Depozitul de Calculatoare

Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 52
Boot Camp al lui Apple - pe larg

Sa ne intoarcem un pic in timp, in caz ca ati ratat ultimele stiri. Apple a scos recent o versiune beta a lui Boot Camp Assistant, pe care proprietarii Mac-urilor Intel-powered il pot folosi pentru a instala Windows XP pe dispozitivele lor. Apple spune ca versiunea Apple este limitata de timp, dar nu tine sa precizeze pentru cat timp. Multi se gandesc ca va ramane un software beta pana cand va fi lansat Leopard (OS 10.5), probabil pe undeva pe la sfarsitul anului si cel mai sigur inainte ca Microsoft sa deschida portile lansarii Vista pe piata. Boot Camp nu este un fel de motor de virtualizare, ci o unealta prin care un drive Macintosh se poate configura in asa fel in cat Windows poate sa faca boot in aceeasi arhitectura Intel ca OS X de la Apple. Iata cum functioneza. Mai intai, un Intel Macintosh trebuie sa aiba sistemul sau de operare updatat la 10.4.6, iar apoi sa isi updateze si firmware-ul. Utilizatorii Mac de pe dial-up vor vrea sa se bazeze pe un prieten pentru a face rost de aceste updaturi, disponibile doar ca downloaduri gratuite, si cantarind aproximativ 180MB. Odata facut acest lucru, Boot Camp trebuie sa fie downloadat si instalat. Lansand Boot Camp, sunteti indemnati sa ardeti un CD cu toate driverele Windows de care aveti nevoie. Apoi o portiune din hard drive (minimum 10 GB) este alocata ca partitie pe care sa fie instalat Windows XP. O reprezentare grafica a spatiului de pe hard drive cu o bara de slide pentru a ajusta partitia face aceste operatiuni mult mai usoare. Mai exista o posibilitate care se refera la sistemele de fisiere - NTFS sau FAT, ultimul furnizand cea mai buna compatibilitate cross-platform. Apoi trebuie sa restartati cu un disk de instalare Windows XP (care trebuie sa fie un singur disk de instalare, XP Home Edition sau Professional, cu Service Pack 2), alegeti C: drive (aveti grija cu acest pas ca sa nu peirdeti datele de partittie Mac) si... gata! Urmariti installer-ul, finalizati procesul de instalare, restartati computerul, accesati diskul de instalare a driver-ului care a fost facut mai devreme in proces si gata. XP-ul este acum pe un Mac. Exact ca originalul. Sau aproape... Nu exista suport pentru camera web incorporata a lui Mac, dar graphics card-ul, drive-ul optic, reteaua, Airport wireless, Bluetooth, tasta de eject a lui Apple si controlul de luminozitate functioneaza la fel. Daca sunteti ingrijorati de calitatea lui Boot Camp in forma sa beta, aveti probabil niste traume firesti dupa experientele pe care le-ati avut pana acum cu alte software-uri beta, faimoase pentru natura lor "atragatoare" de virusi. Boot Camp este insa o versiune de mai buna calitate decat majoritatea formelor beta pe care le-ati incercat pana acum. Apple avertizeaza ca Boot Camp nu trebuie foloit intr-un mediu commercial si, pe site-ul sau web, le aminteste utilizatorilor ca Windows este susceptibil la aceiasi virusi si probleme de malware care l-ar compromite, indiferent pe ce dispozitiv ar fi instalat. Multe dintre reactiile initiale cu privire la Boot Camp nu au fost tocmai pozitive, mai ales pentru ca analistii se gandeau la ce inseamna aceasta lansare pentru developerii de software Macintosh, dar si pentru Microsoft. De ce, de exemplu, ar dezvolta Microsoft, Virtual PC, software-ul sau Windows pentru Mac, atunci cand utilizatorii Mac pot sa-si faca boot in XP-ul original? Un purtator de cuvant al companiei a spus ca Microsoft a fost devotat platformei Mac de mai bine de 20 de ani si acest lucru "nu s-a schimbat". "Mac Business Unit este intr-un proces de intelegere a felului in care pot fi depasite barierele de dezvoltare a produselor, si continua s alucreze cu Apple pentru a incorpora schimbaril ein OS-ul de care va fi nevoie pentru o solutie Virtual PC pentru Mac-urile bazate pe Intel."
Surse: http://www.theadvertiser.news.com.au/

