Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 33 / 2005
Mozilla scoate pe piata un nou Firefox

Compania non-profit Mozilla Foundation spera sa ridice caldura din sediul Microsoft, dupa ce a lansat o versiune mai rapida si imbunatatita a popularului sau browser de internet Firefox. Firefox 1.5, care este disponibil pentru download gratuit de la www.Mozilla.com, a fost construit in urma succesului ultimului Firefox 1.0, cel de anul trecut, care a castigat increderea oamenilor. Utilizatorii chiar l-au urcat pe un piedestal, sustinand in masa ca noul software este mai “perspicace” si mai sigur decat browserul lui Microsoft, Internet Explorer (IE), liderul de pe piata. Imbunatatirile incluse in Firefox 1.5 cuprind update-uri automate, viteze mai mari de navigare si tab-uri de pagina drag-and-drop create pentru a face produsul mai “prietenos” cu utilizatorii. Un catalog detaliat al diferentelor si imbunatatirilor este disponibil la http://www.squarefree.com/burningedge /releases/1.5-comprehensive.html. Noul produs este cotat pe piata si ca unul mai sigur decat predecesorii sai si rivalii ca IE. In ultimul an, si compania Mozilla a pus in evidenta niste sfaturi care, pretinde aceasta, au venit de la Departamentul American de Securitate a Computerelor. Recomandarile sau sfaturile erau mai mult sau mai putin subiective: “consumatorii trebuie sa nu mai foloseasca browserul Internet Explorer si sa treaca la alte browsere". Ca era vorba de browserul Firefox, ca era vorba de vreun Netscape, nu se stie… Desi IE inca mai domina piata browserelor, Firefox – care a fost construit de o armata de mii de voluntari si care e disponibil pentru download gratuit, este folosit acum de mai putin de o zecime din navigatori. Mozilla sustine ca recomandarile “din gura-n gura” si faptul ca tocmai voluntarii au creat software-ul au ajutat Firefox sa castige 50 de milioane de utilizatori activi numai in ultimul an. Ultima versiune Firefox include un shortcut de tastatura care permite utilizatorilor sa stearga detaliile personale, cum ar fi parolele sau istoriile de pe browsere. Mozilla a incheiat deja un parteneriat comercial cu Google, prin care primeste venituri pentru ca preseteaza motorul de cautare gigantic ca homepage in America si Europa. Zilele trecute, compania a dat publicitatii ultima sa afacere, cea cu Yahoo!, cu care incepe “o noua relatia de cautare” in China, Japonia, Coreea si Taiwan. Times Online a relatat la inceputul lunii ca Mozilla Corporation, compania de software care este detinuta in totalitate de organizatia non-profit Mozilla foundation, urmeaza sa dezvaluie si noi parteneriate comerciale, inclusive afaceri cu eBay, cea mai mare casa de licitatii online, care detine si PayPal, compania de plati online si Skype, compania de telefonie prin internet. Firefox 2 este asteptat sa apara in vara viitoare.
Sursa:http://business.timesonline.co.uk/

Flaw in Internet Explorer expune date personale

Matan Gillon, cercetator de securitate in Israel, a descoperit recent un flaw in Internet Explorer (IE), care permite hackerilor sa acceseze informatii personale prin Google Desktop. Browserul lui Microsoft proceseaza regulile CSS (Cascading Style Sheets), care sunt linii de conduita care seteaza stiluri comune pe mai multe situri web. Gillon, relateaza presa de peste oceane, a setat un site web care, atunci cand era vazut in IE de la un computer cu Google Desktop instalat, activa unealta de cautare Google Desktop pentru a gasi itemi care se potrivesc cu ‘parola’. Oficialii de securitate de la Microsoft si Google investigheaza aceasta problema se pare ca e in IE, nu in Google Desktop. Acest lucru inseamna ca hackerii ar putea probabil sa foloseasca eroarea din IE pentru a accesa si alte programe care contin informatii personale, cum ar fi software personal. IE este pana acum singurul browser web pe care Gillon l-a gasit ca este vulnerabil la acest tip de atac; el si-a dat seama ca browserele Firefox si Opera sunt browsere mai putin vulnerabile. Gillon a sugerat ca folosirea unuia dintre aceste browsere web sau dezactivarea Java Script in IE poate ajuta la evitarea acestor potentiale atacuri.
Sursa:http://www.digitalmediaasia.com/

