Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 39
Apple misca Mac-ul pana la. core

Directorul Apple Computer, Steve Jobs, a tinut in aceasta saptamana un discurs la MacWorld in San Francisco, aratand care sunt cele mai radicale produse din istoria companiei. Poate nu atat de radicale pentru o legiune de creatori de PC-uri Windows, dar pentru "credinciosii" Mac, este o miscare pe care multi nu au crezut-o realizabila. Cumparatorii de computere Macintosh vor gasi acum cateva dispozitive Apple, sustinute de procesoare Intel, incepand de luna viitoare. Aceste cipuri au dual core si furnizeaza si o arhitectura de dublu procesor. Mai mult, ele consuma mai putin curent si merg mai bine decat oricare dintre procesoarele pe care Apple le poate avea de la IBM. Aceasta din urma companie le-a furnizat (si le va mai furniza) celor de la Apple cipuri G5 pentru computerele desktop (cu Freescale furnizand cipuri G4 in Powerbook-uri). Modelele care merg cu noile procesoare sunt iMac-ul si MacBook Pro. Pro-ul este versiunea procesorului Intel a Powerbook-ului, cu numele schimbat, dupa cum a explicat chiar Steve Jobs, satul probabil de folosirea prea deasa a cuvantului "power"... Stilul pentru iMac ramane acelasi ca pentru modelul curent, in timp ce MacBook Pro sufera cateva mici schimbari, inclusive o camera iSight incorporata. Deocamdata insa, nu se stie al carui interes este mai bine servit. iMac-ul va fi disponibil ca un model cu un processor de 1.83gHz Intel Core Duo, avand 512Mb de 667mHz DDR2 SDRAM (care pot ajunge la 2Gb), 8x SuperDrive (citind/scriind toate formatele cu exceptia DVD-RAM) si un Serial ATA HD de 160Gb. Jucatorii Mac, dar si alti pasionati vor fi incantati sa vada un suport video incorporate in aceste iMac-uri, avand un card ATI Radeon X1600 cu GDDR3 VRAM de 128Mb. MacBook Pro-urile, pe de alta parte, au versiunea Mobility a cardului. Noile Mac-uri Intel vor costa la fel ca si modelele pe care le inlocuiesc, iMac-urile avand un prÍt incepand de la $1999, iar MacBook-uri, de la $3199. Toate sunt oferite cu optiuni incorporate. Dispozitivele cu putere Intel sunt oferite intr-un moment interesant, poate chiar provocator pentru Apple si utilizatorii noului hardware. O data ce Apple isi muta intreaga linie de produse la procesoare Intel, vor exista niste semne de intrebare legate de performanta software-ului. La conferinta Worldwide Developer de anul trecut, Jobs i-a rugat pe developeri sa isi codeze aplicatiile cu "Universal Binaries" - seturi gemene de coduri menite sa execute asa cum trebuie aplicatiile, fie pe un G4/G5, fie pe un cip Intel. Multi developeri au trecut deja la actiune, unii dintre ei (inclusiv Quark si Stone Studios) anuntand deja de saptamana trecuta ca ultimele lor versiuni de software au deja "Universal Binaries". In orice caz, aplicatiile care urmeaza sa fie optimizate pentru OS X pe Mac-uri bazate pe Intel, cum ar fi cele pe care un utilizator de Mac le-ar stapani si folosi deja, vor avea nevoie de un layer numit Rosetta. Pentru executiile bazate pe Rosetta, vor exista cu siguranta lovituri de performanta, desi forta de procesare bruta ar trebui sa faca majoritatea aplicatiilor sa mearga satisfacator. Mai mult, nu este inca destul de clar cum developerii majori de software vor taxa pentru versiunile aplicatiilor lor, optimizate pentru Intel - asta daca o vor face. In ceea ce priveste evolutiile de performanta, Jobs s-a laudat ca iMac-ul Intel va merge de trei ori mai repede decat versiunea G5, iar MacBook-urile de pana la 5,2 ori mai repede decat Powerbook-urile curente. Ca intotdeauna, Jobs a pastrat cea mai importanta si proaspata informatie pana la sfarsitul discursului, de aceea partea sa principala s-a invartit in jurului noului iLife - in special ultima adaugare a sa, iWeb. Demonstrarea iWeb-ului pare sa faca publicarea Web mult mai facila si intuitiva, avand functionalitati de tipul "drag and drop", dar si un browser de functionalitate iLife, pentru a accesa mai usor fisiere media. Alte imbunatatiri ale lui iLife includ teme animate pentru film, care se editeaza cu iMovie, creatie automata de DVD-uri cu iDVD si suport pentru crearea de podcast-uri cu GarageBand. In celelalte "stiri" ale discursului sau, Jobs a anuntat apartitia OS 10.4.4 (disponibil imediat pentru download), o versiune updatata a lui iWork, o telecomanda/FM tuner pentru iPod (modelele nano si video iPod), si un angajament din partea Microsoft de a continua sustinerea si dezvoltarea Office-ului pentru Mac, timp de cinci ani. Printre toate lucrurile "serioase" cu privire la anuntarea noilor produse, a existat si un moment foarte comic si ironic, cand directorul Intel, Paul Otellini, a aparut pe scena imbracat intr-un constum de iepuras, pentru a anunta faptul ca Intel este gata sa frunizeze procesoare celor de la Apple.
Surse: http://www.theadvertiser.news.com.au/

