Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 34 / 2005
Zen Vision: M - Creative

Ce e mic, alb-negru, dar si verde de invidie ca iPod exista?? Zen Vision:M, un video player care arata destul de asemanator cu rivalul sau, anuntat de Creative Technology. Dispozitivul stilat si “pretuit”, dar atat de similar cu iPod, va intra direct in competitie (cu cine altcineva decat…) cu Apple Computer, pentru a castiga batalia listelor cu dorinte de Craciun, liste destul de “tehnofile” in zilele noastre. Creative planuieste sa creasca vanzarile lui Vision:M luna aceasta, si asta cu doar trei saptamani inainte de sezonul cumparaturilor, ceea ce face din dispozitiv un lucru greu de vandut. "Sunt extrem de intarziati," spune Tim Bajarin, analist la compania de cercetare a pietei Creative Strategies, care nu este afiliata, in ciuda numelui, cu Creative. "In acest stadiu al jocului, sunt sceptic ca acest produs le va aduce mari vanzari, care sa aiba impact asupra cuantumului din primul sfert viitor." Excluzand castigurile de investitii, Creative a inregistrat o pierdere neta de $9,3 milioane in primul sfert al anului fiscal 2006, care s-a incheiat pe 30 septembrie. "Chiar daca Creative este un competitor periculos, cred ca Vision:M nu va avea nici un impact asupra lui Apple," spune Bajarin, adaugand ca Apple vinde in jur de un milion de iPod-uri pe luna. CEO-ul Creative, Sim Wong Hoo, a negat faptul ca designul noului sau dispozitiv este copiat de la Apple, spunand postului BBC din Londra ca planurile Creative de a crea acest “nou” (?) design exista de mai bine de un an. iPod-ul video al lu Apple exista pe piata de numai doua luni. In timp ce Vision:M, care costa $330, are trasaturi similare iPod-urilor de a cincea generatie, high-end, cum ar fi un hard drive de 30-gigabyte, dar are si capacitatea de a putea fi ascultat patru ore pe video, potrivit celor de la Creative. iPod-ul video poate functiona doar doua ore. Vision:M sustine si o varietate de formate de fisiere video si audio pe care iPod-ul nu le suporta. Aceste mici diferente pot fi suficient de multe pentru a convinge fanii produselor bazate pe PC-uri cu Windows sa-si cumpere playerul Creative, mai degraba decat pe cel al competitorului sau direct, a adaugat Bajarin. In august, Creative a castigat un concurs in State si si-a patentat interfata unui MP3-player care implica felul in care ecranele multiple sunt folosite pentru a naviga prin cantece. In noiembrie 2004, Hoo a anuntat in toata lumea ca produsele companiei sale se vor vinde mult mai bine ca cele ale lui Apple, cu ajutorul unei campanii de marketing extinse. "Este un tip ‘plin de colori’," spune Bajarin despre Hoo. "Dar din moment ce de multe ori ceea ce zice nu se si intampla, exista un oaresce impact asupra capacitatii noastre de a-l vedea cu adevarat credibil…,” a adaugat acesta. In 2000, Creative a fost una din primele companii care au produs MP3 playere, dar la sfarsitul lui 2001, Apple a iesit pe piata cu primul sau iPod si a devenit in scurt timp lider. Apple a trantit din nou Creative-ul la pamant anul acesta, dupa ce a lansat iPod-ul nano in septembrie. Creative a lansta un produs cu celasi nume - Zen nano – cu aproape cinci luni inainte.
Sursa:www.forbes.com

