Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 46
Intel scoate noi ChIPURI pentru companie

Corporatia Intel a anuntat marti ca va introduce anul acesta procesoare noi mai puternice pentru desktop-uri, laptopuri si servere. Cel mai mare fabricant de cipuri de computere din lume incearca astfel s-o ia inaintea castigurilor inregistrate in ultimul timp de rivalul sau mai mic, AMD. Intel, companie cu sediul in Santa Clara, California, domina intr-adevar piata globala a procesoarelor pentru computer, dar a pierdut procentaje din piata, in fata celor de la Advanced Micro Devices Inc.. Anuntarea noilor cipuri adauga un pic de lumina produselor Intel si ridica in ochii clientilor imaginea companiei, dupa ce saptamana trecuta investitorii au primit o veste proasta: veniturile din acest prim sfert de an vor cadea simtitor, total contrar cu previziunile. Noile procesoare reprezinta “o imbunatatire uriasa in performanta si in putere”, a spus Pat Gelsinger, vicepresedinte la Digital Enterprise Group din cadrul Intel, la o conferinta de presa din San Francisco. "Mai ales in aplicatiile pentru clienti, silentiozitatea si factorul de forma devin mult mai importante”. Cipurile dual-core – cu motoare de procesare per cip – se vor baza pe un design numit microarhitectura Core, adoptand numele Core de la noua linia de procesoare PC a lui Intel lansata in ianuarie si care a inlocuit cipurile Pentium ale lui Intel. Microarhitectura Core combina eficienta energiei cu trasaturi cum ar fi accesul si sharing-ul mai rapid de date, virtualizare si computing la 64 de biti, care fac ca datele sa circule de doua ori mai repede decat in sistemele obisnuite de 32 de biti. Cipurile, cunoscute deocamdata numai sub numele de cod, vor aparea pentru prima oara in laptopuri si abia apoi in desktop-uri si servere, pana la sfarsitul anului. Procesorul de laptop va avea o crestere de 20% a perforamntelor, folosind acelasi curent, iar versiunea desktop va ajunge la o imbunatatire a performantei cu 40%, in timp ce va folosi cu 40% mai putin curent. Serverul isi va mari puterea cu 80 de procente, chiar daca va folosi cu 35% mai putin curent, a anuntat Justin Rattner, Chief Technology Officer in cadrul companiei. Cipurile dual-core ar trebui sa aduca iarasi Intel in fata AMD, ale carui procesoare furnizeaza in momentul de fata mai multa putere pentru energia consumata, a spus David Wu, analist de semiconductoare la Global Crown Capital. “Miliardele de dolari pe care le-a cheltuit Intel pe cercetare si dezvoltare arata acum ceva rezultate. Vor fi mai buni ca AMD in a doua jumatate a anului, in ceea ce priveste performanta per watt”, crede Wu. AMD, companie cu sediul in Sunnyvale, California, a inceput sa castige procente in fata celor de la Intel mai ales in sectorul de servere si de computere desktop. AMD planuieste sa introduca pe piata un processor dual-core de 64 de biti pentru laptopuri in al doilea sfert al anului, inaintea celor de la Intel. “In oricare comparatie fata-in-fata, noi castigam”, a spus Teresa de Onis, unul din managerii de produse pe sectorul desktop, Microprocessor Solutions Group AMD. "Dual core-ul nostru l-a depasit in performante pe al lor timp de aproape un an”.
Surse: http://www.latimes.com/

