Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 47
Google pleaca pe Marte

Google si-a extins opreatiunile de mapping in afara orbitei Pamantului, cu lansarea serviciului Google Mars. Utilizatorii pot sa dea un scroll pe suprafata Planetei Rosii si sa arunce o privire cu ajutorul unei harti codate, a unui display cu infrarosu sau a unei estimari a felului in care suprafata ar arata daca ar fi vazuta cu ochiul liber. "Pe Pamant, avem de foarte mult timp o fascinatie pentru planeta Marte", este scris pe blogul celor de la Google. "De la schitele lui Percival Lowell asupra suprafetei lui Marte, pana la nenumaratele carti si filme care s-au invartit in jurul acestui subiect, am petrecut o mie de ani studiind si visand la cel mai apropiat vecin al nostru din sistemul solar. Urmand aceasta traditie, cercetatorii Nasa, Noel Gorelick si Michael Weiss-Malik, de la Universitatea de Stat din Arizona au lucrat cu noi pentru a combina tehnologia Hartilor Google cu unele dintre cele mai detaliate harti stiintifice ale lui Marte facute vreodata". In plus fata de hartile generale, utilizatorii pot sa caute anumite cratere si munti. Fanii science fiction pot sa vada si trasaturi ale planetei care erau mentionate in cartile de fictiune.
Surse:http://www.vnunet.com/

Microsoft scoate la rampa un PC ultra-mobil

Microsoft a scos pe piata o noua clasa de computere - "Ultra Mobile Personal Computer" - la targul de specialitate CeBIT din Germania. Purtand numele de cod "Origami", dispozitivul este creat pentru a furniza trasaturile unui PC cu Windows Microsoft, dar avand marimea cat 1/6 dintr-un computer notebook traditional. La doar un kilogram, noul computer al lui Microsoft va fi aproximativ cat o punga de zahar. UMPC-urile vor avea preturi cuprinse intre 500 si 1000 de dolari americani. Pana acum, mai multi fabricanti, inclusiv Samsung, au fost implicati in proiectul de manufacturare a acestor mici dispozitive, care vor iesi pe piata candva la sfarsitul lunii vitoare. Microsoft spune ca a dezvoltat UMPC cu Intel pentru a face fata cererii presedintelui sau Bill Gates de a avea o noua categorie de PC-uri mai "putin scumpe si mai functionale". Bill Mitchell, vicepresedinte la Windows Mobile Platform Division in cadrul companiei, crede ca UMPC-urile vor "deveni pana la urma la fel de indispensabile si ubicue cum sunt telefoanele mobile in zilele noastre". Prima generatie de UMPC-uri va functiona cu Windows XP Tablet PC Edition 2005, dar modelele viitoare vor avea incorporata o versiune (ce urmeaza sa fie lansata curand) a sistemului Windows Vista. Acestea vor avea un display pe baza de touch-screen de 7 inchi si un hard drive de 30-60 gigabyte. Unele modele ar putea include GPS built-in, webcam-uri, readere bazate pe amprente si TV tunere. Conectivitatea WiFi este foarte probabil o cerinta obligatorie. Exista o speculatie puternica pe piata cum ca operatorii de retele de telefonie mobila vor alege si ei sa sustina vanzarea UMPC-urilor, incorporand conexiuni de telefonie. Dispozitivele vor putea sa aiba atasata o tastatura standard printr-un port USB sau, wireless, folosind Bluetooth. Scepticii spun insa ca noile computere nu ofera nici capacitatea unui computer notebook, nici cea a PC-urilor traditionale, intrebandu-se si daca bateriile de 2,5 ore estimate pentru noile UMPC-uri se vor dovedi suficiente pentru a intampina cerintele utilizatorilor. Incercarile de dinainte de a lansa noi forme de computere, cum ar fi Apple Newton, au esuat pe piata reala. Comentatorii spun ca dispozitivele sunt "mai mari consumatoare de putere si de pret" decat a sperat creatorul de software, sugerand ca acestea vor fi doar pe placul unui numar limitat de "obsedati de gadget-uri". Microsoft a ripostat sustinand ca UMPC-ul pe care l-a aratat cu mandrie "patriotica" la CeBit este doar prima generatie a unei noi clase de computere, urmand sa existe si altele. "Proiectul Origami este doar primul nostru pas catre a atinge o viziune si mai mare", a declarat Mitchell.
Surse: http://www.stuff.co.nz/