Virusul Sober spart

Firma de securitate finlandeza F-Secure a spart un cod folosit de viermele Sober, permitand companiei sa blocheze virusul de la update-urile primite. Sober s-a multiplicat in diferite variante in mod regulat, de la inceputul lui octombrie 2003, cand prima varianta a fost descoperita, cu peste 20 de variante pe cale de a se instala. Luna trecuta, ultima versiune, denumita Sober.Y de catre F-Secure (sau CME-681 folosind sistemul de notare CME al US-CERT), a fost responsabil pentru cea mai mare virusare a anului, inregistrand aproximativ 40% din toate infectiile detectate de F-Secure. Una din trasaturile care a facut din Sober un vierme atat de periculos este abilitatea de a downloada noi variante, care infecteaza instantaneu un numar larg de computere, dupa cum au constatat expertii in securitate. Varianta curenta se asteapta sa iasa “la atac” si sa se re-activeze singura pe 5 ianuarie, potrivit companiei iDefense. Pattern-ul de downloadare a luat prin surprindere cercetatorii in anti-virusi pentru ca URL-ul folosit era creat de un algoritm secret. “Sober e folosit pentru a crea URL-uri mai mult sau mai putin la intamplare care se vor schimba in functie de o anume data. Aceste URL-uri conduc la servere free hosting care opereaza in Germania sau in Austria,” a spus Mikko Hypponen, manager la F-Secure in departamentul de cercetare anti-virusi. “Autorul virusului poate sa calculeze dinainte URL-ul pentru oricare data si atunci cand vrea sa declanseze ceva pe toate computerele infectate, trebuie doar sa inregistreze URL-ul potrivit, sa uploadeze programul si… bang! Este imprastiat global in sute de mii de computere.” Reprezentantii F-Secure spune ca au spart algoritmul, ceea ce le permite sa isi dea seama din care URL-uri vor incerca diferitele variante sa downloadeze. Acest lucru ar trebui sa permita atat furnizorilor implicat in blocarea site-urilor, cat si administratorilor de sisteme accesarea unei liste de site-uri pe care ar trebui sa le blocheze prin firewall-ul incorporat, a spus Hypponen. Viermele foloseste o lista de 15 site-uri cu numele care sunt uneori doar cateva caractere, inregistrate cu providerii de site-uri web gratuit, un exemplu folosit fiind 5 ianuarie, potrivit reprezentantilor companiei F-Secure. La fiecare 14 zile, lista se va schimba cu 15 site-uri diferite, prima schimbandu-se pe 6 ianuarie, a adaugat Hypponen. El a mai spus ca F-Secure a spart pentru prima oara algoritmul in mai 2005, dar nu a facut public aceasta reusita pentru a lasa writerul de virusi “in intuneric”... .
Sursa:www.techworld.com

Site-urile intra in razboiul “furtului” de versuri

Razboaiele downloadurilor pe internet s-au incins mai tare saptamana aceasta cu una din cele mai mari companii de muzica din lume, Warner Chappell, ducand la o prabusire a site-urilor web care ofera versuri gratuiet la melodii si tab-uri de chitara. Miscarea vine dupa succesul bataliilor legale impotriva site-urilor care se ocupa de file-sharing ilegal. Industria muzicala din Marea Britanie a lansat 65 de noi procese impotriva celor pe care ii acuza de “furt” pe scara larga. In momentul de fata, compozitorii de muzica s-au alaturat si ei luptei anti-piraterie. Directorii executivi de la Warner Chappell sunt satui de “intreprinzatorii” netului, care le “terfelesc” cantecele – de la preferate perene cum sunt Happy Birthday si Rhapsody in Blue, pana la muzica Madonnei si a lui Elton John (Sir!). Firma a inchis un operator "freeware" cu sediul in Australia, si implicit site-ul acestuia - pearLyrics, emitand o scrisoare de avertizare din Londra, sustinanand ca site-ul ii ajuta pe oameni sa copieze sis a downloadeze versuri protejate de copyright. Site-ul functiona cu Apple iTunes, cautand pe internet pentru a gasi versurile din colectiile utilizatorilor. Reprezentantii Warner Chappell crede ca, inveitabil, acest lucru ii ajuta pe oameni sa downloadeze versuri detinute sau controlate de compania lor. Walter Ritter, creatorul site-ului mult blamat, spune: "Ca un developer freeware, nu-mi permit un process impotriva unei companii atat de mari. Nu vad cum incalca pearLyrics legile anti-pirateriei, din moment ce doar cauta si acceseaza site-uri web disponibile public si, la dorinta publicului, ascunde continuturile. Miscarea vine inaintea unei campanii asociatiei Music Publishers Association of America, care reprezinta companiile muzicale. Aceasta tinteste si “site-urile foarte mari” pe care navigatorii pe Internet inca le mai considera legitime.
Sursa: www.telegraph.co.uk