Microsoft neaga zvonurile despre Google

Zvonurile ca seful executiv al lui Microsoft in Europa, Neil Holloway, crede ca gigantul lui Gates este pregatit sa il bata pe Google in cautari au fost desfiintate de compania din Redmond. Holloway a spus saptamana trecuta ca in urmatoarele sase luni Microsoft va deveni mai relevant pe piata din Statele Unite decat rivalul Google, la capitolul cautari. Aceste asa-zise zvonuri nu se potrivesc insa cu realitatea: seful regional al lui Microsoft era intr-o incapare plina cu jurnalisti, la o conferinta sponsorizata de Reuters, asa ca nu se poate spune ca a fost citat gresit. Daca ceea ce a declarat el se doveedeste adevarat, MSN ar trebui sa treaca de la 11 procente din cautari (cat are acum), la aproape 60%, preluand procentajul de 48 al lui Google. In orice caz, Ken Moss, manager general la Web Search, pe sectorul intern de cautare al companiei, a sus ca desi lucrurile le merg foarte bine in momentul de fata, predictiile lui Holloway sunt cam nerealiste. “Este un joc pe termen lung. Ne-am implicat si vrem sa atragem valul urmator de inovatie pentru clientii nostril”, scria acesta. Cu alte cuvinte, Holloway a inceput sa ia pastilele de megalomanie ale lui Bill Gates.
Surse: http://www.theinquirer.net/

Downloadurile digitale canta pe muzica justitiei

Departamentul American de Justitie a pornit o investigatie pentru a scoate la iveala politica de preturi a companiilor de muzica digitala, punand presiune asupra reprezentantilor din industrie atat de creatoare de bani. Procurorul-sef din New York, Eliot Spitzer, care conduce investigatia, le-a spus reprezentantilor celor mai mari patru companii de muzica - Universal Music Group, Warner Music, Sony BMG si EMI – ca planuieste sa exploreze practicile de preturi pentru downloadurile digitale. Cercetarile urmeaza unei investigatii lansata de Spitzer in decembrie anul trecut, cu privire la preturi, dar si la clauzele de tipul “favoritul meu”, care le dau companiilor posibilitatea de a stabili termeni si conditii cu rivalii si competitorii directi. O purtatoare de cuvant de la Departamentul de Justitie a declarat vineri ca divizia anti-trust e in cautarea unei posibilitati de a stopa practicile anti-competitive din industria muzicala de download. Aceasta a refuzat sa comenteze cu privire la specificul investigatiei, si nici companiile de muzica nu au vrut sa dea vreo declaratie. Investigatiile “gemene” vin intr-un moment in care companiile de inregistrari se lupta sa isi adapteze modelul traditional de afaceri la era digitala. Desi downloadurile digitale legale s-au triplat anul trecut, ajungand la profituri de 1,1 miliarde de dolari, insumand 6 % din veniturile industriei muzicale, acestea nu au reusit sa opreasca declinul continuu al vanzarilor de CD-uri si ravagiile pirateriei online. De asemenea, preturile au fost si vor ramane o problema de dezbatere publica pe piata muzicala. Printr-un abonament la Apple, al carui magazine iTunes controleaza 80 la suta din piata, clientii sunt taxati cu 99 de centi pe melodie. Din acea suma, companiile de inregistrari incaseaza in jur de doua treimi.
Surse: http://www.theaustralian.news.com.au/