RealNetworks navigheaza pe Web

In cursa accelerata de a stapani o audienta cat mai mare a muzicii digitale, vanzatorul de muzica online RealNetworks schimba platforma software-based. Ultimul semn din cursa vine din 5 decembrie, cand RealNetworks (RNWK) si-a anuntat intentia de a rebrandui serviciul de muzica Rhapsody sub numele de Rhapsody.com si de a-l face disponibil oricarui utilizator de browsere Web. Aceasta este o schimbare fata de setarea curenta, care cere utilizatorilor sa acceseze muzica online printr-o aplicatie de software dedicat. In timp ce multe servicii muzicale comerciale, inclusiv liderul de pe piata iTunes al lui Apple Computer (AAPL), inca se bazeaza pe software dedicat, din ce in ce mai multe incep sa migreze pe Web. In noiembrie, America Online a lui Time Warner (TWX) a achizitionat MusicNow de la retailerul de electronice Circuit City (CC), spunand ca isi va muta ofertele intr-o platforma bazata pe Web mai degraba decat printr-o aplicatie separata. Si despre Napster (NAPS) se crede ca va face o schimbare spre o platforma Web-based. Miscarea celor de la RealNetworks vine in ajunul unei afaceri in valoare de 761 de milioane de dolari incheiate in octombrie cu Microsoft (MSFT), in care titanul de software era de acord sa le dea utilizatorilor acces la muzica de pe Rhapsody prin software-ul sau MSN Messenger. Real a acuzat atunci Microsoft ca se foloseste de monopolul asupra lui Windows pentru a-si castiga clientii in afacerile muzicii digitale. RealNetworks raspunde si la cererile in crestere de la clientii care vor sa acceseze cantecele mai repede si mai usor. Ei se bazeaza mai mult pe Internet si pe cheltuieli cat mai mici pentru CD-uri. RealNetworks, care ocupa - ce-i drept, la distanta - al doilea loc dupa Apple in muzica digitala, este dornic sa isi faca serviciul disponibil pentru un public mai mare. Cele mai recente vanzari ale lui Apple de muzica descarcata numara 600 de milioane de trackuri, dar compania nu isi dezvaluie numarul de clienti, aceasta fiind politica firmei. In ultimele luni, RealNetworks spune ca a avut 1,3 milioane de abonati cu plata la serviciul sau de muzica. Vanzarile in diviziunea de muzica pentru aceste luni s-au incheiat pe 30 septembrie si cuprindeau 25 de milioane de dolari, adica peste 30% din vanzari. A face Rhapsody disponibil prin Web inseamna si ca serviciul va fi compatibil cu Mac OS al lui Apple Computer. Momentan, cantecele cumparate prin Rhapsody Real sunt compatibile cu Harmony, un sistem de translatie care face posibil sa fie ascultate si pe un iPod. Dar acest lucru se poate schimba oricand. Apple scoate in mod regulat update-uri la software-ul prin care functioneaza iPod. In timp ce in teorie schema Harmony a celor de la Real doar adauga potentiali cumparatori ai lui iPod - Apple a vandut circa 23 de milioane de iPod-uri in anul care s-a incheiat pe 24 septembrie - Apple a pazit cu seriozitate combinatia iPod-iTunes, deschizand-o foarte rar unei terte parti. Singura exceptie notabila este afacerea cu telefonul wireless Motorola (MOT), care a facut iTunes compatibil cu telefonul ROKR. Rhapsody va deveni in curand o optiune pentru software-ul Windows Media Player 10 al lui Microsoft, iar Microsoft va include Rhapsody in serviciile MSN Search, MSN Messenger si MSN Music. Noua versiune a serviciului Real va functiona si cu anumite versiuni ale sistemului de operare Linux.
Sursa:http://www.businessweek.com/