Vrei, nu vrei - McAfee iti sterge fisierele

Expertii in securitate au spus ca McAfee a lansat recent un pattern daunator. Acesta atrage fisierele sub forma unor false "alerte pozitive" in software-ul sau antivirus, facandu-l sa identifice incorect mai multe fisiere executabile din Windows ca infectate cu virusi. Potrivit SANS Internet Storm Center, relatarile primite de la diferiti utilizatori indicau ca pattern-ul lansat saptamana trecuta ducea la stergerea fisierelor in Windows dupa ce acestea erau considerate ca fiind infectate. "Vineri am inceput sa primim plangeri despre problemele de stergere a fisierelor de la adminii care folosesc antivirusul McAfee; scanarile care foloseau DAT 4715 lansat vineri identificau gresit multe fisiere executabile ca fiind virusi W95/CTX. Le multumim tuturor adminilor care au raportat problemele, pentru ca asta ne-a permis sa reparam alertele. Plangerile voastre si Jurnalul care avertiza ca McAfee/NAI scoate pattern-uri periculoase si da erori au ajutat foarte multi administratori", a declarat un reprezentant al SANS Internet Storm Center. Pe site-ul sau web, McAfee a notat ca a scos involuntar pe piata acest pattern ce facea software-ul antivirus sa bage in "carantina" numeroase fisiere. Compania de antivirusi a creat o unealta ce va ajuta utilizatorii sa dea restore la fisierele care au fost puse in carantina si sa le recupereze. Fisierele afectate de pattern sunt listate si pe site-ul companiei. Centrul SANS Internet Storm a subliniat ca unele dintre acestea includ fisiere excel.exe, cum ar fi setup.exe, uninstall.exe, shutdown.exe si reg.exe. "In orice caz, este incomplet, din moment ce nu includ nici unul din binarele Oracle despre care unii cititori ai nostri au spus ca sunt afectate", au declarat expertii in securitate de la SANS Internet Storm Center. McAfee a lansat pana la urma patch-ul "DAT 4716", sperand ca va corecta astfel greselile. "Utilizatorii care au mutat fisierele detectate in carantina ar trebui sa le recupereze acum si sa dea restore in locatia lor initiala. Utilizatorii de Windows care s-au trezit cu fisiere sterse vor putea da restore din backup sau folosind System Restore. Utilizatorii Virusscan Online pot da restore la fisierele fals detectate din Manage Quarantined Files", a anuntat McAfee intr-un comunicat de prresa online.
Surse: http://news.inq7.net/

Razr Motorola pleaca de pe rafturi in concediu. medical

Motorola a anuntat ca Razr, telefonul sau atat de bine vandut, are aparitii limitate in magazine, dupa ce Cingular Wireless si T-Mobile au oprit temporar vanzarile, din cauza unor probleme tehnice. Miercurea si joia trecuta, T-Mobile si Cingular Wireless au retras Razr-ul de pe rafturile magazinelor, dupa ce Motorola a anuntat fiecare problema tehnica ce ducea la deconectarea anumitor telefoane. Purtatorul de cuvant de la Motorola, Alan Buddendeck, a spus ca telefoanele cu deficiente au fost vandute operatorilor intre 16 ianuarie si 28 februarie 2006, primele trimise in Statele Unite fiind pe 1 februarie. Acesta nu a precizat care sunt celelalte tari in care au fost vandute deja telefoanele-problema. Razr, laudat pentru design-ul sau atractiv si subtire, a fost vandut prima oara la sfarsitul anului 2004 si este si acum un produs-cheie al companiei Motorola. Razr este un telefon cu clapeta si, in mod normal, cand aceasta se inchide se intrerupe si convorbirea telefonica. Problema tehnica pe care a intampinat-o compania se refera la o componenta care facea ca Razr sa se comporte ca si cum ar fi inchis, atunci cand era de fapt deschis, intrerupand astfel orice convorbire. Vinerea aceasta, un nou val de telefoane Razr a ajuns la centrele de distributie Cingular, a spus Jennifer Bowcock, purtatoarea de cuvant la Cingular, una din cele doua mari companii wireless din Statele Unite. Aceasta a adaugat ca Razr era din nou vandut luni in zona Washington si Baltimore, dar nu a putut confirma nici o locatie exacta. Purtatorul de cuvant de la Motorola, Alan Buddendeck, a declarat ca magazinele ar trebui sa fie in curand bine echipate cu Razr. "In cateva zile, va fi din nou disponibil pe scara larga".
Surse: http://news.xinhuanet.com/

