Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 37
Fotografii primesc doua lentile intr-una: wide angle sau zoom

Eastman Kodak Co. se foloseste din nou de faptul ca este una din cele mai mari companii de electronice din lume pentru a se lauda cu o mareata inovatie din lumea digitala. Compania a anuntat luni prima camera digitala cu doua lentile in fata - una fiind destinata pentru a face fotografii cu unghi larg, iar cealalta fiind o lentila optica standard de zoom. Adaugand o a doua lentila si un al doilea senzor este o noua incercare a lui Kodak de a face fotografiile digitale mai "prietenoase" cu consumatorii si mai functionale decat filmul. Noutatea lentilelor duble face mai usoara captarea fotografiilor de grup, a peisajelor si a fotografiilor de oras, in plus de portrete si fotografii de aproape, a anuntat Kodak. "Nu mai trebuie sa strigati "Inghesuiti-va!" sau "Mai aproape!" cand vreti sa faceti o poza de familie," spune Mike McDougall, purtator de cuvant la Kodak. Camera V570 a fost lansata in Las Vegas, unde compania se pregatea pentru International Consumer Electronics Show din 2006, cel mai mare trade show de acest gen. In urma cu un an, Kodak s-a folosit de acelasi show pentru a introduce pe piata EasyShare-One, o camera digitala wireless care le permite utilizatorilor sa transmita imagini fara a se conecta mai intai la un personal computer. Consumer Electronics Show a devenit show-ul anului in gadget-uri si fel de fel de dispozitive, avand peste 2.500 de expozanti si in medie peste 130.000 de reprezentanti ai presei, analisti si cumparatori. In plus fata de a doua lentila, V570 a lui Kodak le permite utilizatorilor sa creeze fotografii panoramice extrem de reusite - imagini care reprezinta un camp de 180 de grade al "privelistii" - direct in camera. Mai mult, include captari video avansate. Noutatea lentilelor duble, descoperirea laboratoarelor de cercetare Kodak din Rochester, este unica, pentru ca ofera consumatorilor doua camere la pretul uneia singure. Camera depinde de utlizarea prismelor care raspandesc lumina pe dispozitive cuplate, dar in acelasi timp, individuale, acestea comportandu-se ca un echivalent digital al filmului. Lentilele de 23 de mm captureaza o zona cu 70 la suta mai mare intr-o imagine, decat lentilele standard de 39 de mm, a anuntat Kodak. Un profesor care va participa si el la imensul targ de electronice spune ca designul lentilelor duble reflecta dorinta de a crea camere care sa aiba acel ceva special, in plus. Design-ul le da consumatorilor obisnuiti mai multe posibilitati de a alege, decat aveau inainte, crede Stephen Jacobs, profesor in tehnologia informatiilor la Rochester Institute of Technology. "Asa ca daca sunteti capabili sa le dati oamenilor mai mult zoom si alte atribute de focus, la acelasi pret. inseamna ca veti castiga si mai multa putere," a adaugat Jacobs. Kodak este inteligent pentru ca incearca sa le ofere consumatorilor mai multe sanse, dar poate exista si un aspect potential negativ, crede un consultant din industria fotografica. Mai multe posibilitati inseamna ceva bun, doar doar daca presupunem ca "mai multe" nu devin "prea multe, prea confuze", spune Jacques Kauffmann, proprietarul companiei Imaging Management and Communications din Wilmette, Ill. "Trebuie sa ramana in principal user-friendly." Kauffmann este ingrijorat si de pretul un pic cam ridicat pe care l-ar putea avea noua camera. Pretul sugerat initial de companie a fost de $399. Camera a atras luni comentarii pe mai multe site-uri web dedicate tehnologei. La Anandtech.com, "Anton74" descrie V570 ca fiind prima camera "care sa-i fi atras atentia. In scris, suna aproape perfecta." La Engadget.com, "Mike" scria: "Imi place conceptul. Ii urasc design-ul." V570 va incepe sa apara in magazine candva in urmatoarele doua saptamani, a spus McDougall.
Sursa:http://www.democratandchronicle.com/