World Cyber Games isi gaseste un nou sponsor: Microsoft

De la originile sale umile din 2000, World Cyber Games a crescut mare, ajungand un eveniment care cuprinde peste 800 de competitori din intreaga lume. World Cyber Games din 2006 va avea loc in Monza, Italy (gazda curselor de Formula 1), timp de cinci zile, in octombrie, si va oferi premii in bani de aproximativ $500,000. O mare parte din aceste premii provin de la noul sponsor WCG, gigantul Microsoft. Intr-un comunicat de presa, reprezentantii WCG au spus ca Microsoft a semnat un contract de sponsorizare nu doar pentru aceasta competitie din toamna, dar si pentru campionatele nationale din Coreea de Sud si Statele Unite si pentru campionatele inter-regionale. Detaliile financiare ale acestor contracte nu au fost insa dezvaluite, dar in plus de oricare consideratii financiare, se stie ca Microsoft va furniza tot echipamentul hardware pentru competitiile din 2006, 2007 si 2008. Ati inteles bine, toate competitiile se vor tine pe PC-uri Windows (nici o surpriza aici!) si cu ajutorul lui Xbox 360. Microsoft va furniza si jocurile, consolele, serviciului de jocuri online Xbox Live, dar si echipamentele periferice pentru toate evenimentele WCG. Tot compania lui Gates le va da participantilor la concurs consolele de joc, la fiecare competitie WCG. In 2005, World Cyber Games 2005 a acoperit sase titluri PC: Counter-Strike: Source, FIFA Soccer 2005, Need for Speed: Underground 2, StarCraft: Brood War, WarCraft III: The Frozen Throne si Warhammer 40,000: Dawn of War, dar si doua console de jocuri: Dead or Alive Ultimate si Halo 2. Trecerea catre sponsorizarea oficiala din partea Microsoft ar putea duce la o atentie crescanda asupra titlurilor de jocuri orientate spre console. Xbox 360 este in momentul de fata regina-balului in divizia de jocuri a lui Microsoft si este normal sa ne asteptam de la competitie sa acopere titluri in plus de Xbox 360 - cel putin asa vor exista mai multe jocuri care ar face competitia mai stransa. Intr-un fel, afacerea de sponsorizare cu gigantul software demonstreaza cat de departe a ajuns industria jocurilor in mainstream. Jocurile profesionale nu mai sunt nici ele o noutate pe piata IT; in 2003, gamerii coreeni castigau deja venituri cu multe zerouri in coada, doar din circuitul jocurilor video. In orice caz, sustinerea unei companii cum este Microsoft ar putea legitima si mai mult industria. Pentru majoritatea oamenilor, Microsoft este compania care face Windows si Word, nu Xbox sau Halo 2. Rasplata pentru Microsoft va fi probabil una pe termen lung. In afara Coreei de Sud, jocurile video acopera prea putin spatiu si timp in mass-media. Asa ca spre deosebire de o sponsorizare NASCAR, Microsoft nu-si va vedea logo-ul larg vizibil sterile de televiziune care acopera aceste competitii. Poate ca acest lucru se va schimba pana in 2008, cu ESPN 2 care acopera finala Halo 3 la World Cyber Games. (Si de ce nu ar face-o? ESPN aduce deja publicitate in mass-media pentru National Spelling Bee, bowling si poker). Chiar daca WCG nu va ajunge niciodata "pe sticla", transformarea lui Xbox 360 in consola oficiala in competitiile WCG este pentru Microsoft un "efort" cu recompense.
Surse: http://arstechnica.com/

