de ordine direct in baza de date. Zimbra nu ofera conturi individuale, dar frunizori cum ar fi Speakeasy au de gand sa il foloseasca pentru a-si inlocui ofertele de email curente. Zimbra este disponibil pentru intreprinderi momentan, iar Yahoo si Microsoft spera fiecare sa introduca noua lor interfata pentru milioane de utilizatori in prima jumatate a anului viitor.
Sursa: http://www.pcworld.com/

Titlul de “Cel mai rau virus al anului” a fost revendicat

Daca mailul pe care planuiti sa-l deschideti in secundele urmatoare este de la CIA (Central Intelligence Agency) sau de la FBI (Federal Bureau of Investigation), evitati-l ca pe o plaga. Un e-mail periculos a inceput sa umble din inbox in inbox, pretinzand ca este de la CIA-ul sau FBI-ul americane. Si daca il deschideti folosind Windows, veti intra n mari incurcaturi. A castigat deja titlul de “cel mai rau virus al computerelor” din 2005, potrivit publicatiei The Washington Post si multi oameni se lasa pacaliti in continuare. E-mailul fals pretinde ca guvernul american a descoperit ca vizitati site-uri “ilegale” si va roaga sa deschideti atasamentul pentru a raspunde la cateva intrebari oficiale. Daca il deschideti, virusul se instaleaza, iar computerul vostru va fi infectat. Poate sa destabilizeze securitatea, iar programele firewall sunt pentru el o joaca de copil si trimite automat e-mailuri similare la toate contactele din address book. Ba mai mult, poate sa va impiedice sa ajungeti la site-uri de securitate a computerelor care va pot ajuta sa reparati problema si sa “deschida” PC-ul spre noi “posibilitati” de virusare, prin care intrusi va pot fura date personale. E-mailul include char si un numar autentic de telefon de la FBI, respectiv CIA. Toata aceasta marsavie i-a tinut ocupati pe opreatorii guvernamentali din Statele Unite. Virusul – pe numele sau “mic” Sober X – s-a raspandit atat de rapid incat CIA-ul si FBI-ul reale au trimis avertizari pe site-urile lor web oficiale, spunand ca nu ei au trimis acele e-mailuri si sfatuind oamenii san u deschida atasamentul cu pricina. In Europa, agentia de investigatii austriaca faca fata unor e-mailuri similare, trimise in numele sau. “Acest virus particular este un vierme mass-mailer si este cel mai mare pe care l-am vazut anul acesta" a spus un oficil de la Symantec, care vinde software-ul Norton AntiVirus software. “Este din ce in ce mai rau. Cu acest virus particular in sistem, exista o mare probabilitate ca informatiile dumneavoastra personale sa fie furate.” Un manager de cercetare anti-virusi de la McAfee spus ca firma, care face si software anti-virus, a loggat peste 73.000 de computere de utilizatori care au reltt despre virus, dupa ce acesta a fost descoperit luni. Compania britanica de securitate e-mail MessageLabs a declarat ca interceptat peste 2,7 milione de copii ale lui Sober X si le variantelor sale, notand ca “marimea atcului indica faptul ca e o ofensiva continua”.
Sursa:http://newpaper.asia1.com.sg/