Vongo face poezie: Filme downloadabile pe. portabile

De ceva timp incoace, ne asteptam ca cineva sa creeze un serviciu legal de dowloadare de filme care sa mearga mai departe de doua-trei episoade de seriale TV invechite si scurte clipuri si, mai ales, care sa treaca dincolo de aria limitata a unui PC, in asa fel incat sa putem urmari continutul si din mers, si la televizor. Timpul pare potrivit pentru o asemenea "creatie". Nu numai ca noi (sau cel putin, cei cat de cat bogati) avem iPod-uri video si telefoane mobile dotate cu camera video, dar va pacaliti singuri daca nu credeti ca Xbox 360 si PS3 ar trebui sa devina hub-urile in jurul carora se invarta sufrageriile noastre. Se pare ca Starz a citit si el in stele, pentru ca scot pe piata un nou serviciu video care va tinti in special piata portabilelor. Si - ghiciti ce? - o fac cu ajutorul celor de la Microsoft. Pentru un mic, mic pret de $9.99 pe luna, veti avea drepturi de vizionare nelimitate, desi unele filme cer si taxe aditionale pay-per-view, de $3.99. La o prima inspectie, estimam ca aproximativ 20 la suta din catalog se bazeaza pe taxe pay-per-view, dar se pare si ca filmele asa-zise "hituri" nu sunt neaparat pay-per-view. Vongo ii ia locul serviciului Starz Ticket, care era si mai legat de PC-uri. Noul serviciu face o schimbare de format de la Real, la WMV cu toata bunatatea sa DRM, ceea ce inseamna ca orice dispozitiv care merge cu derivatele True Blue WindowsT va putea citi fisierele Vongo. Biblioteca a fost si ea extinsa, iar Starz sustine ca are licentele corecte pentru a oferi peste 800 de filme de lung metraj prin serviciul sau. Vongo arata si ca o imbunatatire a lui Starz On Demand, permitand downloadarea filmelor care ne ung pe suflet, desi fisierele WMV nu pot fi vazute decat pe maximum trei dispozitive. Daca aveti nevoie sa dati play la Spice World pe un al patrulea dispozitiv, trebuie sa dezinstalati mai intai aplicatia Vongo de pe unul din celelalte trei dispozitive, iar apoi sa o setati pe laptopul iubitei sau iubitului. Acordurile cu conglomeratele de divertisment Disney/Miramax/Touchstone si Columbia/Revolution/Screen Gems acopera catalogurile complete ale acestor studiouri, iar abonatii Vongo vor avea acces si la toate filmele aproximativ recente care apar la canalele obisnuite Starz TV channels. Atat Starz, cat si Vongo isi iau continuturile din aceeasi librarie. Fiecare fisier downloadbil va functiona atata timp cat licenta Starz este valida. Laura Behrens, de la grupul Gartner, crede ca Vongo va functiona: "Cred ca portabilitatea este una din puterile sale potentiale, dar. nu este destinat in primul si in primul rand video-ului portabil. De fapt, cred ca acesta e unul din lucrurile pe care Starz le intelege cum trebuie. Nu e vorba doar de un video portabil si nu e vorba doar de a descarca filme. Serviciul a incercat sa intampine nevoia consumatorilor de a avea orice mediu vor pentru a prmi informatii, oricand, oriunde vor si, mai ales, de a avea ceea ce vor."
Sursa:http://arstechnica.com/

O eroare din Windows duce la noi atacuri

O eroare din Windows Meta File (WMF) al lui Microsoft a ajutat la organizarea a zeci de atacuri, de la descoperirea ei de saptamana trecuta, au avertizat marti specialistii in securitate. Atacurile au fost pana acum raspandite pe arie larga, spun expertii, mergand de la un vierme MSN, pana la spam-uri care incearca sa ademeneasca oamenii pe site-uri malitioase. Vulnerabilitatea poate sa fie usor exploatata in Windows XP cu Service Pack 1 si 2, dar si in Windows Server 2003, sustin specialistii. Versiunile mai vechi ale sistemului de operare incluzand Windows 2000 si Windows ME sunt si ele supuse riscurilor, desi in aceste cazuri eroarea este mai dificil de exploatat, a spus Mikko Hypponen, cercetator sef la F-Secure. Hypponen a spus: "Acum, situatia este rea, dar ar putea fi si mai rau. Potentialul problemelor este mai mare decat am vazut vreodata. Estimam ca 99 la suta din computerele din intreaga lume sunt vulnerabille la aceste atacuri."
Sursa:http://software.silicon.com