Putere megapixel pentru camere

Telefoanele cu camera vor oferi in curand calitate multi-megapixel data in prezent de camerele digitale abia intrate pe piata. Observatorii din industrie nu cred ca un telefon mobil va inlocui vreodata o camera digitala independenta pentru un fotograf amator serios, daramite pentru un profesionist. In orice caz, capacitatile dezvoltate ale telefoanelor cu camera vor trece in doi sau trei ani de la imaginile prost colorate si nedefinite, la imagini mult mai profesioniste, care caracterizeaza orice camera digitala de calitate superioara. "Ceea ce vedem acum este ca telefonul cu camera va deveni un fel de Instamatic sau de Brownie al camerelor", spune analistul wireless american Ken Hyers, de la ABI Research, referindu-se la aparatele cu film populare in trecut. Firma de consultanta Gartner a estimat recent ca aproximativ 300 de milioane de telefoane cu camera incorporata au fost vandute numai anul trecut, adica 38% din toate telefoanele vandute in intreaga lume. Analistul Gartner Hugues de la Vergne spune ca in acest an peste 60 la suta din telefoanele vandute in America de Nord vor avea camere incorporate si vor oferi si o mai buna calitate a imaginii, decat in trecut. In aceasta privinta, majoritatea camerelor au avut calitate VGA, aceasta presupunand rezolutii de aproximativ 300,000 pixeli sau 0,3 megapixeli. In orice caz, de la Vergne spune ca liniile de produse sunt in continua schimbare. "In 2006 vom incepe sa vedem cum camere de 1.3 megapixeli devin deja standardul telefoanelor third-generation celor mai avansate, fiind disponibile pe telefoane mult mai ieftine", a declarat acesta. In Asia, telefoanele cu camera la o rezolutie mult mai inalta au devenit deja populare si des intalnite. Samsung Electronics a introdus anul trecut pe piata telefonul cu camera de 7 megapixeli. In Australia, clientii pot acum sa cumpere telefoane cu camera de 2 megapixeli, cum ar fi Nokia N90 sau Motorola V3x. Intre timp, Sony Ericsson a anuntat ca va introduce in curand K790, un telefon cu camera de 3.1 megapixeli. Pentru ca un telefon cu camera sa devina un aparat de fotografiat obisnuit, spune Hyers, trebuie sa fie mai intai de toate imbunatatita rezolutia. "Trebuie sa poata sa creeze o imagine care arata bine in formatul dvs tipic de patru pe sase, atunci cand o printati", spune Hyers. "Oamenii vor sa poata lua aceaste imagini si daca le printeaza, sa arate altfel decat pixelate si pline de amestecaturi de culori, cum este acum cazul pentru majoritatea telefoanelor cu camera". "In timp ce 1.3 megapixeli este o imbunatatire fata de camerele VGA, rezolutia nu este inca suficient de buna". De la Vergne spune ca in viitorul apropiat telefoanele mobile cu rezolutie slaba a camerelor vor domina in continuare piata. "VGA nu va disparea. VGA va fi in continuare in topul vanzarilor de anul acesta. Doar ca vedem ca si megapixelii capata un mic castig de cauza", a adaugat el. O a doua zona care trebuie imbunatatita in telefoanele cu camera este calitatea lentilelor, a mai spus Hyers. "Optica pe care o primesti cu camera independenta este de cele mai multe ori mai buna decat cea de la telefoanele cu camera de ultima generatie. Da, pot cumpara un Nokia N-series cu lentile Carl Zeiss, dar nu voi primi acelasi lucru daca imi cumpar un (Motorola) RAZR, care este momentan cel mai bine vandut telefon din lume". Directorul executiv de la Texas Instruments, Avner Goren, spune ca daca o camera poate capta o imagine cu o mai buna rezolutie, calitatea imaginii reduce nevoie unor lentile de zoom. Compania a anuntat recent un nou procesor digital de semnal pentru telefoanele mobile, care va suporta pana la 12 megapixeli de imagine. Goren, director de marketing al afacerii TI cu sisteme mobile spune ca gradul rezolutiei ii va face pe entuziasti sa mareasca o fotografie - ca efect, zoom in - fara sa piarda detaliile.
Surse: http://www.theadvertiser.news.com.au/

Despre Apple, VoIP si... Apple!