BlackBerry - wireless fara implicare

Cercetatorii Motion Ltd. au anuntat saptamana trecuta ca au mesterit serviciile de mesagerie instant si de local mapping, deja foarte raspandite pe PC-urile multor utilizatori, pentru a functiona pe dispozitive wireless BlackBerry. Primul feature, Google Talk, le permite utilizatorilor sa trimita mesaje text scurte oricarui abonat la un cont Google. A doua furnizeaza harti, indicatii si imagini prin satelit. Desi principala functie a tehnologiei BlackBerry ramane e-mailul wireless, exista un apetit din ce in ce mai mare pentru mai multe trasaturi pentru dispozitivele de comunicatie mobile, pentru ca retelele care le sutin sa mearga mai repede. "Instant messaging si informatiile locale sunt doua zone foarte importante de axare pe aplicatiile mobile," a declarat Mark Guibert, vicepresedinte la RIM, in sectorul de marketing corporativ. "Google Talk pentru BlackBerry si Google Local pentru mobile vor oferi flexibilitate in plus pentru clientii BlackBerry in termeni de cum, cand si de ce tin ei legatura unii cu ceilalti." Cand RIM a introdus BlackBerry in urma cu sapte ani, a evitat in mod intentionat tentatia de a adauga "surle si trambite" unui dispozitiv creat in principal pentru e-mail. Acea strategie de pastrare a unui design simplu si eficient le-a permis inginerilor RIM sa-si depaseasca in istetime rivalii mai mari, cum ar fi Motorola Inc., care lucreaza la propriile dispozitive pentru e-mail wireless. Chiar si astazi, dispozitivelor RIM le lipsesc camerele si playerele de muzica digitale, trasaturi-cheie ale produselor rivale, cum ar fi Treo al celor de la Palm Inc. Dar compania cu bazele in Waterloo, Ont. a lucrat gradual pentru a creste stabilitatea aplicatiilor software care vor functiona pe dispozitive RIM, in timp ce si competitorii sai au facut acelasi lucru. De exemplu, Corporatia Intellisync, ce isi are bazele in San Jose, California, scoate pe piata ceea ce numeste un software de "messaging unificat", care leaga vocea, e-mailul, mesageria instant si text messaging-ul intr-un sir de servicii mobile care pot fi accesate si controlate de la un singur ecran. Anul trecut, competitorul direct al lui Google, Yahoo Inc., si-a adus si el serviciul de mesagerie instant pe BlackBerry. RIM a declarat ca serviciul de harti al lui Google este disponibil deja, iar Google Talk ar trebui sa fie lansat pe BlackBerry in aceasta primavara. Nici Google, nici RIM nu vor cere bani in plus pentru noul feature, dar utilizatorii s-ar putea, totusi, sa plateasca in plus la companiile de telefonie wireless.
Surse: http://www.theglobeandmail.com/