Noi seriale pe iTunes

Urmarind drumul pietruit de corporatia ABC cu serialele "Lost: Naufragiatii" si "Neveste disperate", ESPN si ABC Sports vor oferi video-uri downloadabile cum ar fi jocuri condensate si reclame ESPN prin iTunes. Fiecare versiune iTunes va fi in jur de 15 minute de lunga si va costa 1,99 dolari fiecare. Incepand din aceasta luna, ESPN va oferi si alte continuturi spre vanzare pe iTunes, incluzand "Best of the X Games," o franciza de sport detinuta de ESPN; episoade intregi din "Knight School," un program de tip reality show despre antrenorul de baschet de la Texas Tech, Bobby Knight, care nu a debutat inca pe ESPN, si interviuri cu legende ale sportului din programele sale "SportsCentury" de pe ESPN Classic. Episoadele "Knight School" vor costa $1.99, acesta fiind pretul stabilit si pentru celelalte continuturi de pe canal. Miscarea face parte dintr-un efort mai mare al canalelor ESPN/ABC Sports de a mari continuturile disponibile pe iTunes. Alte continuturi Disney, inclusiv serialul "Wildfire" al lui ABC Family de la Disney Channel si "America's Funniest Home Videos," un alt show de pe ABC, vor fi si ele disponibile pe iTunes. Experienta initiala a celor de la Disney cu continuturile iPod a "reafirmat credinta noastra ca oamenii vor programe populare si sunt dispusi sa le consume pe diferite formate, ceea ce a ajutat la largirea ariei retelei noastre," a spus unul din directorii executivi de la Disney-ABC, Albert Cheng. Chiar si unul din cele mai binecunoscute tipuri de continuturi ESPN vor primi "tratament" iTunes: utilizatorii iPod-ului video vor putea descarca reclame ESPN castigatoare de premii cum sunt "This is SportsCenter", cuprinzand personalitati ESPN si staruri din lumea sportului - si asta gratuit. Reclamele "SportsCenter" au fost disponibile pana acum doar prin DVD sau, la cerere, de pe ESPN.com. "Sunt unele din cele mai folosite si cautate bucati de continuturi, in afara de jocurile noastre," a spus Sean Bratches, director executiv la Disney si ESPN Networks in departamentul de vanzari si marketing. "Din perspectiva fanilor, sunt o expresie a companiei noastre si a pasiunii prin care ne autoprezentam." Ligile de sport s-au gandit de ceva timp daca sa ofere continuturi prin iPod sau nu, iar unii dintre ei au inceput discutii preliminare, dar acestea nu au fost inca finalizate. Totodata, nu este clar daca ESPN/ABC vor oferi si alte jocuri pe viitor. Bratchesa spune ca ESPN a vrut sa mai astepte si sa vada daca si cum sunt receptivi consumatorii. In timp ce ESPN a fost cunoscut pentru negocierile privind drepturile noilor media, Bratches a negat faptul ca s-au discutat si drepturile specifice liga-la-liga. ESPN/ABC are, printre alte drepturi, acorduri cu Major League Baseball si National Football League.
Sursa:Reuters