Cazul Apple Vs. Apple ne intriga din ce in ce mai tare, chiar daca batalia a inceput de mai bine de 15 ani. Asa cum va imaginati, o parte din problema acestui proces este marca si numele companiei Apple Computer, care, dupa cum unii dintre voi ati observat deja, seamana "un pic" cu Apple Corps LTD. Unul dintre termenii intelegerii din 1991 a fost ca Apple - compania de computere - sa nu-si foloseasca logo-ul pentru a promova muzica. Acum Apple, marca inregistrata Beatles, da in judecata compania pentru ca se foloseste de logo-ul Apple pentru a-si promova download-urile de muzica. Apple Computer spune insa ca isi promoveaza software-ul, si nu muzica. Ce gasim noi atat de interesant aici? Faptul ca Apple Computer s-a hotarat sa cada la pace acum 15 ani, promitand solemn ca nu va promova muzica, ceea ce la momentul respectiv nu parea sa puna prea multe probleme. Cine ar fi crezut ca Apple Computer va ajunge in pozitia in care sunt acum? Pentru ca Apple este acum liderul muzicii online in toate topurile din lume. Aceasta evolutie arata, pana la urma, cat de greu este sa prevezi felul in care se va metmorfoza tehnologia si cine vor fi liderii de maine pe piata. Poate ca acelasi lucru este valabil si pentru VoIP. Poate un inceput nepromitator astazi sau o companie pe care nu am fi crezut-o niciodata fana VoIP va deveni liderul comunicatiilor IP de maine. Poate fi cineva la care nu ne-am fi asteptat. Ar putea fi Bose cel care sa furnizeze un telefon VoIP care sa elimine de tot zgomotul. Sau Sony - ei ar putea sa isi updateze toate produsele la VoIP in asa fel incat noi sa comunicam in direct prin camera, televiziune sau orice alt mijloc de comunicare. Ar putea fi si un retailer. Cum ar fi daca Wal-Mart ar da telefoane VoIP gratuite pentru toate cumparaturile care depasesc 100 de dolari in telefoanele lor si sa furnizeze ei insisi serviciul. Ar putea sa fie parteneri cu AccessLine, de exemplu, pentru a furniza serviciul. Concluzia? Ceea ce face tehnologia atat de uimitoare este tocmai faptul ca este virtual imposibil sa prevezi cine va fi liderul de pe piata de maine. Exista o lipsa de predictibilitate in aceasta industrie care ii permite ultimului competitor sa castige, dar si primului sa piarda. Tehnologia pare ca s-a transformat de fiecare data ea insasi, pentru a deveni si mai competitiva. De exemplu, site-urile de licitatii online le permit oamenilor sa liciteze pana si masini, antichitati si fructe... Ca tot vorbim de fructe, suntem siguri ca Apple Computer si-ar fi dorit sa existe un mod eficient de a folosi tehnologia, stergand pur si simplu procesul Apple Vs. Apple, din minte si din. tribunale.
Surse: http://news.tmcnet.com/

Un singur pas facut - o groaza de curent in pantofi

O noua clasa de dispozitive isi propune sa converteazsca energia creata din miscarea corpului, intinderea muschilor sau din curgerea apei, in viitoare componente create la nano-scala. Asa-numitele "nanogeneratoare" ar fi mai reciclabile decat formele traditionale de energie pe care ne bazam acum, ca bateriile. Zhong Lin Wang de la Institutul de Tehnologie din Georgia si proaspatul absolvent Jinhui Song au creat un prorotip de nanogenerator care produce curent electric prin aplecarea corpului si relaxarea nanofirelor de oxid de zinc. Cu flexarea acestor mini-fire, se produce o descarcare electrica, care este de fapt curent generat de miscarile mecanice. Un nanometru reprezinta 1/1 milion dintr-un metru, un fir de par uman avand o grosime de aproximativ 100,000 de nanometri. Din cauza ca oxidul de zinc nu este toxic, noul nanogenerator ar putea fi implantat in corpul uman. "Corpurile noastre sunt excelente pentru a converti energia chimica din glucoza in energie mecanica a muschilor nostri", a spus Wang. "Aceste nanogeneratoare pot sa ia aceasta energie mecanica si sa o transforme in energie electrica, pentru dispozivele din interiorul corpului". Wang crede ca astfel de dispozitive ar putea fi folosite oriunde este disponibila energie mecanica. Miscarea hidraulica a apei de mare functioneaza pe acelasi principiu ca si miscarea unui picior intr-un pantof. "Putem sa prevedem deja cum prin aceste nanogeneratoare din incaltamintea noastra putem produce electricitate in timp ce mergem", a adaugat Wang. "De aceasta descoperire ar putea beneficia si soldatii aflati pe teren, care depind acum de baterii pentru a avea echipament electric. O data ce soldatii se misca, ei pot sa genereze si energie". Dispozitivul este prezentat in detaliu in numarul din 14 martie al publicatiei stiintifice "Science".
Surse: http://www.foxnews.com/

