Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 35 / 2005
Castile stil IPod surzesc. Ma scuzati? Ce ati spus? N-am auzit.

Castile folosite in special cu iPod, dar si cu alte playere muzicale pot creste riscul de surzire, potrivit unui audiologist american. Dean Garstecki, profesor la Universitatea Northwestern, a spus ca un numar din ce in ce mai mare de tineri sunt pusi fata in fata cu surzirea temporara sau permanenta, la fel ca si adultii, cu mult mai in varsta. Castile cumparate la preturi-chilipir sunt cele mai frecvente cauze ale surzirii, mai degraba decat castile muff-type, potrivit profesorului Garstecki. Cercetarea sa a scos la iveala faptul ca utilizatorii MP3 asculta de multe ori muzica de la 110, la 120 de decibeli, lucru care cauzeaza pierderi de auz, dupa aproximativ o ora de "auditii" intense. Din cauza ca respectivele casti sunt plasate direct in urechi, sunt cauzate daune uneori ireparabile auzului, marind semnalul sunetului la sase sau chiar noua decibeli. Garstecki sfatuieste oamenii sa coboare volumul in timp ce asculta muzica. "Daca ascultatorii impatimiti de muzica sunt dispusi sa dea mai incet volumul si sa foloseasca in continuare casti, pot creste timpul in care vor auzi cat de cat bine," a spus acesta. Nu ati auzit???... Castile care anuleaza zgomotul sunt mai bune decat celelalte pentru ca reduc sau chiar elimina zgomotul de backround. Dar astfel de casti sunt deseori mai putin populare din cauza ca sunt mai scumpe si mai vizibile decat simpaticele casti care se introduc direct in ureche.
Sursa: http://www.vnunet.com/

Mos Craciun cu plete dalbe, ne-ai adus virusi in salbe

Stim cu adevarat ca a venit Craciunul in sufletele si. computerele noastre cand ultimul vierme ne-a intrat in PC-uri sub numele unuia din renii Mosului. Dasher, ultima amenintare a utilizatorilor de PC, s-a raspandit pe net in ultimele doua saptamani cu o viteza uimitoare, mai ceva ca renii zburatori ai Mosului. Acesta a plecat de la o amenintare cu risc scazut de raspandire si a ajuns la o noua varianta care poate ucide toate aplicatiile anti-virus pe care utilizatorii si le instaleaza (sau nu.) updatate in preajma sarbatorilor. Viermele permite accesul necontrolat asupra sistemelor, scanand si infectand, rand pe rand, si alte computere vulnerabile. Auscert, echipa australiana de urgente in ale computerelor, a spus ca variantele A, B si C ale lui Dasher tintesc cu precadere utilizatorii de Windows 2000 care nu si-au downloadat si instalat un patch furnizat de Microsoft in octombrie pentru a repara o eroare de securitate din binecunoscutul sistem de operare. In timp ce companiile de antivirusi au descris prevalenta virusului ca fiind scazuta, fara nici o evidenta de infectare cel putin in Australia, Auscert a spus ca virusul creste din ce in ce mai tare si devine si mai sofisticat, cu fiecare varianta produsa. Reprezentantii companiei australiene au spus ca in timp ce raspandirea lui Dasher A, lansat doar cu o saptamana in urma, a fost primejduita de un cod de slaba calitate, Dasher B, scos "pe piata" joia trecuta, a infectat deja cateva computere si a fost capabil sa instaleze un logger de keystroke pe PC-urile bolnave, demonstrand ca are "o capacitate uimitoare si sofisticata de reproducere". Cea mai recenta varianta - C - a fost detectata in acest week-end, exploatand aceeasi vulnerabilitate ca si primele doua, dar cu coduri de acces imbunatatite. Auscert a anuntat ca utilizatorii de software antivirus nu pot fi protejati impotriva ultimei variante, pentru ca firmele de antivirusi nu au gasit inca cea mai buna solutie si raspunsul potrivit. Mai mult, ultima varianta poate sa distruga cateva pachete software antivirus destul de populare, prevenind posibilitatea de download de update-uri pe care ar putea sa o faca PC-ul infectat. Doar utilizatorii de firewall ar fi putut scapa de infectare, a spus Chris Horsley, analist de securitate la Auscert. "Acest virus nou demonstreaza ca un firewall personal este una din cele mai importante protectii de securitate pe care le putem avea," a declarat acesta. Paul Ducklin, presedintele regional in tehnologie pentru compania de antivirusi Sophos a spus ca abilitatea malware-ului de a trece de produsele antivirus a devenit o practica destul de comuna a tuturor viermilor. El a estimat ca una din sase amenintari este creata pentru a destabiliza o lista din ce in ce mai larga de produse antivirus. "In general, majoritatea produselor de securitate isi vor da seama ca au fost pacalite," a adaugat el. In caz ca se intampla acest lucru tocmai de sarbatori, expertul antivirus sfatuieste utilizatorii sa isi reinstaleze produsele antivirus inainte ca PC-urile lor sa fie lovite si de alte amenintari.
Sursa:http://smh.com.au/news/