Intel se agata de o noua campanie de branding

Intel Corp. a scos la iveala marti noua sa campanie de branding si noul logo, ca parte a strategiei sale de a intra pe piete noi, dincolo de traditionala sa afacere cu crearea de cipuri pentru PC-uri. Vestile schimbarii au fost relatate pentru prima oara saptamana trecuta, in publicatia Wall Street Journal. Intr-o declaratie, compania cu sediul in Santa Clara, California a spus si ca va incepe cat de curand sa vanda o noua tehnologie home-entertainment computing numita Viiv. Efortul de rebranding vine o data ce Intel planuieste sa cucereasca o si mai mare bucata de "cascaval" din piata cipurilor si a tehnologiilor relationate pentru electronice, inclusiv telefoane mobile si retele de computere la costuri scazute. Noua tehnologie de brand va insemna "folosirea tehnologiei Intel pentru a face viata mai buna, mai bogata si mai convenabila pentru toata lumea," a spus intr- declaratie seful de marketing de la Intel, Eric Kim. Cotele de piata ale lui Intel s-au ridicat cu 12 procente, ajungand marti la $25.08. Compania nu este singura firma de tehnologie care se redefineste cu o noua strategie de marketing. Saptamana trecuta, SBC Communications Inc., care a achizionat recent AT&T in urma unei afaceri de 16 miliarde de dolari, a spus ca va da publicitatii cea mai mare campanie de publicitate din istoria ultimilor 120 de ani, pentru a revigora numele si brandul deja faimoasei companii.
Sursa:http://www.marketwatch.com/

Toshiba va vinde playere high-definition in State

Creatorul japonez de electronice japonez Toshiba Corp. a anuntat miercuri ca va vinde player-ul high-definition care suporta formatul sau HD DVD in Statele Unite, in martie - aceasta fiind prima lansare comerciala a produsului in lume. Noile playere HD DVD - HD-XA1 si HD-A1, care vor avea preturi de $799 si $499 fiecare, vor "lovi" piata americana in martie - a anuntat compania intr-un comunicat de presa. Aceasta va fi prima incercare de a comercializa un player de definitie inalta. Miscarea companiei Toshiba va incinge batalia de pe piata video de urmatoare generatie. Formatul HD DVD, dezvoltat printr-un joint impreuna cu compania de elctronice japoneza NEC Corp., este incompatibil cu principalul sau competitor, discul Blu-ray, sustinut de o alta corporatie majora, Sony. Ambele formate furnizeaza imagini fantastice in video high-definition si pot stoca mult mai multe date decat DVD-urile de astazi, permitand trasaturi si mai interactive, cum ar fi delectarea cu un film, in timpul urmaririi simultane a unui interviu cu regizorul, care povesteste scena. Prin discutii extinse si cooperare cu studiorile majore hollywoodiene, cu retailerii principali si cu alte parti interesate de produs, Toshiba a "investigat indeaproape data optima pentru lansare" a HD DVD-urilor in Statele Unite ale Americii, a spus compania. Toshiba sustine ca a luat decizia pentru lansarea in martie pe piata americana, atunci cand studiourile principale de la Hollywood sunt asteptate sa scoata pe piata noi titluri HD DVD. "Mergand mai departe, HD DVD este destinat sa fie cheia de conducere pentru progresul si dezvoltarea electronicelor, a IT-ului si a industriilor de divertisment," crede Yoshihide Fujii, presedinte la Toshiba. Mai multe detalii despre HD-XA1 si HD-X1 vor fi dezvaluite la Consumer Electronics Show, care s-a deschis miercuri, in Las Vegas, Nevada. HD DVD-ul este sustinut de Universal Studios, Warner Bros. si Intel Corp., dar si de corporatia Microsoft, care spera ca noua sa consola video de jocuri, Xbox 360, va provoca la lupta dominarea pe teren lung a lui Sony, cu al sau PlayStation. Pe de alta parte, Blu-ray este sustinut de Apple Computer Inc., Hewlett-Packard Co. si Dell Inc., dar si de alte companii de tehnologie si de studiouri. Purtatorul de cuvant de la Toshiba, Hiroko Mochida, a spus ca nu a fost inca stabilita o data exacta la care se vor vinde playerele HD DVD in Japonia. Dispozitivele Sony Blu-ray sunt deja pe piata japoneza, iar consola de jocuri video Sony PlayStation 3, care va sustine Blu-ray, este programata sa apara pe rafturile magazinelor in aceasta primavara.
Sursa:http://biz.thestar.com.my/