Alo? Alo? Ati tastat un cal maro? - noua era a telefoniei

Doua dintre companiile cu cele mai mari nume ale industriei software si de echipament de retele sunt asteptate sa anunte ca vor sa faca istorie din vechea telefonie de birou. Microsoft face echipa cu Cisco Systems pentru a furniza un nou serviciu care sa le permita angajatilor sa vada daca sunt disponibili colegii lor si sa raspunda la telefoane direct de pe ecranele computerelor. Angajatii vor putea sa retrimita telefoanele prin Internet si sa le primeasca prin Microsoft Office, ca parte a colaborarii lui Microsoft cu Cisco. Pentru a profita de aceste noi trasaturi, o companie trebuie sa foloseasca Microsoft Office 2003, Live Communications Server de la Microsoft, Microsoft Office Communicator 2005 si serverul Unified CallManager al lui Cisco. Miscarea vine odata ce cat mai multe companii isi updateaza sistemele de telefonie pentru Internet Protocol, o cale de a transmite telefoane prin aceleasi retele de date folosite pentru e-mail, instant-messaging, conferinte video si alte aplicatii. Potrivit unei relatari de la grupul de cercetare a pietei In-Stat, vanzarile din intreaga lume a sistemelor de telefonie private bazate pe Internet Protocol au depasit echipamentul traditional pentru prima oara in ultimul an. Microsoft si Cisco isi pot utiliza resursele pentru a castiga in fata altor companii de pe piata aglomerata a telefoniei. Companiile de telefonie cum sunt AT&T si furnizorii de servicii de Internet ca EarthLink si Covad ofera si ei servicii de telefonie prin Internet la preturi modice, pentru angajati si companii. O componenta-cheie in majoritatea acestor servicii este “prezenta”, o idee imprumutata din mesageria insant. Avand in vedere faptul ca oamenii lucreaza de multe ori departe de birourile lor, pe laptopuri sau vorbind la telefoane mobile – aceasta idee ii ajuta sa aiba software-ul care indica locul in care se afla ceilalti si cum prefera ei sa fie contactati. Aceste inovatii presupun inlocuirea mesajelor de tipul “Hei! Tu de acolo!”, dar si a telefoanelor nepreluate. “Unul dintre scopuri este unificarea comunicatiilor”, a spus Zeus Kerravala, analyist la Yankee Group. “Indeparteaza, de fapt, multe probleme pe care le au telecomunicatiile in afaceri”. Si mai important, aceste noi servicii le vor permite utilizatorilor sa primeasca telefoane de la computerele lor, indiferent de locul in care s-ar afla. Inainte, angajatii puteau sa isi sune colegii de la computere, dar n u puteau sa si primeasca telefoane fara a ridica receptoarele. Efortul acesta de “grup” ii va ajuta pe angajati si sa transfere telefoane prin programul Microsoft Office Communicator. Cisco va anunta zilele acestea o colaborarea similara cu IBM pentru a adauga trasaturi de “prezenta” unei versiuni viitoare a software-ului IBM Lotus Sametime. Microsoft anunta si el colaborari care vor extinde software-ul de comunicare al lui Outlook cu alte companii de telefonie IP cum ar fi Alcatel, Avaya, Mitel, NEC, Nortel si Siemens.
Surse: http://www.mercurynews.com/

Taxa pe e-mail “taxeaza” AOL in ochii organizatiilor

Planurile de a taxa e-mailurile au fost picatura care a umplut paharul pentru organizatiile nonguvernamentale si grupurile non-profit, care spun ca aceasta masura ar putea primejdui strangerea de fonduri. Gigantul net AOL introduce taxe pentru a bloca spammerii, pentru ca cei care platesc pot trece dincolo de filtrele de mail junk. Peste 50 de grupuri, inclusiv Oxfam America, Gun Owners of America si uniunea AFL-CIO s-au reunit pentru combate masura lui AOL. Unul din primele compromisuri pe care il face compania este ca organizatiile non-profit vor fi exceptate de la aceste taxe. In februarie, AOL a anuntat ca lucreaza cu firma de tehnologie Goodmail pentru a pune la cale un plan de taxare a e-mailurilor pentru cei care obisnuiesc sa trimeasca milioane de mesaje. In schimbul unor taxe foarte mici, care variaza de la 0,25 de centi pe mesaj, pana la un cent per mesaj, expeditorii de email-uri bulk ar putea trece de filtrele junk email ale lui AOL, asigurandu-se ca mesajele lor vor fi furnizate ditrect la utilizatori. AOL spune ca planul ar reduce cantitatile uriase de mail junk pe care le primesc oamenii, din cauza ca spammerii nu ar plati taxele cerute de companie pentru ca mesajele lor sa ajunga la utilizatori. Cei care nu platesc vor avea e-mailurile tratate in mod obisnuit si vor risca practic ca acestea sa se impotmoleasca in filtrele junk, fiind marcate ca “spam-uri”. Yahoo planuieste si el sa introduca un serviciu similar. Miscarea lui AOL a starnit criticile mai multor organizatii inca de la inceputul lui martie, cand un grup de 50 de organizatii s-au unit intr-o campanie de protest care intentiona sa modifice planurile companiei. Protestatarii ii includ si pe membrii grupurilor Democratic National Committee, The Electronic Frontier Foundation, Friends of the Earth si pe cei ai grupului de actiune civica MoveOn. Intr-o scrisoare deschisa catre companie, grupurile non-profit protesta si acuza planul de taxare, sustinand ca acesta este o “amenintare” la adresa unui sistem de internet liber si deschis. Multe dintre aceste grupuri implicate in campanie fac foarte multe dintre colectele si strangerile lor de fonduri prin e-mail si se tem acum ca aceasta capacitate de a ajunge la sustinatori va fi atacata si diminuata de planul de taxare. Scrisoarea avertiza ca AOL cade in pericolul de a crea un sistem de internet controlat si ca ceasta miscarea ar putea aduce mai mult email junk pentru utilizatori. Ajungand intr-un final la un compromis, AOL a declarat ca organizatiile non-profit nu trebuie sa plateasca pentru a avea mesajele incluse pe lista de emailuri certificate pentru a trece de filtre. AOL a mai spus ca va plati din propriul buzunar taxele de mailing in locul grupurilor non-profit, pentru a fi siguri ca aceastea vor ajunge fara peripetii la destinatie.
Surse: http://news.bbc.co.uk/