Yahoo! planuieste sa impuste Skype cu glontul Messenger

Gigantul in ale Internetului Yahoo! a tras prima salva de tun in razboiul de preturi cu Skype, planuind sa introduca un nou serviciu de voce pe internet in urmatoarele zile. Yahoo! scoate pe piata un upgrade al popularului sau software de comunicare text, voce si video, Messenger, cu adaugarea unei trasaturi familiare celor 68 de milioane de utilizatori de Skype din intreaga lume. "Phone out" va permite oamenilor sa dea telefoane de la computere, la telefoane obisnuite, in timp ce "Phone in", prin care utilizatorii pot primi apelurile. Serviciul-oglinda si echivalent al lui Skype este denumit – cum altfel? - "Skype in" si "Skype out." Yahoo! spune ca va castiga batalia cu preturile in impunerea pe piata a noului serviciu, avand un cost de doar 1 cent pe minut pentru oamenii care suna din State in tari cum ar fi Rusia. (DAR CE SANSE SUNT CA UN AMERICAN SA VREA SA SUNE IN RUSIA…?) Compania va taxa cu 2 centi pe minut telefoanele date in alte 30 de tari, cum sunt Australia, China, Franta, Germania, Italia, Japonia si Coreea. Un purtator de cuvant de la Yahoo! spune ca va face serviciul Yahoo! Messenger disponibil in 180 de tari, cu downloaduri disponibile de la http://voice.yahoo.com/. Incercarea lui Yahoo! de a deveni un jucator major de pe piata afacerilor cu voce pune si mai multa presiune asupra companiilor de telecomunicatii, pentru ca orice consummator cauta cea mai buna si ieftina alternativa la retelele actuale de telefonie. In locul in care consumatorii folosesc produse cum ar fi Yahoo! Messenger si Skype care trimit trafic de date prin internet, folosirea din ce in ce mai mare a acestor servicii dovedseste ca oamenii sunt pregatiti sa sacrifice calitatea vocii pentru costuri cat mai mici. Chiar daca sunt ieftine, telefoanele Skype sunt menite sa aiba o calitate variabila, pentru ca se sprijina pe retele de internet, care nu sunt optimizate tipic pentru a face fata traficului de voce, care cere un serviciu de calitate inalta. Analistul IDC telecommunications Warren Chaisatien a spus ca folosirea serviciilor de voce pe internet vor avea o ma mare popularitate si oamenii vor accepta calitatea inferioara pentru a face economie la telefoanele extra-urbane. "Astazi este bine cunoscut ca daca iti doresti mai mult sprijinm va trebui sa platesti mai mult,” a spus acesta. Intreprinzatorul ihn ale internetului Ramin Marzbani a spus ca aplicatiile bazate pe comunicare sunt unele din cele mai in crestere tehnologii de internet. Companii cum ar fi Microsoft, AOL, Google si Yahoo! isi vor dezvolta probabil mai multe servicii VoIP din cauza puterilor centrelor acestor companii, spre deosebire de companiile de telecomunicatii, se invart in jurul tehnologiilor care pun sub papuc dezvoltarea lor. Marzbani a spus ca e improbabil ca aceasta calitate slaba a serviciului sa primejduiasca dezvoltarea ofertelor Skype sau Yahoo! VoIP. El a mai spus ca cei care s-au plans de calitatea serviciilor trebuie sa isi reaminteasca de sprijinul pe care internetul il ofera si care se dezvolta. Sprijinul tehnologiilor pe baza de abonament s-a imbunatatit de la 95 de procente acum cativa ani, la 99 de procente in zilele noastre. In timp ce tehnologiile pe internet s-au dezvoltat, pretul pentru accesul broadband a cazut pana la aproximativ 30 de dolari pe luna. La acest punct al pretului, a spus acesta, criticii calitatii serviciilor voice prin internet trebuie sa aprecieze ca acel grad comercial de calitate nu poate fi atins. "Uitati-va de unde am plecat si va veti da seama ca am facut o afacere fantastica," a mai spus analistul IDC telecommunications Warren Chaisatien.
Sursa: afr.com