De Anul Nou - Apocalipsa pentru versiunea Mac a lui IE

Microsoft a sfatuit utilizatorii de Mac ai lui Internet Explorer (IE) sa treaca la browsere rivale cum este Safari al lui Apple. Sfatul a venit odata ce gigantul in ale software-ului a anuntat oficial sfarsitul lui IE pentru Mac-urile lui Apple. Microsoft a spus initial ca a oprit lucrul la browser in iunie. Nu vor mai fi insa disponibile noi update-uri de securitate incepand cu Anul Nou. Browserul insusi va fi inlaturat din site-ul Mactopia al lui Microsoft si nu va mai fi disponibil pentru download. Versiunea curenta a lui IE pentru Mac-uri este pe piata de trei ani, fiind astfel un browser defazat, in comparatie cu echivalentul sau in Windows. Acum, gigantul american si-a pus amprenta finala asupra speech-ului sau, anuntand ca nu va mai furniza alte update-uri de securitate incepand cu sfarsitul acestui an.Pe site-ul sau, compania a recomandat ca utilizatorii de Mac sa treaca la "tehnologii de browsing web mai recente, cum ar fi Safari al lui Apple". Alte browsere alternative la IE sunt Firefox si Opera. Singura problema potentiala pentru acesti utilizatori de Mac ar putea fi cu site-urile web create pentru a functiona doar cu Internet Explorer. Dar.cine se mai gandeste si la aceste "mici" aspecte ale vietii? In iunie, firma de web-testing, SciVisum, a facut un studio al peste 100 de site-uri web britanice si a descoperit ca unul din zece nu reusea sa functioneze cu browserul Firefox. Deh, daca nu il cheama si pe el "Explorer"?!
Sursa: http://news.bbc.co.uk/

Gmail: Cont mare, ecran mic. Marimea conteaza?

Utilizatorii Gmail pot de-acum sa isi acceseze contul si din miscare, pentru ca gigantul in cautari Google lanseaza Gmail Mobile. Suportul de mic ecran pentru popularul cont de e-mail inseamna ca utilizatorii pot de-acum sa-si acceseze contul Gmail de pe telefonul mobil, folosind URL-ul http://m.gmail.com. Potrivit companiei Google, pagina isi va optimiza in mod automat interfata, indiferent de telefonul pe care il folositi, ajustandu-se in functie de marimea ecranului mobilului dumneavoastra. Serviciul permite utilizatorilor si sa deschida atasamente, cum ar fi poze, documente Microsoft Word si fisiere PDF. O trasatura interesanta este abilitatea de a da reply la un e-mail numinadu-va persoana de contact - o data ce aveti un numar de telefon pentru expeditor din lista de contacte de pe Gmail. Noul serviciu va functiona pe majoritatea telefoanelor mobile - desi Gmail are o lista de telefoane despre care stie ca nu vor suporta cu siguranta serviciul. Ultima miscare a companiei vine o data cu intetirea rivalitatii dintre Google, Yahoo si MSN, care incearca toti sa castige din ce in ce mai multi utilizatori. Yahoo ofera deja o versiune mobila a serviciului sau de e-mail, dar si capacitate de stocare a conturilor sale de pana la 1GB. MSN ofera, in schimb, 250MB de memorie pentru utilizatorii sai. In orice caz, Gmail inca este in teste si nu este oferit catre publicul larg. Utilizatorii inca mai trebuie sa fie invitati de catre un alt utilizator de Gmail sau, daca locuiesc in Statele Unite ale Americii, isi pot folosi telefonul mobil pentru a primi un cod de invitatie. Compania incearca sa isi protejeze serviciile - si utilizatorii - de spammerii care ar putea sa dea un simplu sign up pentru a accesa un cont ca sa ajunga la consumatorii de Gmail. Google a adaugat o suma de noi servicii la contul sau Gmail de la lansare, inclusiv "stocare fara margini", care a ajuns de la 1GB initial la momentanul 2.6GB (care inca mai urca!). Mai mult decat atat, compania a anuntat zilele acestea adaugarea unei serviciu auto-responder, care permite utilizatorilor sa stie daca destinatarul mesajelor lor este disponibil sau nu.
Sursa:ElectricNews.Net