Domeniul sexului e inca un subiect “fierbinte”

Soarta mult dezbatutului domeniu de internet .xxx pentru site-urile de sex, care a atras multe discutii din partea grupurilor conservatoare din Statele Unite, ramane inca in suspans, potrivit sefului grupului care supravegheaza sistemul domeniilor web in America. Paul Twomey, presedintele la Internet Corporation of Assigned Names and Numbers spune ca grupul, inca asteptand recomandarile unui comitet suprem care da verdictul asupra propunerii “xxx”, nu a luat inca o decizie la sedinta din aceasta saptamana din Vancouver, sedinta care s-a incheiat duminica. ICANN a anuntat in iunie ca va merge mai departe cu planurile sale de a evalua stabilirea unui domeniul special al site-urilor xxx. Propunerea s-a impotmolit in august, cand Departamentul de Comert American a cerut mai mult timp pentru clarificarea obiectiilor. Twomey nu stia nici el data la care Comitetul guvernamental de Supraveghere va fi pregatit. Domeniul .xxx - care va fi asemanator domeniilor .com sau .net la sfarsitul oricarei adrese de internet - a fost inregistrat de Registrul ICM, o companie privata care spune ca acesta va functiona online ca o zona “rosie”, care ii va ajuta pe oameni sa gaseasca pornografia mai usor pe web sau sa o filtreze. Critici cum ar fi Consiliul de Cercetare al Familiei, un grup conservator religios cu sediul in Statele Unite, se plang ca daca va fi creat un domeniu special .xxx, industria porno va fi mai legitima decat acum si va fi din ce in ce mai greu sa evitam informatiile sexuale de pe web. Cazul este vazut si ca un test pentru independenta ICANN fata de guvernul american, care a luptat impotriva eforturilor corporatiei de a detine mai mult decat controlul asupra sistemului de trafic pe Internet, ci chiar controlul international. Profesorul Milton Mueller de la Syracuse University spune: "Daca ICANN se scufunda in aceasta presiune, arata lumii ca nu este decat un loc de joaca pentru administratia americana, iar guvernul Statelor Unite arata lumii ca este capabil si chiar va abuza de puterile sale asupra celor de la ICANN."
Sursa:http://australianit.news.com.au/

