Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 45
Microsoft isi scoate Vistele de martisor

La mai putin de o saptamana dupa ce pagina web care dadea detalii despre Vista al lui Microsoft si-a facut aparitia online, compania din Redmond a scos oficial la iveala aceasta linie de produse. Desi la momentul respectiv Microsoft a declarat ca pagina web a fost postata prematur, incluzand informatii incomplete despre seria de produse Windows Vista, exista foarte putine diferente intre ceea ce a fost anuntat inca de saptamana trecuta si ceea ce a anuntat acum compania lui Gates. In orice caz, nu exista informatii suplimentare despre ceea ce va oferi exact fiecare versiune a produsului. Prima din serie este Windows Vista Business si include aceeasi tehnologie, insa cu imbunatatiri, cum ar fi cautarea integrata si o noua interfata. Windows Aero promite "un design transparent" si alte "bunatati" care dau palpitatii proiectului Sun Looking Glass, cu 'Windows Flip and Flip 3D'. Urmatoarea pe lista este versiunea Enterprise. In plus fata de trasaturile lui Business, aceasta promite niveluri mai ridicate de protectie a datelor folosind tehnologie de encriptare bazata pe hardware, prin Windows BitLocker Drive Encryption. Alte "trucuri" ale lui Enterprise includ abilitatea de a da "run" aplicatiilor Unix neschimbate datorita subsistemului Unix. Acest castig este un subtil imprumut, asemanator cu felul in care Solaris 10 al lui Sun poate sa citeasca software-ul Red Hat in mod nativ. Mai mult, in editia Enterprise, Virtual PC ia forma lui Virtual PC Express. Acest lucru permite aplicatiilor scrise pentru versiuni mai vechi de Windows sa fie citite aproape la fel cu modul in care Apple are diferite medii pentru aplicatiile scrise pentru OS X si OS 9. Versiunile clientilor vin "la pachet" cu trei "arome" dieferite. Home Basic est euna dintre ele. Primiti, bineinteles, o mai buna securitate si unelte de cautare mai avansate, plus ceva unelte de control parental. Dar toate acestea palesc in comparatie cu Home Premium. Cu acesta, aveti interfata Aero dar si echivalentul a doua alte produse Windows incorporate. Tehnologiile Tablet PC si Media Centre sunt incluse cu Premium, dar si metode de cautare avansata integrate si capacitatea de a "arde" si crea DVD-uri. In final, Windows Vista Ultimate, care este cea mai potrivita din amandoua lumile, adauga in afacaeri puterea divertismentului. Disponibila separat pe piata, o versiune Starter va incepe si ea sa se vanda. Si, potrivit paginii web care a iesit saptamana trecuta, versiunile construite in "respect" fata de restrictiile impuse de legile anti-trust ale Uniunii Europene vor avea un "N" ca sufix. Toate versiunile vor fi disponibile atat in editii 32-bit, cat si 64-bit. Cele doua versiuni de afaceri nu vor putea fi folosite decat de cei care iau programul de licentiere Software Assurance al lui Microsoft. 'Traim intr-o lume digitala din ce in ce mai plina de informatii, de mai multe lucruri care pot fi facute si de mai multe metode de a comunica mereu cu cei din jur," a spus Mike Sever, vicepresedinte la Windows Product Management and Marketing in cadrul Microsoft. "PC-ul trebuie sa le dea oamenilor claritatea si increderea ca se pot descurca in aceasta lume a lui 'din ce in ce', in asa fel incat sa se axeze pe ce e mai important pentru ei. Cu linia noastra de produse Windows Vista, noi furnizam ceea ce au nevoie clientii pentru a-si satisface nevoile momentane de 'computing'."
Surse: http://www.pcpro.co.uk/

MSN ofera premii: Cauti si castigi

Microsoft ofera premii oamenilor care folosesc motorul sau de cautare MSN, potrivit unui site Web care anunta "minunatia" MSN Cauta si Castiga. "E de -ajuns sa cautati informatii cu MSN, sa dati click pe Swarch si pe linkul Win din rezultate, si puteti castiga automat unul din multiplele cadouri puse in joc," se spune in anunt. Lista premiilor posibile include, printre altele, un abonament de un an la Netflix, abonamente la reviste de specialitate; certificate de cadouri la Starbucks, Blockbuster si Barnes and Noble, un televizor high-definition Panasonic cu plasma; o camera digitala Canon; cazari la hoteluri si chiar si premii in bani care pot fi donate caritabil. MSN nu este singurul motor de cautare ce cauta metode noi - altele decat rezultate bune de cautare - de a-si spori traficul in fata giganticului Google. Yahoo a anuntat ca se gandeste sa aiba oferte pentru utilizatorii de Web care ii folosesc motorul de cautare.
Surse: http://news.com.com/