Oracle cauta date pentru intreprinderi

Gigantul in baze de date Oracle a lansat primul sau produs de cautare pentru intreprinderi, in forma lui Oracle Secure Enterprise Search 10g. Produsul cauta o serie de surse de date de intreprinderi, inclusive baze de date, sisteme de fisiere, sisteme de management al continuturilor pentru intreprinderi, portaluri, sisteme de email si aplicatii pentru intreprinderi. Acesta poate fi reprezentat de un model bazat pe polita in asa fel incat cautarile initiate de catre un anumit uitilizator sa reintoarca rezultate din domenii la care i-a fost acordat acces acelui utilizator. “Regulile specifica faptul ca organizatiile isi mentin strans controlul cu privire la cine poate sa acceseze anumite informatii sau nu”, a spus Robert Shimp, vicepresedinte in marketingul tehnologiei la Oracle. “De aceea, este din ce in ce mai important sa furnizeze tehnologie de cautare cara sa dea rezultate standard pntru rolul utilizatorului in cadrul organizatiei. Oracle Secure Enterprise Search 10g se adreseaza tocmai acestei nevoi”. Enterprise Search 10g foloseste bot-uri in acelasi fel cu Google si alte companii de cautare, pentru avea depozite de date ale acelei intreprinderi inainte de a crea un index sigur al acelor informatii. Dar Oracle tine sa sublinieze faptul ca enterprise search presupune un sistem diferit fata de ofertele pentru clienti pe care le are, de exemplu, Google. “Companiile au cerinte de cautare unice, care difera de cele din sectorul de cautari pentru clientii obisnuiti”, a spus Sue Feldman, vicepresedinte de cautari la IDC. “Accesul sigur al mai multor astfel de depozite, formate de fisiere, date si continuturi este o componenta necesara. Odata ce cautarile pentru companii devin din ce in ce mai tare o misiune critica pentru organizatiile ce se bazeaza masiv pe informatii, AOL va dori sa vina cu aceeasi sustinere si suport global pe care le asteapta acum de la restul infrastructurii lor IT”. Cu toate acestea, un demo al produsului demonstreaza ca interfata (cel putin cea furnizata) arata similaritati destul de mari cu Google. Cu exceptia logo-ului lui Google care a fost schimbat sub numele de Oracle Secure Enterprise Search, ati putea foarte bine crede ca folositi motorul de cautare Google. In loc de optiunile de cautare Web, Images, News si asa mai departe, optiunile de aici sunt Calendar, Email, People, External, Documents si Support. Rezultatele de cautare, trasaturile “did you mean…” pentru termenii comuni scrisi gresit, dar si linkurile de sponsori aproape oglindesc stilul lui Google. Mai putin partea cu “ma simt norocos”, care lipseste. Enterprise Search 10g va fi disponibil pana la sfarsitul lui mai. Mai multe informatii sunt disponibile pe site-ul oficial al celor de la Oracle.
Surse: http://www.pcpro.co.uk/