Un hacker incearca sa vanda un flaw Excel pe EBay

Un cercetator de securitate necunoscut a incercat sa vanda o vulnerabilitate in programul de spreadsheet Excel al lui Microsof, pe eBay, dar site-ul de licitatii online a scos lista la sfarsitul zilei de joi. Ruta neobisnuita spre profitul dupa o vulnerabilitate a fost strivita de eBay dupa listare – oferita de cineva care se identifica doar cu pseudonimul de "fearwall"—a fost licitata la suma de 60 de dolari. Potrivit listingului, vulnerabilitatea zilei “zero” din Excel a fost semnalata de Microsoft martea trecuta, 6 decembrie.”Toate detaliile au fost subordonate lui Microsoft, iar reply-ul primit indica faotul ca ar putea incepe sa lucreze la vulnerabilitate,” a notat vanzatorul. “Se poate presupune ca nici un patch care sa se adreseze acestei vulnerabilitati va fi disponibila in urmatoarele luni.” Vulnerabilitatea fara reparatie sta in calea programului Excel, popularul spreadsheet inclus in toate editiile lui Microsoft Office. "Vulnerabilitatea poate fi exploatata sa compromita PC-urile utilizatorilor," sustien vanzatorul. El a lovit repetat in politica Microsoft, spunand ca pretul de deschidere de $.01 este “o valuare corecta care estimeaza pretul oricarui produs Microsoft" si a oferit un discount de 10 procente oricarui angajat Microsoft care mentiona codul de reducere "LINUXRULZ." Un purtator de cuvant de la Microsoft a confirmat ca listarea de pe eBay era pentru un virus real din Excel. Centrul de Cercetare in Securitate de la Microsoft nu a fost avertizat de atacuri care sa incerce sa foloseasca vulnerabilitatea raportata, si nici impact din partea consumatorilor pana acum, dar va continua sa investigheze rapoartele publicului pentru a ajuta sa fie furnizate ghiduri suplimentare pentru clienti," a spus purtatorul de cuvant intr-un e-mail pentru TechWeb. Acesta a adaugat ca cercetatorii Microsoft investigheaza vulnerabilitatea si s-ar putea (sau nu) sa scoata o reparatie sau un sfatuitor de securitate pe viitor. "Compania lucreaza cu eBay pentru a hotari cursul licitatiei," impotriva vanzatorilor, a mai adaugat purtatorul de cuvant.
Sursa: informationweek.com