O perspectiva asupra “omnivorului” Google, mamut de secol 21

Graba de a digitaliza informatiile din cinci biblioteci immense s-ar putea sfarsi cu un impact zdrobitor asupra unui mic editor britanic. Intr-un editorial cre a aparut in publicatia Times Online, William Rees-Mogg scrie despre posibilitatea ca Google sa devoreze opere ale unor autori pe care editorul sa ii publice si sa ii vinda la biblioteci si librarii. Firma lui Rees-Mogg, Pickering and Chatto, ar putea fi considerate definitia editurii venerabile din secolul al 19-lea. Numele care apar din lista de publicatii ale companiei includ autori ca Marlowe si Shelley, Dafoe si Wollenscroft. “Publicam opere de scoala pe care editurile mai mari, cu venituri mai mari, le considera neeconomice. Peste jumatate din veniturile noastre anuale vin din lista noastra veche. Acest model al nostru de afaceri din secolul al 19-lea este acum amenintat de un gigant al secolului 21, omnivorului Google,” scria Rees-Mogg. Modelul Google ameninta vanzarile de carti din peste 2000 de universitati din intreaga lume. Una din biblioteci este Harvard, care este, de altfel, si unul dintre participantii in proiectul de cautare de carti al lui Google. Practica gigantului de a scana cartile cu drepturi de autor din biblioteci l-a preocupat cel mai mult pe Rees-Mogg: Intrebarea vizeaza cartile care au inca drepturi de autori si vor ramane astfel inca 70 de ani de acum incolo, daca nu si mai mult. Daca Google poate scana aceste carti, fara permisiunea editorilor, si le si include in data lui de baze, apoi majoritatea bibliotecilor nu vor mai avea nevoie sa le cumpere. Si daca bibliotecarii nu le mai cumpara, acestea nu mai pot fi publicate. Intreaga lume a invatamantului va fi distrusa, crede autorul, iar editurile academice vor inceta sa fie afaceri profitabile si de durata. Rees-Mogg a mai notat ca o structura de plata pentru a vedea materiale cu copyright ar putea fi cel mai bun compromis. Google si editorul ar imparti astfel veniturile. In orice caz, gigantul cautarilor a pretins de mult ca scanarea unor carti cade sub incidenta aceleiasi legi care-i permite fara probleme sa indexeze site-uri web. Google vede probabil taxele propuse de Random House asa cum sunt ele listate in editorilul lui Rees-Mogg ca o limitare nedorita a expunerii cartilor pentru oameni si a crearii cererii pentru ei. Cu doua procese deja pe rol din cauza proiectului Book Search project, curtile de justitie sunt cele care vor determine dca Google va putea sau nu sa-si continue planurile.
Sursa:http://www.webpronews.com/

KDDI isi adauga abonati fara sa plateasca taxe

Corporatia KDDI, a doua mare companie de telefonie mobila din Japonia, care duce in carca o industrie de sute de milioane de dolari, planuieste sa-si castige noi abonati fara a mai trebui sa plateasca taxe la retaileri cum sunt rivalii sai, NTT DoCoMo si Vodafone K.K. Operatorii wireless japonezi platesc comisioane retailerilor pentru fiecare handset vandut pentru a incuraja vanzarile. Telefoanele vandute sub costurile de fabricare clientilor isi scot banii din taxele lunare si serviciile cum ar fi streamingul TV si downloadurile video. “Nu avem nici un plan de a plati mai multe taxe pe handset pentru a adauga utilizatori”, a declarat presedintele Tadashi Onodera intr-un interviu recent. “Nu vedem o nevoie in a da reduceri mai mari la handseturi daca toti clientii nostri sunt satisfacuti de servicii.” Onodera (57 de ani) planuieste sa castige 30 de procente din piata japoneza a telefoniei mobile, in valoare de 8,5 trilioane de yen (71 de miliarde de dolari) in “viitorul apropiat” cu noi planuri de preturi si servicii incluzand downloaduri complete de cantece. DoCoMo, liderul pietei, si unitatea locala a lui Vodafone Group Plc cheltuie mai mult pe taxe. KDDI, companie cu sediul in Tokyo, care avea aproximativ 27% din toti abonatii de telefoane mobile la sfarsitul lunii octombrie, plateste in jur de 38.000 de yeni retailerilor pentru fiecare hanset vandut, a anuntat compania. Costurile totale pentru comisioanele handseturilor sunt prevazute sa creasca cu 2,9 procente, ajungand la 457 de miliarde de yeni in acest an fiscal, in timp ce vanzarile de telefoane ar putea creste de la 510.000 de unitati la 12,1 milioane, dupa cum au spus reprezentantii companiei.
Sursa:http://quote.bloomberg.com/

Design by Emark.ro