Apple scoate home stereo iPod Hi-Fi

Lider deja pe piata playerilor muzicali din lume, iPod a facut martea aceasta un pas maret, catre dominarea playerelor in-home (de interior). Presedintele Apple Steve Jobs a anuntat debutul lui iPod Hi-Fi, un home stereo compatibil cu fiecare model de iPod existent pe piata. Dispozitivul, care poate fi controlat cu Apple Remote, a intrat in vanzari imediat pin magazinul online al lui Apple, la un pret de 349 de dolari. "Apple reinventeaza noul home stereo, acesta fiind primul accesoriu care adauga sunet de inalta calitate iPod-ului," a spus Jobs intr-o conferinta de presa. Jobs a anuntat si ca Apple va crea un nou Mac Mini, bazat pe tehnologie Intel. Noul Mini va fi de 2,5 pana la 3,2 ori mai rapid decat versiunea sa de dinainte. Modelel noului Mini, care vine fie cu un procesor Intel Core Solo, fie cu Intel Core Duo, costa intre $599 si, respectiv, $799. Ambele sunt disponibile in magazinul online al companiei. Inclusa in anuntul lui Mac mIni a fost si conexiunea wireless a software-ului Apple Front Row, care permite ca un computer echipat cu iTunes sa acceseze fisiere media ale unui alt computer wireless astfel echipat. "Cu noul Mac Mini, Apple si-a mutat 50 la suta din linia de produse catre Intel si asta in doar 2 luni - o tranzitie record," a declarat intr-un comunicat de presa Philip Schuller, vicepresedinte la Apple pe sectorul de Worldwide Product Marketing. "Noul Mac Mini este acum de patru ori mai rapid cu Intel Core Duo si include extinderi si mai grozave in acelasi design compact incredibil, fiind si cel mai ieftin mod de a va bucura de Front Row si iLife '06," a adaugat acesta. Anunturile au venit pe baza de invitatie la sediul Apple din Cuptertino, California. Urmand linia de produse specifica Apple, iPod-ul Hi-Fi este o cutie dreptunghiulara alba, care are un grill negru peste boxe. Exista doar doua butoane, si acestea pentru controlul volumului. Are o sursa de putere suplimentara integrate, dar si optiunea de a putea fi folosit cu ajutorul celor sase baterii D-size ale sale. Utilizatorii de iPod vor putea sa descarce un update de software pentru iPod-ul lor pentru ca acesta sa devina compatibil cu Hi-Fi. Michael Gartenberg, vicepresedinte si director de cercetare la Jupiter Research, a spus ca anuntul pe piata al lui Hi-Fi cimenteaza iPod-ul ca ceva mai mult decat un player. "Anuntul a confirmat faptul ca iPod-ul este o platforma in sine," a spus acesta. Jeremy Horwitz, redactor-sef al site-ului cu stiri despre iPod "iLounge", crede ca Hi-Fi va deveni imediat o forta pe piata home stereo din intreaga lume. "Are numele lui Apple, dar si muschii de marketing ai companiei," a spus acesta. Horwitz, care a luat si el parte la conferinta in care a fost anuntat dar si probat Hi-Fi-ul, a laudat imediat dupa aceea si calitatea exceptionala a sunetului. "Are capacitatea de a umple o camera," a spus el, adaugand ca pretul pentru Hi-Fi, cu un pic peste competitorii similari, nu va "rani" produsul pe piata. "Avand in vedere istoria lui Apple, pretul este rezonabil," crede redactorul-sef. Gartenberg a fost si el de accord, subliniind ca valoarea numelui Apple ii va asigura pe clienti ca primesc calitatea pentru care platesc. "Multi clienti sunt gata deja sa plateasca premium pentru o experienta premium," a spus acesta. "Oamenii cauta brandul Apple." Horwitz crede despre companie ca are niste strategii de marketing bine puse la punct, facand Mac Mini mai puternic si crescandu-i pretul. "Credeam ca pretul de $499 din trecut era o miscare inteleapta. Dar Apple a investit mai multa calitate in aceste 'cutii', asa ca este normal ca ceara mai multi bani." "Fara indoiala, primesti un computer oarecum ieftin si echipat cu functiile necesare, comparandu-l cu celelalte produse Apple," a mai zis acesta, adaugand ca introducerea procesoarelor Intel Core creeaza "un minimum mai ridicat, dar si un maximum mai ridicat" pentru linia de produse Mac Mini. Conectivitatea wireless a software-ului Front Row in Mac Mini-uri este un pas catre crearea unui home theatre interconectat cu tehnologie Apple, crede Gartenberg "Evolutia ia startul o data ce Apple incepe sa integreze experienta TV si PC". Steve Jobs a mai anuntat si ca la jumatatea lunii martie, Apple va vinde carcase de piele pentru iPod pentru modelele Nano si Video. Acestea vor costa cate 99 de dolari fiecare.
Surse: http://www.upi.com/