Apple se baga si in sufrageria “digitala”

Steve Jobs, co-fondatorul companiei Apple Computer si directorul in executie, are destul de rar retinerea de a-si vinde – sau supra-vinde – realizarile companiei. Dar martea aceasta a incercat sa atraga si mai mult atentia asupra sa, luandu-si locul cel mai bun pe canapea (la modul figurat), chiar in centrul sufrageriei “digitale”. Jobs si-a inceput prezentarea de 35 de minute la sediile din Cupertino ale lui Apple, declarand ca va vorbi numai despre cateva lucruri. Acesta a scos insa la iveala o noua versiune a mini-computerului Mac, dar a si lansat oficial speakerul extern pentru playerul iPod. Jobs a petrecut doar 5 minute vorbind despre ceea ce azi vedem ca o stire de importanta: primul software Apple pentru a folosi o retea printr-un ecran de televiziune mai degraba decat un monitor de computer. Aceste lucruri merg chiar in inima a ceea ce sufragerie digitala semnifica. In curand, fiecare forma de divertisment si informatie electronica va sosi in casele noastre printr-o singura conexiune high-speed – muzica, telefoane, mesagerie instant, televiziune, e-mail si altele. O singura cutiuta va reusi sa colecteze aceasta inraurire de date digitale, purtandu-se ca un fel de “politist la circulatie”, care directioneeaza traficul prin casa . O lunga lista de companii vor sa controleze totul sau macar o particica din acest sistem, inclusiv Microsoft. Dar a primi dispozitive acasa prin intermediul carora putem vorbi unii cu altii este o treaba foarte complicata. Apple a fost deja pionier in ceea ce priveste vanzarile de muzica online cu software-ul sau iTunes, iar anul trecut a adaugat pentru downloaduri show-uri TV si downloaduri muzicale video. Mac OS X al lui Apple, software-ul pe care merg toate computerele Macintosh, are si trasaturi incorporate pentru a conecta cu mai multa usurinta Mac-ul la o retea. Dar prea putini oameni mai vor sa vada filme, sa asculte muzica si sa le trimita prieteniilor fotografii digitale, pironiti in fata calculatorului. Vreti sa faceti lucrurile acestea relaxandu-va pe o canapea, uitandu-va in timpul asta la televizor. Apple a legat marti aceasta prapastie de pod, combinand doua bucati din software-ul Mac: Bonjour si Front Row. Bonjour este o trasatura built-in care faciliteaza networking-ul. Mac-urile dintr-o retea folosesc Bonjour pentru a se recunoaste automat si pentru a comunica unele cu celelalte, putand pana si sa se conecteze la dispozitive compatibile cu Bonjour, cum ar fi statia wireless Airport Express a lui Apple. Pana si computerele cu Windows pot fi adaugate intr-o retea Bonjour. Pe de alta parte, Front Row este o interfata on-screen care ajuta la accesarea mai rapida de muzica, filme si fotografii, scrisul fiind marit pentru a putea fi citit de oriunde din camera. Aceasta vine impreuna cu o mica telecomanda, astfel incat nu trebuie sa va ridicati din fotoliu pentru a frunzari biblioteca media.
Surse: http://seattletimes.nwsource.com/

Microsoft dezvaluie mult asteptatul 'Origami'