Lara stabileste un nou record mondial

Celebrul personaj britanic Lara Croft a primit de curand premiul Cartii Recordurilor pentru "Cea mai de succes eroina umana a jocurilor video". Karima Adebibe, ultima infatisare a Larei, a participat la trainging-uri de combat si armament in Europa de Est si a luat si un curs de arheologie mondiala pentru ultimul sau rol. In ultimii zece ani, Lara Croft s-a vandut in peste 28 de exemplare in intreaga lume, aparand pe scena alaturi de formatia U2 si fiind coperta a peste 200 de reviste. Acasta a devenit si mai faimoasa, dupa ce si-a "asumat" vina de a fi intarziat lansarea albumului Prodigy, "Fat of the Land". De curand, Angelina Jolie a intrat in hainele faimosului personaj pentru a juca rolul Lara Croft in doua filme de la Hollywood care au dus industria Tomb Raider la cifre de 1 miliard de dolari. Noul joc Lara Croft Tomb Raider: Legend o reuneste pe Lara Croft cu creatorul sau original, Toby Gard. Cei doi nu au mai lucrat impreuna de la crearea primului joc Tomb Raider original, in 1996. Noul joc face parte dintr-o noua generatie de jocuri video high definition video, asa ca Lara arata mai bine ca niciodata.
Surse: http://www.itv.com/news/

Afacerea Red Hat-JBoss creeaza o super-companie open source

Printr-o miscare care ar putea crea o "super-companie open source", atragand o groaza de aliante in comunitatea open source, Red Hat a anuntat recent ca va cumpara un nou jucator de pe piata, JBoss, pentru suma de 350 de milioane de dolari in bani gheata si actiuni. Afacerea, care include inca 70 de milioane de dolari, depinzand de parametrii de performanta, se asteapta sa fie finalizata pana la sfarsitul lui mai 2006. Compania de cercetari IT Butler Group a spus ca achizitia va crea prima super-companie open source, oferind multe avantaje atat pentru Red Hat, cat si pentru JBoss. "Modelele de afaceri similare bazate pe abonamente, pe care le folosesc ambele companii si baza lor de afaceri open source constituie o potrivire excelenta", crede analistul sef de cercetare Michael Azoff. "Red Hat, o companie care la cele mai recente sale dezvaluiri financiare avea 1,1 miliarde de dolari in cash si in investitii, a crescut incetul cu incetul ajungand sa domine distributia Linux in lumea corporatiilor", a adaugat analistul, "JBoss, pe de alta parte, a crescut mai repede decat Red Hat. Entitatea combinata furnizeaza un model de subscriptie pentru software-ul de infrastructura de prima clasa care se intampla sa fie si open source - fie aceasta o coincidenta sau nu, este o dezbatere interesanta". Dana Gardner, analist principal la Interarbor Solutions, a descris achizitia ca pe "o turnura seismica in peisajul open-source". Compania combinata va putea sa ofere virtualizare open-source prin sistemul de operare, middleware si unelte, satisfacand nevoile intreprinderilor, a adaugat acesta. Uun astfel de pachet open-source incepe sa schimbe dezbaterea cu privire la software open-source versus software closed-source, a mai spus Gardner. In loc de a se strecura in zone deja dominate de software-ul proprietar, soft-ul open-source va incepe sa joace un rol mai mare in dezvoltarea noilor tipuri de capacitati.
Surse: http://www.idg.com.sg/