Microsoft isi deschide laborator de reclame

Gigantul software a pus bazele unui laborator in China, pentru a gasi metode de a bate Google la capitolul "publicitate online". Microsoft si-a adaugat o noua arma in colectia sa de munitii anti-Google in aceasta vineri, deschizand un laborator in Beijing, pentru a dezvolta tehnologii pentru noul sau MSN adCenter. "Regele" software pariaza ca poate sa sparga dominanta pe piata a lui Google, in domeniul afacerilor de cautari platite. Compania a angajat mai bine de 50 de cercetatori in Beijing pentru a lucra numai pe tehnologii de advertising prin televiziune si dispozitive mobile, in masura in care aceste tipuri de media se intersecteaza cu Internetul. Microsoft si-a lansat adCenter-ul anul trecut, in timp ce si-a anuntat deschiderea asaltului in industria de cautari, dominata de Google. adCenter a studiat prototipurile de tehnologie a 19 dintre cele 40 de laboratoare din Beijing, la campusul Microsoft din Seattle, joia trecuta. Acestea includeau metode de a ajuta advertiserii sa isi dezvolte capacitatile de a traduce potrivit dintr-o limba in alta, de a folosi cuvinte-cheie si de a tinti targetul in functie de comportamente. Gigantul software a aratat cum functioneaza si reclamele de tip video hyperlink, care le dau oamenilor posibilitatea de a da zoom pe anumite produse pe care le vad la televizor si le considera interesante, iar apoi posibilitatea de a da click pentru a cauta detalii si informatii in plus, despre locul de unde produsele pot fi cumparate. Desigur, acest concept se invarte pe piata inca de la sfarsitul anilor '90, dar nu a fost inca pus in aplicare. Karen Redetzki, product manager la MSN, crede ca gigantul software construieste, de fapt, "o experienta de publicitate next-generation. dar si o experienta online mai relevanta si mai folositoare pentru consumatori." Piata motoarelor de cautare, un subdomeniu al publicitatii online, a crescut rapid in ultimii ani, fiind mijlocul principal prin care Google a ajuns atat de puternic. Din ce in ce mai multe companii cauta noi metode de a primi o "bucatica" din acea placinta, iar Microsoft este chiar in fata cozii la astfel de "pachete cu bunatati". adCenter-ul MSN functioneaza deja in Franta si Singapore. Acesta s-a lansat ca versiune beta si in Statele Unite ale Americii, in octombrie anul trecut, si ar trebui sa treaca la o versiune completa in iunie, anul acesta. In orice caz, desi compania pare ca se inarmeaza cu tehnologii direct din Minority Report, asta nu inseamna prea mult deocamdata, cred analistii. "Nu conteaza prea tare, pana cand nu ajung la mase in materie de cautari," a spus Nate Elliott, analist la JupiterResearch. "Ar fi fost foarte frumos pentru Microsoft si chiar revolutionar pentru industrie, daca AOL ar fi semnat cu Microsoft in loc de Google. Dar Google-AOL a legat si mai tare traficul de cautari, de 'searcheri' ". Cautarea MSN a lui Microsoft acopera doar 14,6 procente din piata de cautari, potrivit comScore Media Metrix. Putem pune acest lucru in oglinda cu Google, liderul de pe piata, care acopera 39 de procente din traficul de cautari, in timp ce AOL al lui Time Warner are 9,5 procente. Advertiserii si marketerii din domeniul cautarilor nu au in acest moment alta solutie decat de a lucra cu Google. "Advertiserii merg la Google pentru ca are cel mai mare numar de 'cautatori' si potential, cel mai mare numar de clickuri in fiecare secunda," a mai spus Elliott. Iar daca Microsoft planuieste sa provoace Google sau nu, nici o mie de oferte de reclame originale nu vor ajuta compania, decat daca aceasta reuseste sa castige un pic din traficul gigantului de cautari cu sediul in Mountain View, California. Advertiserii, pana la urma, vor si ei cea mai larga audienta pentru reclamele lor. Din cauza ca Microsoft a pierdut afacerea AOL, nu are prea multe optiuni acum."Expansiunea traficului sau trebuie sa se intample in mod organic, atragand consumatori catre cautarea MSN," a adaugat Elliott. In timpul lunii decembrie, fondatorul Microsoft, Bill Gates, a spus la un show organizat in India de catre televiziunea din New Delhi ca se gandeste serios sa plateasca utilizatorii cu bani-"gheata" sau chiar cu niste software pentru a folosi motorul de cautare atat de putin popular...
Surse: http://www.redherring.com/