Tacerea "Blog-ilor"

Popularul serviciu de blogging pe baza de abonament TypePad a ajuns offline vinerea trecuta, intarziind astfel update-urile a mii de site-uri. Utilizatorii sistemului nu au mai putut sa isi posteze noi povesti si mesaje, iar post-urile scrise in saptamana precedenta au disparut cu desavarsire, ca intr-un Triunghi al Bermudelor. Tacerea "blog-ilor" a aparut joia trecuta, in timpul noptii, in timp ce Six Apart adauga redundanta stocarii sale pe disk. "A fost ca o furtuna cu fulgere. In momentul in care adaugam redundanta, a cazut si s-a blocat," a spus vicepresedintele Six Apart, Anil Dash. "Era o problema care n-as fi crezut ca se intampla nici intr-o mie de ani". Nici un post nu a fost insa permanent pierdut, iar itemii lipsa vor fi in scurt timp inapoi pe "pozitii". Dash nu a vrut sa spuna cati utilizatori au fost afectati de blocarea serviciului, dar a recunoscut ca aceasta a lovit cateva milioane de pagini Web si cateva mii de oameni. Pana vineri seara, serviciul parea ca functioneaza din nou, dar post-urile lipsa nu fusesera reparate. O "blogger-ita" supradenumita "Snowball" ("Bulgare de Zapada") a fost si ea afectata si spune ca blocarea serviciului a facut-o sa se gandeasca la schimbarea host-urilor pentru site-ul pe care il stapaneste - The Adventures of A Snowball In Hell. (Aventurile unui bulgare de zapada in Iad). "TypePad nu a facut nimic pentru a notifica abonatii si nu a incercat sa comunice cu noi in nici un fel,", spune Snowball, care nu a vrut sa isi dea si numele adevarat. "Cel mai mult mult m-a afectat pentru ca mi-a sporit iritarea deja existenta cu privire la un sistem care nu se ridica la asteptarile acelora dintre noi care suntem abonati inca de la inceputuri. Chiar ma gandesc serios sa imi mut blogul la Expression Engine al companiei pMachine, indiferent de compensatiile pe care le vor oferi," a adaugat "Bulgarele". Aceasta este a doua oara in ultimele luni cand TypePad a avut probleme de functionare a serviciului sau. Six Apart a reparat erorile si le-a dat utilizatorilor credite gratuite pentru problematicul serviciu. Compania cu sediul in San Francisco Six Apart este o compania privata, fondata de catre August Capital si Neoteny Co. Serviciul lor este disponibil pentru abonatii care platesc o taxa anuala, care incepe de la $50 pe an. Utilizatorilor li se da un site-gazda si o interfata Web-based, unde pot sa isi introduca post-urile. Six Apart se ocupa si de LiveJournal, un alt serviciu popular de blogging, de aceasta data gratuit, si vinde Movable Type, un software de blogging pe care companiile si persoanele fizice si-l pot instala pe serverele Web. Nici unul din aceste doua produse nu a fost insa afectat de blocaj. Six Apart a fost fondata de sotii Ben si Mena Trott, care au dezvoltat software-ul de weblogging mai intai ca un simplu hobby. Acesta a devenit insa una din cele mai populare unelte ale Internetului, iar in 2002 familia Trott a creat Six Apart. In octombrie 2003, ei au lansat TypePad, iar in ianuarie 2005, compania a achizitionat Interactive, operatorii lui LiveJournal. Lunea trecuta, compania a anuntat o afacere incheiata cu Yahoo!, prin care Yahoo! Web Hosting ofera acum software-ul Movable Type. Peste 10 milioane de utilizatori din intreaga lume folosesc serviciile companiei, dar competitia a devenit in ultimii ani din ce in ce mai stransa, inclusiv cu Google Blogger, Microsoft MSN Spaces, weblog-uri de la compania Xanga si chiar si cu software-ul open source cum ar fi WordPress.
Sursa:http://www.forbes.com/home/