Stiri create chiar inainte de Consumer Electronics Show

Mai multe companii au sarit la arme si la munitii ieri, gandidu-se ca trebuie sa faca stiri inainte ca targul Consumer Electronics Show sa inceapa. Canalele de cablu Starz ale lui Liberty Media, achizitia de telefonie prin Internet Skype a lui eBay si Motorola - toate aceste companii si-au trambitat parteneriatele si noile servicii, care au ca scop usurarea comunicarii digitale si a accesului la continuturi media digitale. CES incepe oficial in aceasta joi, avand aproape 200.000 de invitati care sunt asteptati sa isi fac loc printre aglomeratia din hotelurile din Las Vegas si a centrelor de conventie. Industria isi va ridica vanzarile de fabrica la 135,4 miliarde de dolari in 2006, potrivit Consumer Electronics Association, care organizeaza giganticul trade show. Acest numar a urcat din 2005, de la 126 de milarde de dolari. Pentru aproximativ $10 pe luna, abonatii noului serviciu de download al lui Starz, Vongo, vor putea vedea peste 100 de filme, videoclipuri muzicale si sportive, pe trei dispozitive diferite. Noile filme vor costa insa ceva bani in plus. Starz nu este insa primul furnizor de continuturi care vrea sa-si scoata banii vanzand video-uri onine, dar anuntul sau arata cum canalele de cablu vor sa urmareasca telespectatorii exact acolo unde vor acestia sa fie. "Broadband-ul a creat o noua moda," spune Gerry Kaufhold, analist la compania de cercetare a pietei In-Stat. "Broadband-ul este un "fait accompli" (fapt realizat). Exista prea multi oameni care il folosesc pentru a ignora, iar aceste companii de media isi dau seama ca PC-ul nu este doar un alt ecran." Companiia de inchirieri de DVD-uri Netflix, dar si TiVo au intuit de mult ca ar trebui sa ofere un serviciu de filme cu plata pe download, dar nu au reusit sa creeze un astfel de sistem.
Sursa: http://www.forbes.com/

Virusii pe mobile: daca voi nu ii vreti, ei va vor

Inca un an, inca o amenintare posibila cu virusi ai mobilelor. Pe 3 ianuarie, creatorul BlackBerry Research in Motion (RIMM) a spus ca popularele sale dispozitive ar putea cadea victime atacurilor cu virusi, din cauza unei erori de software din serverul BlackBerry Enterprise al companiei, care functioneaza ca un link intre servicii si aplicatii. Deschideti fisierul gresit si - uau! - nu ma mai ganditi la posibilitatea de a mai vedea alte atasamente. Din fericire pentru utilizatorii serviciului de e-mail wireless BlackBerry, RIM s-a prins de vulnerabilitare mai devreme si a scos o reparatie, care va fi disponibila cu urmatoarea initiere a serverului companiei. RIM spune ca nu stie daca exista consumatori care sa fi fost afectati de malware-ul care exploateaza eroarea. Pe site-ul official RIM, exista o lista de pasi pe care abonatii pot sa ii urmeaze pentru a-si proteja din timp pretioasele dispozitive de atacuri, pana la noua lansare a reparatiei. Crizele au aparut iar. De cativa ani, McAfee (MFE), Symantec (SYMC) si F-Secure - toti vanzatorii de software au incercat sa combata amenintarile pe mobile - dar acum a fost prevazut un boom al acestor virusi, care, din fericire, intarzie sa se materializeze. Desigur, au exista semnale de avertizare. In 2004, un grup de writeri profesionisti de virusi au creat Caribe, un virus menit sa arata ca vierme pot sa afecteze intr-adevar si smartphone-uri, telefoane mobile high-end, pe care merg aplicatii cum ar fi e-mailul. Dar cum 2005 abia s-a terminat, doar aproximativ 200 de virusi ai mobilelor se invart inca prin "galaxie", potrivit companiei de cercetare McAfee Avert Labs. Daca incercam sa comparam aceste cifre cu cele 160.000 de amenintari legate de PC-uri, care exista in acest moment pe internet, lucrurile stau un pic mai bine. Totusi, nu trebuie sa ne culcam cu capul pe-o ureche in ceea ce priveste viermii care pot primejdui vietile mobilelor noastre si asta o spun analistii, vanzatorii de software si presedintii coproratiilor de tehnologii si informatii. Numarul virusilor de mobile este asteptat sa creasca, ba chiar sa se tripleze anul acesta, sustin cei de la McAfee. De la inceputurile sale, malware-ul mobil a crescut de peste 10 ori mai repede decat malware-ul destinat PC-urilor. Ba mai mult, numarul de dispozitive pe care hackerii le-ar putea ataca a inceput sa creasca din ce in ce mai repede. In timp ce doar 5% din telefoane si PDA-uri vandute in Statele Unite ale Americii anul trecut ar putea afectate de un atac cu virusi, pana la sfarsitul noului an, acest procent se va ridica la 7% si pana la 17% - 18% pana in 2009, potrivit firmei de consultanta in tehnologie Yankee Group. Virusii mobilelor vor avea totodata un timp mai mic de proliferare, acum ca vitezele de download wireless zboara aproape cu viteza luminii, iar tehnologiile care conecteza dispozitive wireless la alte electronice au devenit din ce in ce mai raspandite. O astfel de tehnologie, numita Bluetooth, ar putea sa raspandeasca un virus de pe un dispozitiv, pe un smartphone, in cateva secunde. Mai mult, o serie de noi dispozitive prin care utilizatorii pot uploada muzica de pe computere, pe telefoanele mobile ar putea sa ajute la transferul codurilor malitioase depozitate in PC. Stirile proaste pentru utilizatorii de smartphone-uri si de alte dispozitive prin care se poate accesa e-mailul wireless ar putea insemna cresterea veniturilor si, implicit, a costurilor companiilor de anti-virusi.
Sursa: http://www.forbes.com/