IBM, Sony si Toshiba intra in Alianta

Cele trei companii isi vor pune la bataie toate resaursele de inginerie pentru a dezvolta tehnologii avansate de manufacturare de cipuri. IBM, Sony si Toshiba au anuntat ca isi vor petrece urmatorii cinci ani din "viata" colaborand la dezvoltarea unor procese de creare de cipuri, pentru a lega mai bine circuitele dintr-un semiconductor. Anuntul de joi a aratat si care este moda printre companiile rivale de cipuri si electronice, care dezvolta in mare parte si ele tehnologii de acest gen. Parteneriatul planuieste sa caute noi metode de a "impacheta" tranzistori mai multi si mai mici pe un silicon, blocul de constructie al unui cip. "Cred ca pe viitor, din cauza costurilor de dezvoltare a unor noi dispozitive si tehnologii de procese, vor exista mai multe consorturi," a spus Dave Cavanaugh, analist la Semico Research. IBM, Sony si Toshiba s-au "unit" pentru a dezvolta noi tehnologii si mai de mult. Cele trei companii au creat mult laudatul cip Cell, care are 9 core-uri pe o bucata de silicon si va constitui baza PlayStation-ului 3. Proiectul a costat in jur de 400 de milioane de dolari si a implicat ingineri de pe diferite continente, care s-au reunit special pentru a crea acest cip. Acum, cele trei companii au hotarat sa se uneasca pentru un proiect diferit, dar si mult mai dificil: vor sa realizeze cipuri complexe cu circuite minuscule, fara a se lovi de probleme cum ar fi curentul electric sau alte erori. Trio-ul "magic" planuieste sa se axeze pe dezvoltarea tehnologiei 32 nm pentru producerea de cipuri. "Acest proiect de dezvoltare de tip joint va ajuta la accelerarea ciclului de la cercetare fundamentala, la comercializare bazata pe studii detaliate de fezabilitate ale potentialelor tehnologii, ale structurilor de dispozitive, ale materialelor inovative si ale uneltelor unice de procesare," a spus Kenshi Manabe, presedinte al unitatii de semiconductoare de la Sony. In acest moment, cea mai avansata tehnlogie de manufacturare in folosinta este procesul 65 nm. Intel a fost in "fruncea" tarii, folosind procesul 65 nm, dar creand in momentul de fata procesoare Core Duo pentru computere. Fiecare nanometru reprezinta 1/1.000.000.000 dintr-un metru. Poarta fiecarui tranzistor, pe unde trece curentul este atat de mica incat 100 de astfel de "portite" ar putea forma diametrul unei globule rosii umane. Provocarea tehnica de a crea astfel de cirucite atat de mici se potriveste si cu costurile ridicate ale dezvoltarii si manufacturarii cipurilor. Intel, de exemplu, construieste o fabrica de 3,5 miliarde de dolari in Israel, care va folosi procesul 45 nm. Dar sa nu le plangem de mila acestor "gigantic". Companiile au propriile metode de a face economii si una dintre ele este chiar formare de aliante pentru cercetare si dezvoltare. De exemplu, Sony a lucrat cu Samsung pentru a dezvolta display-uri flat-panel. Toshiba, Hitachi si Renesas Technology au anuntat recent un joint, iar Freescale Semiconductor, STMicroelectronics si Royal Philips Electronics au incheiat un parteneriat in anul 2002, pentru a dezvolta fabricarea de noi tehnologii. IBM lucreaza si cu Advanced Micro Devices pentru a face cercetari asemanatoare.
Surse: http://www.redherring.com/