Dupa luni si luni de marketing Web destul de criptic cu privire la proiectul Microsoft Origami, compania a aratat in sfarsit produsul: un computer ultracompact care merge cu Windows XP cu ecran pe baza de senzori si conectivitate wireless. Este tot ce este si un laptop sau un computer complet echipat, mai putin tastatura. Are un ecran bazat pe senzori de 7 inchi care raspunde la un mini-stilou sau doar la o atimngere de deget. Se asteapta sa iasa pe piata doua modele de la diferiti fabricanti pana la sfarsitul primaverii, iar Microsoft spune ca vor fi “groase” de aproximativ un inch si vor avea o greutate de mai putin de 2 pounds, aceasta fiind marimea unei carti. Noul produs va functiona cu versiunea completa a lui Windows XP, acelasi sistem de operare folosit pe PC-urile mari, dar si cu nou dezvoltatul software numit Windows Touch Pack, care se va ocupa de functiile de touch-screen. Editiile viitoare vor suporta Windows Vista, o versiune a sistemului de operare al lui Microsoft care trebuie sa apara in a doua jumatate a anului. “Chiar deschide noi posibilitati pentru utilizarea PC-ului”, a declarat miercuri Bill Mitchell, vicepresedinte la Microsoft, in divizia Mobile Platforms. Dispozitivul va fi lansat oficial joi, la CeBIT, targul anual de tehnologie din Hanover. Nu va fi numit Origami. Compania ii face de fapt publicitate ca unui PC ultramodern, a spus Mika Krammer, director de marketing la unitatea Windows mobile din cadrul Microsoft. Desi compania nu fabrica hardware-ul, ea si-a asumat un rol de ghid inca de la inceput. “Am facut mai mult decat doar sa furnizam software-ul. Am construit design-urile de referinta pentru a incepe intr-un fel construirea categoriei”, a spus acesta. “Aveam primele prototiopuri inca de acum noua luni si am inceput sa lucram si cu partenerii de curand.” Unul dintre acestia este corporatia Intel, care face microprocesorul Celeron M, care sta la baza dispozitivului. Samsung, Asus si fabricantul chinez Founder sunt cele trei companii care au construit modelele functionale. Dispozitivele Samsung si Asus trebuie sa apara pe rafturi pana in aprilie, iar dispozitivul Founde candva in iunie, a declarat Krammer.
Surse: http://www.post-gazette.com/

Google vrea sa ofere stocare “infinita”

Google spera se pare sa convinga pe toata lumea sa se increada in toate datele lor digitale si in ideea de lider al cautarilor online sigure, chiar daca are probleme cu controlul propriei retele de comunicatii interne. Planurile pentru un serviciu Google care sa ofere capacitate de stocare “infinita” s-au “scurs” saptanana trecuta, cand compania a impartasit niste informatii despre mai multe proiecte, inclusiv despre unul numit “GDrive”, pe site-ul sau web. Google a inlaturat rapid informatiile confidentiale, dar nu inainte ca niste navigatori web destul de priceputi sa faca deja copii. Exceptiile acestea inca sunt disponibilre pe unele site-uri web. In notele sale interne, Google discuta despre un sistem ambitios de stocare, care ar pastra fisierele, e-mailurile, Web History si fotografiile utilizatorilor pe computerele companiei. Google crede ca serviciul va deveni popular pentru ca informatiile vor fi trimise de la un singur computer de acasa sau dintr-un birou, ceea ce le permite utilizatorilor sa isi acceseze datele de oriunde si in orice moment vor. “Singura noastra copie online a datelor va deveni Golden Copy,” scrie in notitele companiei, in timp ce informatiile originale pastrate pe computerele personale ale utilizatorilor ar servi ca backup. Purtatoarea de cuvant a lui Google Lynn Fox a refuzat sa discute despre posibilul sistem de stocare. “Lucram mereu la noi metode de a ne imbunatati produsele si serviciile pentru utilizatori, dar nu avem nimic de anuntat deocamdata”, a spus ea miercuri. Daca serviciul apare oficial, el ar reprezenta ultima mare provocare a lui Google in fata corporatiei Microsoft, al carui sistem de operare Windows impreuna cu alte aplicatii populare domina computerele personale. In notitele cu informatii “scurse”, Google recunoaste ca va trebui sa depaseasca limitarile vitezelor de transmisiuni si capacitatea de stocare. Ba mai mult, compania de cautari va trebui sa intampine si pirateria si posibilele probleme de trustizare.
Surse: http://www.mercurynews.com/

Design by Emark.ro