Oracle are o noua politica de preturi

Corporatia Oracle si-a schimbat formula unica de determinare a costului pentru folosirea software-ului sau pe noile procesoare multicore si a anuntat luni aceasta decizie. Oracle inca mai pune preturi pe core-ul procesorului, mai degraba decat pe socket, cum au facut companiile de software ca Microsoft. Dar acum, in loc sa isi inmulteasca fiecare core de processor cu 0,75, iar apoi sa rotunjeasca intregul numar pentru a determina cate licente sunt necesare pentru server, diferiti multiplicatori vor fi folositi pentru diferite tipuri de cipuri, a anuntat compania intr-un comunicat de presa. Preturile pentru software-ul de pe serverele bazate pe cipuri Intel sau Advanced Micro Devices vor fi determinate inmultind numarul de core-uri de procesoare dintr-un server cu 0,5, a spus Oracle. Astfel, o data de baze Oracle care foloseste Hewlett-Packard cu patru procesoare dual-core AMD Opteron are patru licente sau opt core-uri de procesare inmultite cu 0,5.
Sursa:http://www.itworld.com/

Software Notebook: Microsoft, Mozilla: Un simbol al cooperarii?

In mod sigur, nu e vorba de Pacea de la Adrianopol. Dar grupul Internet Explorer al lui Microsoft si echipa rivalului browser Firefox au surprins lumea tehnologiei saptamana trecuta cu o mica intelegere, ca semn de cooperare. Pentru fi mai precisi, este vorba de un aranjament pe care gigantul Microsoft l-a facut pentru a folosi acelasi simbol prin care Firefox alerteaza oamenii cand o pagina Web aduce noi valuri de informatii disponibile pentru abonamente. Industria IT a fost martora unor mari partenerate, dar acesta din urma nu este unul de trecut cu vederea. De fapt, descriind-ul ca o afacere nu este prea aproape de adevar. Este un acord informal, in care s-a dat mana, fara a face schimb de bani, a anuntat Sean Lyndersay, manager de programe in echipa Microsoft Internet Explorer. Dar simpla idee a celor doua tabere unindu-se si reusind sa ajunga la un consens a cauzat putina agitatie, mai ales ca e vorba de standarde Web pentru felul in care paginile sunt create si afisate. Microsoft nu stie insa daca va exista posibilitatea unor colaborari viitoare. Nici corporatia Mozilla, care distribuie browser-ul open-source Firefox. Dar, pana la un anumit punct, surpriza aranjamentului reflecta o interpretare gresita a pietei browserelor, a mai spus Lyndersay. "Oricat ar vrea oamenii sa creada ca este un fel de razboi, nu este asa ceva in realitate," a adaugat acesta. Avand in vedere istoria sa, comunitatea tech ar putea fi scuzata ca este surprinsa... Tacticile Microsoft in rivalitatea sa cu Netscape au facut "prima pagina" in cazul antitrusului federal al companiei. Ideea cu iconul a aparut cu cateva luni in urma, dupa ce Microsoft s-a hotarat sa adauge suport pentru fluxurile online de stiri si informatii, cunoscute ca feed-uri RSS, la Internet Explorer 7, versiune a mult utilizatului browser Web. RSS permite oamenilor sa se aboneze la mai multe fluxuri de informatii si sa le vada intr-un program central, reducand nevoia de a vizita site-uri individuale. Intr-un post de pe blogul echipei RSS Microsoft, managerul de program Jane Kim a aratat cinci inconuri pe care Microsoft se gandea sa le foloseasca pentru a indica, in frame-ul browserului Web, ca un site particular a oferit un feed RSS. Microsoft s-a gandit si ca ar fi bine sa adopte un icon existent de la un alt browser, a mai spus Lyndersay. Si in comentariile la post-urile lui Kim, mai multi oameni au sugerat ca imensa companie ar trebui sa stea de vorba cu Mozilla despre folosirea iconului Firefox pentru feed-uri RSS feeds, sau "Live Bookmarks", asa cum le numeste Mozilla. Asa ca intr-o excursie spre Silicon Valley, Kim si Amar Gandhi, manageri de programe ai grupului Internet Explorer, au aranjat sa se opreasca si la sediul Mozilla din Mountain View, California, cu John Lilly, vicepresedintele Mozilla de dezvoltare a afacerilor si cu Chris Beard, vicepresedinte de marketing la Mozilla. Lilly a spus ca propunerea lui Microsoft are logica pentru ca a incurajat un anumit grad de consistenta. Existand mai multe iconuri care reprezinta acelasi lucru in diferite browsere web, se poate crea o mare confuzie. "Cred ca este in interesul tuturor sa inteleaga ce feed-uri exista si unde se afla acestea", a mai spus Lilly saptamana trecuta. Iconul portocaliu concentric cu linii este unul din cele mai recognoscibile aspecte vizuale ale lui Firefox, aparand in frame-ul browserului sau in address bar cand un feed RSS este disponibil pe o pagina. In orice caz, Lilly spune ca Mozilla nu e ingrijorata ca va pierde acest element atat de mic de diferentiere. "Nu pare ca vom castiga sau pierde utilizatori din cauza ca vorm avea un icon RSS sau un icon feed care este super disctinctiv. Pentru aceste trasaturi care se schimba, este mai important ca utilizatorii sa stie ce se intampla," crede Lilly. El a subliniat ca obisnuinta poate chiar sa aduca beneficii browserului Firefox intr-un fel sau altul. Oamenii care folosesc versiunea viitoare a lui Internet Explorer s-ar putea sa se simta mai confortabil daca incearca Firefox, vazand acel icon portocaliu familiar indicand prezenta feed-urilor RSS. Dupa ce a crescut in popularitate, Firefox si-a vazut cota scazand incetisor in ultimele luni. In timp ce incearca sa mute browserul in mainstream, Mozilla ar putea avea nevoie sa-si ia niste riscuri de precautie.
Sursa:http://seattlepi.nwsource.com/