Crezi ca PC-ul tau e in siguranta online? Mai gandeste-te

Un nou studiu de Internet arata ca 81% dintre PC-urile de acasa nu au instalat software-ul de securitate de baza. In timp ce majoritatea utilizatorilor de Internet cred ca sunt in siguranta cand stau online, nu sunt, de fapt, potrivit noului studiu dezvaluit miercuri de America Online si National Cyber Security Alliance. In realitate, in jur de 80% din calculatoare sunt expuse la amenintari comune de pe Internet, arata studiul. Peste jumatate din participanti nu au protectie anti-virus sau, daca au, nu au updatat-o in ultima saptamana, au descoperit cercetatorii. In jur de jumatate din cei chestionati nu au nici macar protectie anti-spyware. Per total, la peste 4 din cinci consumatori lipsea cel putin una din protectiile de baza ale computerelor. Totusi, 83 de procente din cei chestionati au spus cercetatorilor ca sunt “in siguranta si protejati de amenintarile online”, a mai aratat studiul. Rezultatele se aseamana cu cele ale unui studiu similar, realizat anul trecut de AOL si Cyber Security Alliance. Studiul este realizat la sange. Cercetatorii au urmarit “subiectii” in vizite la ei acasa, iar tehnicieni specializati au inspectat PC-urile consumatorilor. Printre descoperirile-cheie – consumatorii cred in mod eronat ca PC-urile lor au protectie la zi impotriva virusilor si amenintarilor frecvente de pe Internet, desi nu poate fi vorba de asa ceva… “Oamenii au un simt fals asupra sigurantei,” a spus Tatiana Platt, prim vice-presedinte la AOL. Cercetatorii au rugat participantii la studio sa isi salveze toate e-mailurile timp de o luna si au descoperit, apoi, ca unul din patru a primit un virus prin e-mail – un e-mail phishing – care incerca sa sustraga informatii personale. Poate si mai alarmant este faptul ca in jur de 70 la suta din acei conumatori credeau ca e-mailurle respective sunt de la companii legitime. Dintre cei care primeau e-mailuri care induceau in eroare, majoritatea credeau ca ar putea fi de la companii reale - sapte din 10 sau 70 la suta fiind pacaliti de asemenea mailuri. Protejarea consumatorilor de amenintari online este din ce in ce mai critica si problematica, pentru ca din ce in ce mai multi se angajeaza, fara sa stie ce ii asteapta, in comert electronic si in tranzactii financiare, a adaugat Platt. Studiul a descoperit ca aproape trei patrimi din cei interogati isi folosesc computerele pentru tranzactii sensibile la amenintari, cum ar fi conturile bancare, bursa de valori online si informatiile medicale. Totusi, exisat o mare confuzie despre ceea ce trebuie sa faca utilizatorii ca sa isi tina in siguranta computerele, a spus Ron Teixeira, director executive la National Cyber Security Alliance. De exemplu, multi nu isi updateaza software-ul antivirus care vine incorporat in PC-urile lor, a spus acesta. "Nu trebuie sa ne asiguram ca oamenii au sau nu nevoie de experti in securitate care pot sa tina la zi software-ul," a spus Teixeira. Din ce in ce mai multi consumatori tin antivirusii actualizati la zi, fata de acum un an, cand doar 33% din utilizatori isi luau ultima varianta de antivirus aparuta.
Sursa: informationweek.com

Windows Live Local

Versiunea beta a corporatiei Microsoft pentru noul soft de cautari locale online si servicii de harti tocmai a intrat pe “live” incepand de miercurea aceasta. Virtual Earth combina imagerie tip bird's-eye cu directii de conducere, Pagini Aurii si alte unelte de cautare locala si va fi disponibila la http://local.live.com (nu pana la 9:01 am). Printre trasaturile speciale pe care noul serviciu le va contine este o privire de 45 de grade tip bird's-eye asupra celor mai importante orase americane, care includ la ora actuala Boston, Las Vegas, Los Angeles, New York, San Francisco si Seattle, in care se pare ca rteprezinta in jur de 25% din populatia Statelor Unite, potrivit lui Microsoft. Aceste imagini, destul de fascinante, amintesc de fotografiile aeriene captate in timp celui de-al doilea razboi mondial, in timpul zborurilor de recunoastere, mai degraba de imaginile din satelit pe care am ajuns sa le asocem in mod obisnuit cu aceste servicii gin ultimul an. Imaginile au fost realizate de corporatia Pictometry International, folosind zboruri de mica altitudine, iar apoi se amestecau cu imaginile prin satelit si cu hartile de drumuri. Acesta da o panorama de 360 de grade din cele patru puncte cardinalem si va fi capabila sis a dea zoom-uri pe orice locatie. Un indicator galben va informeaza in timpul unei cautari de vreme ca o vedere tip birds-eye este disponibila in acea zona. Unele adaugiri cu adevarat destepte ale noului produs ii maresc productivitatea. O trasatura care a impresionat cu adevarat este capacitatea de a da un simplu click pe un punct dn harta, in timp ce sistemul calculeaza directiile pentru tine, mai degraba decat sa trebuiasca sa pornesti de la bara de cautare, intreband de o adresa sau de o strada anume. Sa presupunem, de exemplu, ca avem o ideea generala despre locul in care se gaseste parcul X pe harta, dar nu stim cu exactitate strada Cu un simplu click pe harta, sensurile sunt generate din acel loc. Ba mai mult, putem primi si indicatii pas-cu-pas, folosind satelitul bird's-eye sau imagini din satelit pentru a dentifica zonele de constructie dintr-o anumita ruta. Exista mai multe optiuni de prin, cum ar fi indicatii print-only, notele aditionale la indicatiile de print sau chiar printarea imaginilor thumbnail cu fiecare miscare de pe ruta. Windows Live Local include si o versiune updatata a lui Location Finder, pentru a ajuta oamenii folosind un PC Wi-Fi-enabled care va determina cu usurinta locatia curenta, intr-un moment anume. Nu uitati ca acest lucru cere si un download ActiveX, care extrage numele punctelor de acces pe care computerul dumneavoastra le poate vedea si puterile lor de semnal, iar apoi calculeaza locatia in care va aflati pe baza unor date de baze Microsoft.
Sursa:http://www.pcmag.com/