Blogurile discuta despre Google PC

Proaspata stire ca Google Inc. a purtat negocieri cu retailerii pentru a vinde un PC Google a intrat de marti in "blogosfera". Un articol din Los Angeles Times a relatat ca giganticul motor de cautare a purtat discutii cu Wal-Mart si alte companii de acest gen pentru a vinde un computer care ar fi sustinut de sistemul de operare dezvoltat de Google, nu de Windows Microsoft. Larry Page, cofondator si presedinte al produselor de la compania cu sediul in Mountain View, California, ar putea sa se foloseasca de targul din Las Vegas ( Consumer Electronics Shows) fie pentru a dezvalui un computer Google, fie pentru a anunta un parteneriat cu un retailer major, petru a vinde ceea ce ar urma sa fie o masinarie la cost redus, a anuntat publicatia. Relatarea a dus la multe speculatii si comentarii printer bloggeri. "PC-ul Google ar putea deveni mecanismul de support "cheie" pentru multiplele servicii online ale lui Google. Este foarte probabil ca PC-ul va pune accentul pe un CPU de inalta putere si pe tone de memorie. De ce sa nu ne bazam pe Google Web atat pentru functionalitate, cat si pentru stocare?!", s-a scris pe unul dintre bloguri. OpenSource Watch credea ca Google urma sa foloseasca laptopul de 100 de dolari dezvoltat de cercetatorii de la Massachusetts Institute of Technology. "Fac pariu ca Google va rebrandui cateva laptopuri de acest gen si le va vinde apoi sub numele de Google PC, completat cu un sistem de operare Google. Nu avem nevoie de fizica nucleara ca sa ne dam seama ce se va intampla mai departe. Google vrea sa ii intreaca pe cei de la Microsoft- prin Google Office, Google Operating System si, bineinteles, Google.com ca home page." "Din ceea ce ghicesc, acest lucru va ajuta Google sa isi extinda ofertele de cautare de muzica si video, facand tehnologia de cautare disponibila pentru indivizi, similar cu ceea cea Google Desktop realizeaza, dar pe o scara mai larga." - TechBytes
Sursa:http://www.informationweek.com/

Design by Emark.ro