Pagina personalizata Google devine mobila

Google isi extinde ofertele mobile cu anuntarea Google Personalized Home pentru dispozitive mobile, un nou serviciu care le permite utilizatorilor sa acceseze pagina personalizata Google de pe telefoanele lor mobile si de pe PDA-uri. Cu Personalized Home, utilizatorii pot sa vada din mers informatiile pe care le acceseaza cel mai des de pe un singur ecran, pe dispozitivele lor mobile. De exemplu, cei care calatoresc in scop de afaceri pot sa isi tina la indemana cotatiile de bursa in timp ce sunt pe drum, iar ahtiatii dupa stiri pot sa aiba tot timpul aproape revista presei si titlurile lor preferate, cand sunt departe de PC-uri si televizoare - totul fara a fi obligati sa caute prin mai multe pagini web, de pe un dispozitiv mobil. Google Personalized Home furnizeaza acces direct la informatii cum ar fi Gmail, titluri updatate de stiri, vremea locala, cotatiile de burse si multe altele. Informatiile sunt optimizate pentre ecranele mai mici, astfel incat sa fie compatibile cu oricare dispozitiv mobil, fiind prezentate intr-un format care reduce nevoie de a da clickuri pe mai multe linkuri. Utilizatorii care au setat deja o pagina Google personalizata pe PC-urile lor pot sa viziteze cu usurinta google.com prin browserul de web al dispozitivului lor mobil, sa selecteze apoi linkul "Personalized Home", dupa care sa dea sign in cu username-ul si parola de la contul lor Google. Data urmatoare in care viziteaza google.com de pe telefonul mobil, ei vor vedea automat aceleasi module de continut care apar pe versiunea web a paginii lor personalizate de Google. Utilizatorii care nu au inca o astfel de pagina Google pe PC-uri trebuie mai intai sa intre la google.com/ig de la computerul lor desktop si sa selecteze continuturile care urmeaza sa fie adaugate pe homepage. Google Personalized Home este disponibil gratuit utilizatorilor de mobile si functioneaza cu fiecare telefon ce contine browser web capabil XHTML. Utilizatorii ar trebui sa verifice insa la companiile de telefonie, pentru a vedea daca exista costuri suplimentare pentru accesul la web.
Surse: http://www.geekzone.co.nz/

Doua triburi intra in razboi

Lui Bill Gates nu-i place sa piarda. Cand fondatorul Microsoft si presedintele sau executiv, Steve Ballmer, s-au jucat pe scena de la Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas saptamana trecuta, recreand lupta clasica dintre Muhammad Ali si George Foreman, Gates (ca Ali) a fost cel care a castigat, iar Ballmer cel care a aruncat cu telecomanda de pamant. Dar au existat "razboaie" si mai cumplite la CES: un exemplu este lupta acerba pentru stabilirea standardului pentru video disc-urile de definitie inalta, care urmeaza sa apara. Si exact ca in momentul in care Ali a venit ca sluga, dar a furat pana la urma cel mai important titlu, sapatamana trecuta, "slujitorul" sustinut de Microsoft, HD-DVD, a aterizat chiar pe rivalul sau Blu-ray, care parea favoritul la titlu, sustinut fiind de Sony si de majoritatea studiourilor din Hollywood. Mai intai, Microsoft a anuntat ca va oferi un drive HD-DVD pentru Xbox 360. Mai apoi, Toshiba America a declarat ca va scoate pe piata primele doua playere HD-DVD in martie la preturi de $499,99 si $799,99. Din contra, primul player Blu-ray, un model Pioneer Elite, este asteptat sa coste in aceasta vara $1800, impreuna cu un player Samsung, care costa in jur de $1 000. HD-DVD pare deodata la indemana majoritatii proprietarilor de HDTV, iar Blu-ray nu mai pare deloc. Acestia nu au fost insa pumnii capabili de knockout, dar au venit imediat dupa decizia Hewlett-Packard de a sustine HD-DVD, in loc de a sustine in mod exclusiv doar Blu-ray. Intel si Microsoft s-au alaturat si ei taberei HD-DVD. Sistemul Blu-ray al lui Sony are multi sutinatori, inclusiv 99% dintre studiourile hollywoodiene, companiile Philips, Apple si Dell.
Surse: http://www.mg.co.za/