Sony se impotmoleste cand e vorba de programul de curatare de CD-uri

Scandalul de la Sony BMG Music Entertainment cu CD-uri infectate, dar protejate de copyright, e departe de a fi incetat. Consumatorii, bloggerii si avocatii sunt furiosi pe giganticul trust american de muzica. Pe 14 noiembrie, Sony BMG a spus ca va retine aproape 5 milioane de CD-uri descoperite ca sunt susceptibile de virusi de la software-ul sau Extended Copy Protection sau XCP. Cand unul dintre CD-uri este ascultat intr-un computer cu Windows, software-ul XCP controleaza de cate ori poate fi copiat un CD. Software-ul se pare ca ascundea fisiere care puteau atrage virusi. Sony a oferit la inceput un program de dezinstalare pentru a scapa de respectivul software, dar acela a fost descoperit ca atrage virusi. Pe 18 noiembrie, compania a anuntat ca planuieste sa lanseze un program de dezinstalare updatat, care sa contina si un anti-virus puternic. La aproape trei saptamani dupa, programul urmeaza sa apara luni, pe site-ul companiei Sony BMG. Multe dintre CD-urile infectate sunt inca pe rafturile magazinelor. "As putea scrie un program de uninstall intr-o singura zi," se plange Mark Russinovich, blogger-ul care a adus pentru prima oara in atentia lumii problema pe care o are compania cu CD-urile. Compania este data acum in judecata de statul Texas, de un grup de avocati din California si de catre alti cativa indivizi. Avocatii de stat din New York si Massachusetts l-au criticat pe giganticul Sony saptamana trecuta pentru ca CD-urile infectate inca mai exista in magazinele din statele lor. Avocatul general din California “monitorizeaza progresele”, spune Tom Dresslar, purtator de cuvant al lui Bill Lockyer, California Attorney General. "Ceea ce s-a intamplat este o practica defectuoasa de afaceri. Nu poti sa protejezi proprietatea intelectuala invadand intimitatea consumatorilor." Massachusetts investigheaza cazul pentru a vedea daca Sony BMG a violat actul de protectie a consumatorlor din stat, a anuntat Sarah Nathan. USA TODAY a descoperit la sfarsitul acestei saptamani versiuni XCP-free ale acelorasi CD-uri, inclusiv titluri ale lui Bette Midler si Neil Diamond, la magazinele cu muzica Tower Records, FYE si Virgin din Los Angeles si San Francisco. Dar multe dintre CD-urile cu etichetele XCP ramase, inclusiv titluri ale lui Midler, Celine Dion si Switchfoot. Ron Sheban, 56 de ani, un fotograf din St. Louis care a cumparat si el astfel de CD-uri, spune ca a asteptat cu rabdare programul de uninstall al lui Sony si a dat cateva e-mail-uri companiei. "Nu am primit nici un raspuns," spune Sheban, care a cumparat un CD cu Chris Botti de la magazinul local Barnes & Noble. "Sunt extrem de nervos si frustrat." Sony spune ca a lucrat cu spor pentru a scoate pe piata programul de dezinstalare. Dar “securitatea este mai importanta decta viteza,” a spus vineri Thomas Hesse, presedinte la divizia Sony Global Digital Business. "Am cei mai buni experti in securitate care verifica programul iar si iar." Cand Sony a anuntat retinerea XCP, a spus ca va inlocui CD-urile infectate cu versiuni noi, neprotejate. Intre timp, multi dintre artistii cu CD-uri XCP si-au vazut vanzarile scazand. Neil Diamond, mult laudat pentru ca a fost din prima No. 4 in topul Billboard Top 200 chiar acum doua saptamani, a cazut pe locul 52 in ultimele topuri muzicale. Peggy Lee Songbook al lui Bette Midler a cazut si el la No. 157 de la No. 51, in timp ce To Love Again: The Duets al lui Chris Botti s-a impotmolit pe locul 172, de la locul 74.
Sursa:http://www.usatoday.com/

Vive la France? “Viiv” Intel!