Marimea nu conteaza, zice Samsung

Samsung Electronics a inceput producerea in masa a cipurilor DRAM (Dynamic Random Access Memory) de 512 MB DDR2 (double data rate 2) folosind procesul de productie de 80 de nm. Compania producea deja cipuri de acest gen pe nivel de 90 de nm, dar cu aceasta miscare spera sa creasca productia de cipuri cu 50 de procente. Cu cat este mai avansat procesul de productie, care ajuta la reducerea marimii "die" unui cip, cu atat pot fi create mai multe cipuri pe un singur wafer de silicon. Marimea "die" a unui cip se refera la zona de zilicon pe care o ia un cip. Cu mai multe cipuri create pe un singur wafer, costurile de manufacturare pentru cipurile DDR2 s-ar putea reduce vizibil. Totul se traduce, pana la urma, in preturi mai mici pentru utilizatorii obisnuiti. Piata a aratat, ca atare, o foarte ridicata cerere pentru modulele DDR2, iar Samsung ar trebui sa poata sa atraga mai multi clienti cu ajutorul cresterii nivelurilor sale de productie. Modulele DDR sunt considerate acum defazate, oamenii optand mai ales pentru modulele DDR2, care se asteapta sa devina memoria principala folosita in PC-uri. Tot despre DDR2 se crede ca va prelua peste 50 de procente din intreaga piata DRAM in 2006. O data ce cererea pentru DDR2 a ajuns la cel mai inalt nivel, debutul acestuia fiind in 2004, tehnologia noastra 80 nm ne furnizeaza capacitatea de a sustine mai eficient cererea crescuta care este asteptata pe piata DDR2 in acest an", a spus Tom Trill, director DRAM marketing la Samsung Semiconductors. O schimbare in tehnologia de productie aduce de obicei costuri aditionale crescute, dar Samsung ar putea face economii, pentru ca noul process de productie de 80 nm foloseste multe din trasaturile de baza ale geometriilor 90nm, dar si upgrade-uri minimale pentru seriile sale de fabricare. De aceea, tranzitia catre noua tehnologie a fost destul de usoara pentru gigantul coreean. Mutarea catre circuitele de 80nm a fost accelerate de folosirea unui Recess Channel Array Transistor (RCAT). Layout-ul acestui tranzistor 3D mareste cu multe niveluri rata de refresh, care este un element critic in stocarea de date. RCAT reduce si acoperirea zonei de celule, care permite un proces de scalare mai avansat, eliberand spatiul pentru cresterea cip-per-wafer. Cu DDR2 tintit spre a deveni standardul de pe piata pentru DRAM, Samsung ar putea sa faca pasul cel mai potrivit catre a-si crea un nume si pe acest sector, eliminand din start orice potentiali rivali. Un pas in aceasta directie este si aprobarea data de catre conducerea companiei a unui buget de peste 100 de miliarde de euro din castiguri in seriile de cipuri.
Surse: http://www.livepunjab.com/