Sony Ericsson face si super fotografii, nu doar convorbiri

Sony Ericsson urmeaza sa produca o noua serie de telefoane mobile cu camera de ultima generatie. Linia de produse va lua startul cu doua dispozitive, 3G K8000 si K790 EDGE-compatible, amandoua avand incorporata camera de 3.2 megapixeli si avand brandul camerai digitale Sony, Cyber-shot. Telefoanele vor avea si alta tehnologie de camera incorporata, inclusiv stabilizator de imagine, reducere red-eye si BestPic, o tehnologie care face serii de fotografii o data ce este apasat butonul de autofocus al telefonului, repetand succesiv miscarea in caz ca fotografiile nu sunt captate de prima data. Mai mult, prin aceasta serie de mobile se poate crea un blog automat, in caz ca telefonul utilizatorului nu are setat deja un weblog. Potrivit purtatorului de cuvant de la Sony, companie creatoare de telefoane vrea sa repete succesul de branding al Walkman-ului - care a vandut trei milioane de dispozitive numai la sfarsitul anului trecut. "Trebuia sa le aratam clientilor ca telefonul este o mod grozav de a asculta muzica. Acum profitam de aceeasi oportunitate pe care am avut-o cu muzica pentru a o aplica imaginilor." Purtatorul de cuvant a adaugat ca Sony Ericsson spera ca telefoanele cu camera vor fi privite de-acum ca aparate foto. "Erau inainte unul sau doua lucruri care ii opreau pe clienti sa spuna 'aceasta chiar e o camera digitala". In timp ce o camera de 3.2 megapixeli poate fi considerata tehnologie invechita in Marea Britanie, in Orientul Mijlociu aceasta este total revolutionara. Samsung, de exemplu, a scos pe piata un dispozitiv de 8 megapixeli la sfarsitul anului trecut. In orice caz, purtator de cuvant de la Sony Ericsson a negat zvonurile ca dispozitivul este slab calitativ pentru a fi vandut doar ca gadget de fotografii. "Din perspectiva clientilor, este cel mai bun compromis [dintre stocare si calitate]," a spus acesta.
Surse: http://networks.silicon.com/

Raza albastra sa straluceasca in mai

Playerele de inalta definitie ale lui Sony vor sosi pe reafturi pe 23 mai. Compania planuieste sa lanseze prima serie de filme de inalta definitie bazate pe formatul sau Blu-ray in luna mai, ceea ce inseamna ca formatul rival HD-DVD va avea un start de aproape 2 luni in fata, de la lansarea sa din martie. Lansarile de titluri ale lui Sony Pictures Home Entertainment vor coincide cu introducerea primul disc player Blu-ray de la Samsung, a anuntat compania lunea aceasta. La scurt timp dupa, playerele Blu-ray vor fi lansate si de catre Sony si Pioneer. Totodata, Sony va lansa si un personal computer compatibil cu tehnologia Blu-ray. Toshiba, care sustine standardul HD-DVD, este programata sa inceapa sa vanda primele playere HD-DVD la sfarsitul lunii martie, alaturi de aproximativ 40 de titluri de filme. Pe o piata a DVD-urilor in valoare de 40 de miliarde de dolari, razboiul de formate dintre Sony si Toshiba a implinit de curand trei ani si nu pare ca se va sfarsi prea curand. Atat formatele Blu-ray, cat si HD-DVD implementeaza tehnologie cu laser albastru care furniezeaza o mai buna calitate a sunetului si a imaginilor, mai multe trasaturi interactive si o mai mare capacitate de stocare. Primele titluri vor fi lansate de catre Sony Pictures si MGM Home Entertainment si vor include 50 First Dates, The Fifth Element, Hitch, House of Flying Daggers, A Knight's Tale si XXX. A doua serie de filme va aparea pe 13 iunie si va include Legends of the Fall, Robocop, Stealth, SWAT si Terminator. Studioul de film independent Lions Gate a anuntat si el ca va scoate pe piata zece noi titluri pe 23 mai, inclusive Crash si Lord of War, cu preturi de 39.99 dolari, si The Punisher, Saw si Terminator 2: Judgment Day, la 29.99 dolari. Studioul a anuntat ca urmatoarea serie de lansari va avea loc in iunie sau iulie. In timp ce Blu-ray se bucura de sustinerea studiourilor mari din Hollywood- cinci din sase sustin formatul Blu-ray-HD-DVD va trebui sa profite de avantajul pe care il are in ceea ce priveste timpul. In orice caz, clasamentul a fost zguduit. HD-DVD trebuia sa isi lanseze tehnologia pana la sfarsitul sarbatorilor de iarna din 2005. Preturile sunt si ele un avantaj al grupului HD-DVD. In timp ce primele playere Blu-ray de la Samsung vor costa - se pare - in jur de 1.000 de dolari, playerele Toshiba vor costa intre $500 si $800 fiecare. In acest timp, playerul Pioneer, si el functional cu Blu-ray, va avea un pret "de varf" de 1.800 de dolari.
Surse: http://www.redherring.com/