World of Warcraft. Populatie: 5 milioane. Locatie: intreaga lume

Lansarea recenta in noi regiuni ridica numarul de utilizatori World of Warcraft la inca un stagiu. World of Warcraft Blizzard a fost o surpriza placuta pe piata PC, demonstrand ca platforma nu a murit si stabilindu-se la fel de puternic pentru gameri, ca o "masa de sah" pentru pensionarii din Cismigiu. La sfarsitul lui august, VU Games a reiterat succesul jocului cu anuntul ca WOW a ajuns la 4 milioane de consumatori. Wow... Jocul a fost prima oara lansat in America de Nord, Australia si Noua Zeelanda la sfarsitul lui noiembrie 2004 si s-a raspandit in scurt timp pe parcursul intregului glob, agatand mii de utilizatori si din Europa, si Asia. Developerul cu sediul in Irvine, California a anuntat ieri ca jocul a ajuns la 5 milioane de utilizatori in intreaga lume. Blizzard isi defineste "clientul" ca unul care plateste "abonament sau are un card prepaid pentru a juca World of Warcraft," sau cineva care "a cumparat box-ul de instalare cu ajutorul primei luni de acces gratuit". Compania a numarat si "playerii Internet Game Room care au accesat jocul in ultimele sapte zile," ca abonati. "Cresterea World of Warcraft continua sa ne depaseasca toate asteptarile," Mike Morhaime, presedinte si cofondator la Blizzard. "Vrem sa multumim din nou milioanelor de jucatori din intreaga lume si tuturor retailerilor care au sutinut cu entuziasm jocul in ultimul an." Ultima lansare regionala de la inceputul lui noiembrie a introdus jocul in Taiwan, Macau si Hong Kong, permitand utilizatorilor sa triasca intr-o lume virtuala populata cu orci si alte obiecte magice si fantastice. Desi aceasta din urma lansare marcheaza unul din teritoriile finale pe care WOW le-a cucerit, Blizzard nu planuieste sa se relaxeze. "Angajamentul nostru de a continua cresterea World of Warcraft este mai puternic decat inainte, cu dezvoltarea unor patch-uri de continut viitoare si cu expansiunea noastra in 2006, World of Warcraft: The Burning Crusade, care este aproape de a deveni realitate," a adaugat Morhaime. Extinderea Burning Crusade este asteptata sa iasa pe piata chiar la inceputul in 2006.
Sursa:http://www.gamespot.com/

Design by Emark.ro