Burst.com da in judecata Apple

Compania Apple Computer este implicata intr-un nou proces legat de tehnologie, din cauza popularului sau dispozitiv digital iPod si doua aplicatii legate de acesta. Burst.com, care face software pentru transmiterrea de fisiere audio si video prin Internet, a intentat procesul lunea trecuta in curtea federala de justitie din San Francisco. Compania sustine ca Apple a incalcat doua patente pentru aplicatia sa iTunes jukebox, produsele QuickTime si iPod. Burst.com vrea sa dea o lege prin care sa se previna viitoarele furturi de proprietate pe care le face Apple prin felul in care foloseste tehnologia. Procesul vine ca raspuns la un alt proces intentat de Apple, in ianuarie. Acela isi propusese sa apere parintele iPod-ului de orice pretentii si actiuni in justitie ale competitorilor cu privire la copyright, declarand ca valide patentele lui Apple, potrivit site-ului Burst.com. Burst.com a iesit victorioasa din batalia cu un al gigant al industiei, Microsoft. In martie 2005, Microsoft a pierdut procesul cu Burst.com, platindu-i companiei 60 de milioane de dolari daune pentru licentierea neexclusiva a acelorasi pantente disputate acum. Procesul in care este angrenat Apple vine alaturi de alte actiuni in justitie ale companiei, care ar putea afecta afacerile iTunes si iPod. Franta dezbate acum o legislatie care le-ar cere companiilor care folosesc DRM (digital rights management) sa dezvaluie detaliile despre tehnologia lor. Intrarea in vigoare a legii le-ar permite si altor companii sa creeze sisteme interoperabile, fortand Apple sa-si dezvaluie detaliile sistemului de proprietate DRM, numit Fair Play, ceea ce ar distruge legaturile exclusive dintre magazinul sau online de muzica iTunes si playerele iPod. Apple a criticat propunerea guvernantilor francezi, spunand ca ar duce la o crestere vizibila a pirateriei. In Anglia, Apple este implicat intr-un proces intentat de record label-ul Beatles, Apple Corps.
Surse: http://www.pcworld.com/

Seagate se asaza perpependicular pe tehnologie

Seagate a anuntat lansarea primelor sale disk drive-uri de 3,5 inchi care folosesc tehnologie de stocare perpendiculara, prin care spera ca va depasi limitarile de stocare care incep sa aiba un impact puternic asupra tehnologiei hard-drive. Cele trei noi drive-uri se alatura liniei existente de disk-uri Cheetah de la Seagate, care se numara printre cele mai rapide din industrie pentru ratele lor de transfer de date. Cu o rata de transfer de la 73mbps pana la 125mbps, Cheetah 15K.5 transfera date cam cu 30 de procente mai repede decat Cheetah 15K.4, care nu foloseste tehnologia perpendiculara. Cheetah 15K.5 va fi disponibil in trei modele, fiecare oferind o capacitate diferita de stocare: un model de 300GB cu patru plattere; un model de 147GB cu doua plattere si unul de 73GB cu un singur platter. Seagate a lucrat de ceva timp la tehnologia perpendiculara, pentru a avea mai multa capacitate intr-un spatiu cat mai mic. Majoritatea tehnologiilor de stocare pe hard-disk vor stoca date, urmand moda "longitudinala" pe disk. In acest circumstante, capacitatea diskului este limitata in functie de cat de aproape poti fi reuniti bitii, iar majoritatea fabricantilor (cum ar fi Seagate si IBM) au avertizat de ceva timp ca legile fizicii dicteaza ca drive-urile nu pot sa adune biti lineari mai aproape de-atat. Tehnologia perpendiculara aranjeaza bitii in asa fel incat acestia sunt perpendiculari pe planul diskului - plusurile si minusurile sunt aranjate cu un plus sau un minus sus si in partea opusa de jos, in loc de aranjarea pe toata suprafata planului disk-ului. Rezultatul este ca bitii sunt reuniti mai aproape unul de celalalt, marind densitatea si permitandu-le sa fie accesati mult mai rapid. Seagate sustine deja ca este liderul tehnologiei "revolutiei perpendiculare" cu drive-urile sale Momentus de 2.5 inchi, crescand de la 4,200 revolutiii pe minut, la 7,200rpm si cu capcitati de la 30GB, la 160GB. Seagate a lansat si un drive de 1 inch care foloseste tehnologie perpendiculara, la 3GSM World Congress, in februarie.
Surse: http://news.com.com/

Design by Emark.ro