AOL se jura ca nu fura

America Online promite ca isi va urma planurile de a institui taxe pentru cei care trimit e-mailuri mass, in ciuda protestelor unor grupuri ce reprezinta interesele a 15 milioane de oameni. Acestia sustin ca miscare lui AOL va cenzura comunicarea, in loc de a stopa spamul. Grupul politic MoveOn.org Civic Action, uniunea AFL-CIO, dar si alte organizatii au criticat serviciul AOL, care va taxa utilizatorii pentru e-mailuri pe care le trimit in masa. AOL, o unitate a lui Time Warner Inc., sustine ca sistemul va ajuta la reducerea spamului din cauza ca va legitima doar expeditorii de mass e-mail care vor plati o taxa de 1,4 centi pana la 1 cent pe mesaj. Dar criticii spun ca sistemul companiei nu face decat sa blocheze multe e-mailuri care vin de la grupuri ce nu isi permit taxele respective. Reprezentantii AOL au declarat ca raman pe pozitii si compania isi va mentine planurile de a oferi serviciul taxabil in urmatoarele 30 de zile. "Marcati data pe calendare!", a spus Nicholas Graham, purtator de cuvant la AOL. Controversa izbucneste o data ce utilizatorii de Internet incearca sa mentina din ce in ce mai greu balanta intre usurinta si viteza e-mailului si problemele care pot aparea dupa aceea: junk mailerii si "phisherii", acei cyber-criminali care sustrag informatii confidentiale de la utilizatori. Unii analisti spun ca abonatii AOL vor fi de acord cu miscarea companiei de a inlatura spamului, indiferent de simnpatia pe care o vor avea fata de cei care critica aceasta miscare. "Momentan, frunizorii de e-mail sunt jalnici cand vine vorba de a pastra continuturile nedorite de utilizatori si de a ii proteja," a spus Eric Goldman, profesor de drept la Marquette University si fost consilier general la Epinions.com. "Utilizatorii vor fi incantati sa vada o groaza de junk scos din inboxurile lor, chiar daca vor plati cate ceva pentru mesajele legitime pe care le expediaza." Eli Pariser, director executiv la MoveOn, a spus ca plata unei taxe la AOL ar putea adauga costuri semnificative la mesajele informative saptamanale pe care le trimite grupul sau, cateva "sute de mii" ducandu-se la utilizatorii AOL. In timpul unei teleconferinte, acesta era cat pe ce sa cheme oamenii la boicotarea companiei, dar a spus apoi ca o astfel de miscare ramane imposibila. Larry Pratt, director executiv la Gun Owners din America, un alt critic al sistemului, a spus ca sunt "cateva mii de membri" pregatiti sa boicoteze daca AOL "apasa pe tragaciul" pe acest nou serviciu. Eficienta campaniei impotriva serviciului taxabil va depinde de felul in care abonatii AOL reactioneaza, spun analistii. "Daca filtrele de sistem incep sa interfereze cu furnizarea mailurilor legitime, nu cred ca utilizatorii AOL vor sta sa inghita asta," e de parere David Sorkin de la Center for Information Technology and Privacy Law din in Chicago. Acesta se indoieste de asemanarea cu actiunile din curtea de justitie impotriva lui AOL. Tribunalele au hotarat ca un furnizor de e-mail nu este un corp guvernamental si de aceea nu poate fi dat in judecata pentru violarea Primului Amendament al libertatii de exprimare.
Surse: http://seattlepi.nwsource.com/