Google, Yahoo!, Microsoft, AOL inghit si pestii mici

Achizitia unui mic instrument web de word processing facuta recent de Google arunca in lumina reflectoarelor numarul din ce in ce mai mare al asa-numitelor companii Web 2.0 care se lupta pentru a supravietui fara a deveni cap pe lista de cumparaturi a gigantilor. Motorul de cautare a confirmat joia trecuta faptul ca a cumparat Upstartle, companie care produce serviciul gazduit de procesare word Writely. Cumpararea de catre Google a serviciului Writely Web de word processing pune in lumina activitatea companiilor care prospera prin crearea de aplicatii Web care merg de la calendare online, pana la sharing video. Analistii si antreprenorii se asteapta ca moda cumpararii companiilor de aplicatii Web sa continue, pentru ca marii frunizori Web -- Google, Yahoo, Microsoft si AOL - isi scot la iveala ofertele. Desi este o achizitie minora -- Upstartle avand angajati doar o mana de oameni -- miscarea lui Google este importanta, pentru ca arata interesul companiei in producerea de aplicatii Web, care ar putea fi considerata o alternativa la software-ul Office al lui Microsoft, care domina piata desktop. Este greu sa se spuna care companie Web va fi urmatoarea pe lista de cumparaturi, dar analistii si antreprenorii se asteapta ca Google si competitorii cum ar fi Yahoo, America Online si unitatea MSN a lui Microsoft sa continue "agatarea" de companii de nisa mai mici, pentru a-si completa ofertele. "Moda generala este ca marile companii sa le lase pe cele mici sa faca inovatii, in locul lor", a spus Stephen O'Grady, analist la RedMonk. "Companiile mai mici pot sa creeze lucruri noi intr-un mod mult mai agil, in afara limitelor unei companii imense, iar apoi le este usor sa le vanda". Afacerea a condus la speculatii cu privire la planurile pe care le are Google in continuare. Observatorii sunt de parere ca un serviciu de creare de documente cum este si Writely ar putea completa un proiect Google numit GDrive pentru a furniza stocare online. Compania nu a spus in mod explicit ce planuieste sa faca pe viitor cu serviciul Writely, unul dintre numeroasele servicii grupate sub porecla Web 2.0. Desi ii lipseste o definitie precisa, Web 2.0 se refera in general la serviciile Web care ii ajuta pe oameni sa colaboreze si sa dea share la informatii online. Prin contrast cu prima generatie de oferte Web, aplicatiile Web 2.0 asunt mai interactive, dandu-le utilizatorilor o experienta care se aseamana mai degraba cu o aplicatie desktop nativa, spre deosebire de o pagina statica Web. In zona aplicatiilor Web, in ultimii doi ani a existat o explozie a serviciilor Web care au ca public target clienti obisnuiti sau mici afaceri. Aceste servicii, multe dintre care sunt inca in beta, tintesc multe zone si companii. Iata si cateva exemple: calendarele online, una dintre cele mai active zone, in care exista oferte de la 30 Boxes, CalendarHub, Trumba, Joyent, Kiko, Planzo si Spongecell; aplicatii de productivitate de la HyperOffice, gOffice si ThinkFree; E-mail si colaborare de la Goowy, Zimbra, Meebo (instant messaging Web-based) si Jotspot (hosted Wikis); management de proiecte si organizatori personali, cu oferte de la companiile AirSet, 37Signals.com, Zohoplanner si Stikipad; si, nu in ultimul rand, software-ul multimedia social, care include site-uri ca popularul serviciu de photo sharing Flickr (photo search), You Tube (video sharing) si Podbop (music podcasting). De unde acest boom al companiilor Web 2.0? Exista cateva motive, atat de ordin tehnic, cat si referitoare la afaceri. Cel putin asta spun investitorii si analistii. Din ce in ce mai multi oameni au conexiuni high-speed la Internet, facand fezabile aplicatiile cum ar fi sharuirea de fotografii, muzica si fisierele video. Software-ul de creare a serviciilor Web este upgradat si el, diminuand barierele tehnice care existau in urma cu doi ani. Mai multi dezvoltatori Web folosesc o tehnica de programare cunoscuta sub numele de AJAX, prescurtarea de la Asynchronous JavaScript + XML. Rezultatul final al folosirii lui AJAX sunt paginile Web atractive si site-urile care pot sa reimprospateze informatiile automat de la un server. Per total, se va ajunge la o mai buna experienta Web a utilizatorilor, spun developerii.
Surse: http://news.com.com/