Facem "meditatii" pana si la "iPod"

Magazinul londonez Selfridges va incepe la sfarsitul acestei luni sa taxeze doritorii pentru un tutorial iPod de 40 de minute - cu aproape la fel de multi bani cat costa unul din cele mai ieftine dispozitive de acest fel. Potrivit unei relatari a Agentiei France-Presse, lectiile de "Supravietuire iPod" ale magazinului pot fi luate fie acasa, fie chiar in magazin. Sesiunea de "medittatii" acopera utilizarea de baza a lui iTunes si iPod, inckusiv setarea de playlist-uri, transferarea de melodii si fisiere video si downloadarea podcast-urilor. Selfridges spune ca serviciul a fost creat ca urmare a cererii clientilor de mai mult ajutor cu playere lor MP3 atat de "trendy", in special cand vine vorba de cumpartorii mai in varsta. In orice caz, consumatorii mai putin confuzi sunt deja inscrisi la "meditatiile" oferite gratuit de Apple, la magazinul sau Regent Street, situate la aproximativ 15 minute d emers pe jos de la magazinul Selfridges de pe strada Oxford. Selfridges a pus, in decembrie anul trecut, bazele unui serviciu de transferare de muzica, SpeedPod.
Surse: The Register

Eroare de securitate wireless in Windows

O problema periculoasa de securitate expune la virusi majoritatea laptopurilor care merg cu o versiune recenta de Windows, s-a aratat la ShmooCon, conferinta despre hackeri organizata in Washington DC. Mark Loveless, de la Vernier Threat Labs, a explicat cum in zborurile sale cu avionul a exploatat vulnerabilitatea pentru a accesa laptopurile bazate pe Windows ale celorlalti pasageri. Laptop-ul trebuie sa functioneze cu Windows XP sau 2000, sa aiba o functionalitate wireless incorporata si sa nu fie protejat de software firewall. Eroarea se bazeaza pe felul in care sistemul de operare este configurat sa caute orice conexiune wireless atunci cand laptopul se deschide. Daca nu este gasit nici un link wireless, Windows creeaza o "adresa locala de link" ad-hoc, in loc de o "retea privata". Adresa devine asociata cu numele ultimei retele wireless care i-a furnizat utilizatorului o adresa reala. Windows poate face apoi ca laptop-ul sa difuzeze acel nume de retea in alte computere aflate in apropiere de dispozitiv. Creand o conexiune de retea pe acest laptop, conexiune care se potriveste cu numele retelei difuzat de catre dispozitivul-tinta, cele doua laptopuri pot comunica unul cu celalalt pe aceeasi adresa locala de link. Iar hackerul preia in mod efectiv controlul asupra laptopului afectat. Desi Microsoft a recunoscut existenta erorii si urmeaza sa schimbe standardul configurarii in pachetele de servicii Windows din viitorul apropiat, exista metode de a va proteja laptopul. Pastrati intotdeauna un firewall de retea (incluzand firewall-ul incorporat din Windows XP). Inchideti conexiunea wireless atunci cand nu o folositi. Schimbati setarea wireless la laptop, pentru a va conecta doar la retele din infrastructura. ("infrastructure networks").
Surse: www.news.google.com

Design by Emark.ro