Cel mai mare fabricant de cipuri din lume a incheiat afaceri in ultimele saptamani cu cateva companii din afara relatiilor sale traditionale cu fabricantii de computere — de exemplu, cu retelele TV British Sky Broadcasting, Canal Plus din Franta, fabricantul de muzica digitala TiVo Inc. si cu serviciile de download muzical Napster si VirginMega. Scopul lui Intel? Sa-si pozitioneze platforma viitoare Viiv in centrul pietei in crestere a divertismentului online. Computerele Viiv (care rimeaza cu “five”) se asteapta sa debuteze la inceputul anului viitor, sunt create pentru a facilita vizionarea de filme sau de TV prin Internet si utilizarea colectiilor de muzica, video-uri si fotografii. "Aceste tipuri de experiente de diferite continuturi au explodat inca de acum zece ani," spune Kevin Corbett, manager general la Content Services Group al lui Intel. "Dar totul trebuie facut in asa fel incat consumatorul mediu sa poata sa primeasca toate aceste continuturi. Primul pas este sa existe o companie de tehnologie cum este Intel pentru a ambala toate aceste alegeri impreuna." Aliindu-se cu fabricantii de dispozitive si cu producatorii, Intel spera sa faca din Viiv un brand la fel ca tehnologia Centrino in lumea wireless. Toate dispozitivele, serviciile si aplicatiile vor purta un fel de banner care invita oamenii: “Alaturati-va tehnologiei Intel Viiv.” Totusi, Viiv “este un efort mai complicat decat Centrino, care a fost un amalgam de tehnologie hardware pe care un fabricant de PC-uri o putea folosi si in care un cumparator putea sa aiba incredere,” a spus Rob Enderle, analist principal la Enderle Group. “Viiv este mult mai mult decat atat – incearca sa redefineasca ecosistemul general.” Cu tehnologiile si cipurile Viiv, Intel spera sa controleze mediul digital in care video si audio se pot “misca “ liber in intreaga lume si mai ales in aceeasi casa. PC-urile vor functiona cu televiunile, casetofoanele digitale si dispozitvele portabile in asa fel incat oamenii isi pot “muta” divertismentul oriunde vor. Acest tip de integrare cere coordonare inainte ca dispozitivele sa fie in procesul de productie sau ca site-urile web sa fie gata. De exemplu, un film gata pentru download trebuie sa fie codat cu software-ul potrivit pentru a profita de tehnologia Viiv. Iar dispozitivele portabile ar avea nevoie de compatibilitate cu Viiv pentru a putea “citi” filmul respectiv. “Cel mai semnificativ lucru este ca Intel intentioneaza sa califice nu doar accesul, ci si calitatea video-ului, pentru a nu arata filme bune intr-o fereastra mica,” spune Richard Doherty de la Envisioneering Group. Cu dispozitivul de inregistrare TiVo, spune Corbett, utilizatorii pot transfera show-uri TV inregistrate pe PC-urile dotate cu Viiv, si asta cu un singur buton. Din PC, emisiunile pot fi trimise cu usurinta si fara fire in diferite camere din casa. "TiVo ofera o interfata fantastica pentru clienti," spune Corbett, adaugand ca aceasta compatibilitate cu Viiv ar putea sa ajute si TiVo sa-si revitalizeze propria afacere, care este sub presiune din cauza companiilor de cablu si satelit care ofera versiuni generice ale inregistrarilor digitale TiVo. Jim Denney, vicepresedinte TiVo la diviziunea de marketing de produse, a numit alianta un update important al serviciului TiVo: "Aceasta noua aplicatie va permite utilizatorilor sa controleze inregistrarile preferate TiVo chiar si mai usor in asa fel incat sa se uite la ceea ce vor, exact atunci cand vor." Viiv-urile vor fi construite de catre fabricanti de computere cum sunt Dell, Hewlett-Packard si Gateway.Viiv si-ar putea extinde colaborarea si cu Media Center Edition al lui Windows Microsoft, program in varsta de trei ani, care furnizeaza o interfata mai usoara pentru utilizatorii care vor sa acceseze muzica, fotografii, CD-uri si DVD-uri. Din cei 40 de parteneri ai lui Viiv de pana acum, “multi sunt companii care nu ar fi semnat probabil niciodata o intelegere cu Microsoft pe cont propriu," a mai spus Corbett.
Sursa:http://www.latimes.com/

IBM scoate software-ul “Piranda”: autovindecator

Monolitul computerelor - IBM - scoate pe piata ceea ce se numeste "software self-healing". Compania sustine ca acesta poate ajuta firmele sa repare sistemele IT bolnave inainte sa cedeze. Potrivit lui IBM, software-ul sau poate repara logjam-urile de pe Internet si chiar sa aduca sisteme din nou online dupa ce un scurtcircuit le stinge automat. Bineinteles, presupunand ca exista o problema de software. Produsul pare sa fie o unealta de diagnostic pentru a ajuta managerii IT sa gaseasca si sa repare problemele care apar in sistemele IT care sustin aplicati online extreme de folosite, de care respectivele companii depind. In orice caz, acest lucru nu l-a oprit pe Alan Ganek, director de tehnologie la Big Blue, sa sustina ca era tehnologiei self-healing a inceput deja. "Deschidem noi usi pentru a reduce complexitatea acestei tehnologii," a explicat Ganek un pic cam liric. Pluteste insa ceva in atmosfera, care pare sa tinteasca mai ales managerii IT non-tehnici de pretutindeni. Software-ul poate functiona cu arhitecturi mainframe si client/server, lucru care il face mai folositor decat versiunile anterioare.
Sursa:http://www.theinquirer.net/