Amazon negociaza la Hollywood pentru download

Amazon negociaza cu marile studiouri din Hollywood pentru a adauga pe cel mai mare site web de cumparaturi filme cu plata si download-uri de emisiuni TV. La ora actuala, retailer-ul Internet poarta discutii cu studiouri importante cum ar fi Universal Pictures si Warner Bros., dar refuza sa comenteze sau sa ofere mai multe informatii. La mijloc este o revolutie importanta, daca Amazon poate sa ajunga la parteneriate care ar permite clientilor sa-si descarce in computere filme si emisiuni TV pentru niste taxe modice, iar apoi sa le arda pe DVD-uri obisnuite. "Daca Amazon ajunge sa incheie aceste afaceri, ar elimina nevoia oamanilor de a inchiria sau cumpara filme", crede Piper Jaffray, analist la Gene Munster. "Daca nu reuseste, serviciul ar putea fi mort din start". Momentan, nu exista un mod mai usor pentru clienti de a avea filme decat de pe DVD-uri. Cu toate acestea, peste 45 de milioane de locuinte din Statele Unite sunt abonate la servicii de Internet high-speed, iar majoritatea PC-urilor de acasa sunt echipate cu DVD writere, potrivit companiei Pali Research. Matt Rosoff, analist la Directii in cadrul Microsoft, crede ca miscarea celor de la Amazon este "ciudata si intr-o oarecare masura riscanta", din moment ce "intra pe o piata aglomerata, dominata de Apple". Pe de alta parte, Jake Ludington, analist la MediaBlab.com, a subliniat ca in cazul in care Amazon va convinge studiourile de filme sa ii lase pe clienti sa arda copii de DVD-uri, "intregul peisaj se va schimba". "Marea intrebare este alta: Cum va arata acest serviciu in ochii utilizatorilor?", crede Ludington. Amazon este destul de intarziat pe piata downloadurilor digitale. Playerul muzical al lui Apple, iPod, dar si serviciul online iTunes au luat in jur de 80 de procente din piata, pentru servicii platite de download muzical. Toamna trecuta, Apple a introdus in "peisaj" iPod-ul video si a inceput sa vanda episoade din seriale populare de televiziune, cum ar fi "Lost: Naufragiatii" si "Neveste disperate", pentru 1,99 dolari fiecare. Dar continuturile iTunes pot fi recitite doar pe un iPod, un Mac sau un PC cu Windows, pe care este instalat gratuit programul iTunes. Microsoft a incercat ani de-a randul sa-i obisnuiasca pe utilizatori sa foloseasca un PC Windows Media Center pentru a downloada muzica si filme, care apoi pot fi reascultate/revazute pe PC-uri cu Windows sau pe dispozitive portabile care au instalat gratuit programul Windows Media Player. In timp ce acest lucru face continuturile platite sa treaca direct pe PC-uri, nu e la fel de usor sa dai play back unui film downloadat, pe un DVD player obisnuit. Pentru a trece dincolo de prapastie, Amazon va trebui sa convinga studiourile de filme ca e OK sa lasi clientii sa isi faca direct copii dupa DVD-uri. "Procesul trebuie sa fie simplu, dar si la un cost scazut", spune expertul in tehnologie Chris Pirillo, de la Lockergnome.com.
Surse: http://www.usatoday.com/

Analiza: La Intel te poti uita, dar la Sun - ba

Trebuie sa ii dam cuvantul lui Intel atunci cand vorbeste cu atata incredere despre puterea de management si de beneficiile procesoarelor multi-core. Folosind cu maiestrie ceea ce se numeste distorsiunea realitatii, compania s-a convins singura ca a fost un pionier al acestei tehnologii, fara sa isi dea seama ca trebuie sa alerge un pic ca sa ii prinda din urma pe adevaratii pionieri ai industriei. La Intel Developer Forum, mai multi directori executivi s-au dat mari ca Intel a luat in serios problemele de consum de curent, cu multi ani in urma. In plus, presei i s-a spus ca spus ca aceeasi companie a avut de mult planuri ambitioase de procesare multi-core. Acum, Intel va combina roadele muncii sale pentru a sparge competitia, pe baza performantei sale per watt. Incercarea creatorului de cipuri de a pune accent pe aceasta idee de performanta per watt pentru a domina industria cipurilor ii va amuza insa pe multi. Nu cu mult timp in urma, directorii executivi de la Intel faceau glume pe seama celor de la Sun Microsystems dar si pe seama altora mai mici, atunci cand vorbeau de produse multi-core. Intel a vazut miscarea catre multi-core ca pe un semn ca rivalii sai cedeaza si isi arata calcaiul ca Ahile, renuntand la design-urile lor singe core. In aceeasi perioasa, Intel se lauda adesea ca densitatea caldurii cipurilor sale o va echivala in curand pe cea a unei rachete si ca intr-o zi va rivaliza cu suprafata soarelui. Grrr si mrrr. Pentru a pune problema intr-un context, IBM a lansat cipul de server dual-core - Power4 - in 2001. Intel nu a lansat inca un procesor high-end dual-core compatibil si comparabil si nici nu va face asta pana cand va sosi versiunea Montecito a lui Itanium, cel mai probabil in septembrie. Asa ca Intel este, pana la urma, cu cinci ani inapoi fata de liderul de pe piata. Sa aruncam o privire la Sun, care a inceput sa aiba discutii si sa promoveze cipurile multi-core inca de la sfarsitul lui 2002. Sun a insistat pe ideea ca opozitia dintre viteza de memorie (inceata) si cea a procesorului (rapida) a dat aceasta nevoie crescanda de a avea noi design-uri la cipuri. Intel, in momentul de fata, recicleaza unele dintre produsele invechite ale celor de la Sun.
Surse: http://www.theregister.co.uk/

Design by Emark.ro