CEO Freescale: Jobs voia sa treaca la Intel acum 5 ani

Intr-un interviu recent pentru CNet News.com, directorul executivFreescale Semiconductor, Michel Mayer, a vorbit de evolutia modelului de afaceri al companiei sale si a aratat ca seful Apple, Steve Jobs, incerca sa schimbe procesoarele Mac pe Inteluri in urma cu aproximativ cinci ani. Compania cu sediul in Austin, Texas este una din primele 10 fabrici de microcipuri din lume. In orice caz, Mayer spune ca Freescale este in mijlocul unei “evolutii a afacerilor existente”, care va distanta compania de piata computerelor personale. "Desktop-ul este o parte foarte mica din afacere si va disparea," a spus Mayer. "Singurul nostru client este Apple (pentru laptopuri), iar ei vor trece Intel candva anul viitor." In timp ce Freescale nu a fost incantat ca il va pierde pe Apple ca principal client, Mayer a conchis ca "sincer, cu toate oportunitatile in crestere pe care le avem in fata noastra, nu era un mod util de a ne folosi resursele pentru a incerca sa aparam jumatate din procentele venitului nostru pe piata." "OK, Intel are PC-ul, si e in regula. Dar exista atatea oportunitati in afara domeniului PC, incat e mai bine sa ne folosim resursele pentru a intra in zone in care suntem cu adevarat lideri," a adaugat Mayer. El crede ca inovatia se muta din zona PC, spre electronice, console de jocuri, masini, telefoane si iPoduri. "Acolo se gaseste inovatie," a mai spus Mayer. "Asa ca desktopul nu este o piata pe care vrem sa o servim." Intrebat daca a fost prezent in urma cu cinci ani in timpul discutiilor in care IBM a convins Apple sa adopte G5-ul, Mayer a raspuns: "La fostul meu job, conduceam afacerile IBM cu semiconductoare. Asa ca am vazut ambele parti din povestea Apple, pentru ca i-am vandut G5-ul lui Steve (Jobs) prima oara cand voia sa treaca la Intel." Mayer a spus ca prima oara cand le-a spus celor de la IBM sa adopte proiectul G5 cu Freescale, iar apoi a vandut cipul lui Apple. "G5 era un lucru bun si urma sa fie un lider al drumului PowerPC pentru desktop. Arata destul de bine," a spus aici. "Iar apoi IBM a hotarat sa nu ia G5 in sectorul de laptop-uri si s-a hotarat sa-si axeze afacerea cu cipuri pe console de jocuri."
Sursa:http://www.appleinsider.com/

Design by Emark.ro