Fox apara modelul Home Video

Vicepresedintele 20th Century Fox Filmed Entertainment, James Gianopulos, a iesit joi sa apere programul de lansare al traditionalului DVD in mijlocul miscarii lui Walt Disney de a grabi lansarile de filme pe piata home video. Trimiterea de filme pe piata home video mult mai repede decat media de patru luni pana cand acestea ajung in studiouri, ar putea creste din ce in ce mai mult, a spus Gianopulos la Summit-ul Reuters Media and Advertising din New York. "Le spun oamenilor: 'Reinventati-va modelul de afaceri, pentru ca exista prea multe produse piratate disponibile," a mai spus Gianopulos. "Niciodata nu poti intra in competitie cu gratuitul…" Directorul executiv de la Walt Disney, Robert Iger, a criticat dur patronii de cinematografe in august, sugerand ca industria divertismentului s-ar putea sa aiba nevoie sa lanseze DVD-uri in timp ce filmele sunt inca in cinematografe. "Sumele de bani pe care le cheltuim pe marketingul filmelor ar putea fi folosite altfel. Pe de alta parte, nu vrem niciodata sa aducem fereastra atat de departa incat sa sta in calea vitalitatii si a cresterii," a mai spus Gianopulos. Amenintarea persistenta a pirateriei asupra Internetului, vanzarile din ce in ce mai mici de DVD-uri in acest an si pierderile succesive din box office-ul american revitalizeaza discutiile despre cum pot fi salvate aceste afaceri. "Toata aceasta isterie si faptul ca o afacere matura se opreste din dezvoltare sunt totusi exagerate," a adaugat Gianopulos la summit. Fox a parafat o afacere de distributie in noiembrie cu Movielink, un serviciu legal de download pe Internet co-detinut de cinci mari studiouri de filme, pentru a oferi 1.200 de titluri marca Fox, inclusiv filmul animat "Robots." Pana la anul, Fox se asteapta sa inceapa sa trimita filme folosind tehnologie de la un grup detinut de Sony, Blu-ray. Blu-ray DVD va fi construit in sistemul de consola video urmator al corporatiei Sony, PlayStation 3, care ar putea da formatului un avantaj in plus pentru a castiga batalia DVD-urilor next generation DVD impotriva lui HD DVD, o tehnologie sustinuta de un consortiu de companii conduse de corporatia Toshiba. Fox se asteapta ca DVD-urile curente din aceasta generatie sa se vanda in tandem cu DVD-urile Blu-ray pentru cativa ani, iar noul format sa placa unor cumparatori ai noilor televizoare de definitie inalta. Pe termen lung, Fox vede tehnologia ca un "facilitator" care sa schimbe obiceiurile de privit. Schimbarea e asteptata sa apara in curand si in cele mai vechi locuri de “privit” – cinematografele locale. Cinema-ul digital se pare ca va putea furniza imagini mult mai bune si chiar filme tri-dimensionale care pot sa ii convinga pe oameni sa vada concerte si evenimente sportive si pe marele ecran. Lasand calitatea deoparte, miscarea “ofera o mai mare flexibilitate pentru noi si pentru cei care vor sa se extinda si sa incheie contracte cu lansari” bazate pe cerere. "Daca privesti in viitor peste cinci ani, nu va exista in mod virtual nici un loc unde nu poti sa vezi un film," spune Gianopulos. Pana la urma, a adaugat el, Fox este deschis sa incheie un parteneriat si cu serviciul de muzica si video al lui Apple Computer, iTunes. In fond, cine n-ar vrea?...
Sursa:http://abcnews.go.com/

Design by Emark.ro