Ericsson face echipa cu Google

Sony Ericsson Mobile Communications a anuntat marti un parteneriat cu Google pentru a integra Bloggerul companiei de cautari si trasaturi de cautare Web in telefoanele mobile de la Sony Ericsson. Folosind software incarcat in telefoane, abonatii de la Blogger.com vor putea sa isi updateze blogurile personale cu ajutorul telefoanelor mobile. Sony Ericsson sustine ca este prima companie care sa ofere o unealta de blogging integrata in mobile. "Vedem o crestere exponentiala fantastica in fenomenul blogging-ului, iar clientii se duc spre Internet din ce in ce mai des ca spre o forma de a imparti cu ceilalti informatii si imagini in bloguri personale", a declarat Jan Wareby, vicepresedinte executiv la Sony Ericsson. "Lucrand cu Google, putem sa oferim o modalitate mai usoara si mai rapida de a crea si updatata bloguri, pentru ca oamenii descopera ce avantaje are impartasirea unor ganduri, a unor imagini si sunete cu prietenii, familia si cei aflati departe". Primele telefoane care se vor baza pe parteneriatul incheiat cu Google sunt K610 UMTS (Universal Mobile Telecommunications System), K800 si K790 (telefoane cu camera), care au fost anuntate marti. Acestea au integrate tehnologie 3.2-megapixel de la Sony, vand camere digitale cu Autofocus, flash Xenon si o tehnologie unica de imagine creata de Sony Ericsson. K800 este un telefon dual-mode UMTS/GPRS (General Packet Radio Service), iar K790 este un mobil Tri Band EDGE (Enhanced Data Rates for GSM Evolution). Ambele vor fi disponibile in a doua jumatate a primului sfert de an, a anuntat compania. Sony Ericsson a mai spus si ca motorul de cautare Google va deveni standardul de cautare pentru toate telefoanele sale dotate cu Internet. Tehnologia de cautare a fost integrata in telefoane, pentru ca utilizatorii sa activeze direct optiunea de cautare Google Web din oricare pagina, asta fara a mai lansa o noua pagina Web pentru a-si termina cautarile. Alti fabricanti de telefoane, cum ar fi Vodafone si Motorola, au anuntat si ei ca mobilelor lor vor folosi unealta de cautare Google. Sony Ericsson a mai facut cateva noi anunturi marti. Vor aparea pe piata trei noi tipuri de casti Bluetooth: HBH-IV835, HBH-GV435 si HBH-PV705 si o casca Bluetooth pentru masina, HCB-100, care ofera pana la 20 de ore de convrorbiri si 600 de ore pe standby.
Surse: http://news.zdnet.com/

Salesforce.com isi deschide un nou "Office"

Salesforce.com a creat un plug-in pentru Office-ul lui Microsoft carte le permite utilizatorilor sa importe date de la serviciul online al lui Salesforce.com, CRM, in Word, Excel si Outlook,a anuntat compania. "Serviciul este serverul," a spus presedintele Salesforce.com Marc Benioff, la lansarea din San Francisco. Salesforce.com Office Edition este disponibil tuturor clientilor Salesforce.com, fara nici un cost suplimentar. Software-ul se instaleaza cu usurinta si creeaza noi meniuri de pull-down in aplicatiile Office, permitandu-le utilizatorilor sa se inscrie in Salesforce.com si sa extraga date din sistemul CRM. Plug-in-ul pentru Office a fost creat folosind Visual Basic for Applications (VBA) si functioneaza cu Office 2000, Office XP, and Office 2003, potrivit companiei Salesforce.com. VBA vine ca parte din Office si este, de fapt, un limbaj Office pe care sunt scrise macro-urile. Trasaturile de download frunizeaza mai multe beneficii, a spus Gassner. Acestea includ capacitatea de a genera automat propuneri ale clientilor in Word preluand date de la Salesforce.com cu un document Word, dar si capacitatea de a analiza datele in Excel. Intre timp, unul din clienti Salesforce.com - Magma Design Automation - isi creeaza propria integrare cu Office. Reprezentantii din vanzari si vanzatorii de software si chipuri vor putea sa isi uploadeze propunerile de vanzari din Excel in sistemul Salesforce.com, printr-o unealta speciala, a spus David Brooks, director CRM la Magma. "Salesforce.com ne da de functionalitate, dar si posibilitatea de a ne juca pentru a crea mai mult", crede acesta. Plug-in-ul Office si uneltele Magma saunt realizabile datorita platformei Sforce a companiei Salesforce.com, anuntata in iunie anul trecut. Sforce le permite developerilor sa-si creeze propriile aplicatii si ii lasa pe clienti si pe vanzatorii independenti de software sa construiasca extensii ale serviciului Salesforce.com. Compania sustine ca are in jur de 8400 de clienti si 120.000 de abonati.
Surse: http://www.pcworld.com/

Design by Emark.ro