Depozitul de calculatoare




Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

depozitul de calculatoare

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 60
Blu-Ray in magazine

Primele filme de inalta definitie de pe Blu-Ray Disc vor fi lansate astazi - de la Sony Pictures Home Entertainment (SPHE). Este cunoscut faptul ca Blu-Ray duce o lupta stransa cu HD DVD pentru dominanta in razboiul metodelor de livrare a divertismentului de inalta definitie.

Sony, compania mama a SPHE, suporta Blu-ray Disc, folosind acest format in toate electronicele sale, precum si in diviziile de jocuri (PlayStation 3) si stocare. Sony are insa si un as in maneca: compania are si una dintre cele mai mari si de invidiat biblioteci de film existente – in special daca ne referim la studiourile MGM .

Titurile care se lanseaza astazi sunt 50 First Dates, The Fifth Element, Hitch, House of Flying Daggers, The Terminator, Underworld Evolution si XXX. Saptamana viitoare, Ultraviolet va fi primul film al studioului ce este lansat in acelasi timp cu versiunea pe DVD. Sony planuieste sa lanseze patru titluri de catalog in fiecare luna (pana la sfarsitul anului, compania se asteapta sa lanseze pana la zece titluri pe luna); aditional, compania are de gand sa lanseze titluri noi simultan cu varianta pentru DVD.

Samsung va lansa oficial player-ul Blu-ray BD-P1000 pe 25 iunie. Playerul Sony, BDP-S1 va fi lansat in august, si ambele vor costa in jur de 1000$.

Pana a se ajunge la lansare efectiva a player-ului, au existat anumite probleme, insa Don Eklund, vice-presedinte al diviziei de tehnologii avansate a SPHE, spune: “Studioul nostru lucreaza la un sistem high-definition pentru filmele noastre de mai bine de zece ani. Deci avem o biblioteca de peste 3000 de filme care sunt deja gata pentru inalta definitie.”

Primele discuri Sony vor fi codate in formatul MPEG-2, acelasi codec video folosit de DVD-urile de inalta definitie de astazi. Initial, motivul pentru care a fost ales acesta este ca Sony avea deja unelte pentru codat, astfel incat acestea puteau fi usor adaptate discurilor Blu-ray.

Oricum, Eklund spune ca au mai fost descoperite numeroase avantaje ale formatului MPEG-2. “Am inceput sa lucram cu Sony Japan inca de acum doi ani, pentru a dezvolta un encoder MPEG-2 special pentru acest format. De atunci, am facut cateva teste si cu VC-1 si MPEG-4 AVC. Pana acum, am descoperit ca au anumite avantaje atunci cand se codeaza la bit rate-uri mici, dar acele bit rate-uri mici, comparativ cu MPEG-2, nu produc calitate transparenta a imaginii pentru original. Atunci cand codezi, trebuie sa codezi sunetul care este parte a filmului, de asemenea. Ceea ce face ca un film sa fie greu de codat este sunetul. Si pentru a-l aproxima cat mai bine, trebuie folosita bit rate-ul disponibil cel mai mare. Bit rate-ul folosit pentru lansarile uzuale este de 18 Mpbs, cu un maxim de 30 Mbps. Aceasta este de fapt una dintre cele mai importante diferente dintre HD-DVD si Blu-ray: avem o latime de banda mai mare pentru codare decat HD-DVD, lucru ce ne da o mare flexibilitate atunci cand lucram cu video master-uri dificile”

Precum se intampla si cu DVD-urile astazi, si precum fac si alte studiouri cu lansarile pe HD-DVD, Sony va folosi pe discurile sale codare cu bit rate variabil, asta pentru a optimiza calitatea imaginii. “Encoder-ul va creste bit-rate-ul selectiv pentru scenele dificile”, explica Eklund. “Scopul nostru este ca privitorul sa vada un video, pe de-o parte, si un disc Blu-ray, pe de alta, si sa nu poata face diferenta.”

Mai multe informatii despre formatul MPEG-2:
aici

Sursa: http://www.pcworld.com/

Nokia si Siemens intra in afaceri

Frankfurt, 20 Iunie 2006 – Nokia Corp. si Siemens AG au spus luni ca isi vor combina unitatile de echipamente intr-un joint ventura de 30 miliarde de dolari pentru a contracara atacul LM Ericsson, actualul lider de piata.

Combinatia – ce va fi numita Nokia Siemens Networks – va crea un urias al industriei cu vanzari de peste 20 de miliarde de dolari. Fuziunea va contine grupul de afaceri Nokia si operatiunile carrier-related Siemens, creand economii de 1,9 miliarde de dolari, pana in 2010, prin disponibilizarea a peste 9000 de slujbe la nivel global.

Pe langa principalul rival Ericsson, grupul face presiuni si asupra retelelor Lucent, Alcatel, Motorola (care ar trece de pe locul 3, pe locul 4) si Nortel.

Utilizatorii nu au acces la echipament, insa il folosesc in mod indirect, avand astfel acces la un serviciu de incredere, conexiuni mai rapide si alte caracteristici functionale.

Analisti spun ca exista aproximativ 2,5 miliarde de utilizatori de telefoane mobile, numar ce este asteptat sa creasca, din moment ce pretul telefoanelor mobile va scadea considerabil si operatorii vor micsora preturile.

Furnizorii de servicii mobile, cum ar fi T-Mobile, Vodafone si O2, sunt in cautare de tehnologie nou si echipament care le va permite sa furnizeze continut mai bun, mai mare si o conexiune mai rapida.

Noua companie are si va trebui sa aiba atitudine puternica, pentru ca, in esenta, tot consumatorul este cel care hotaraste”, spune Olli-Pekka Kallasvuo, noul CEO al Nokia.

Desi zarurile au fost aruncate, ramane de vazut in ce fel si daca se va schimba piata furnizorilor de telecomunicatii.

Sursa: http://www.detnews.com/

Microsoft upgradeaza IM

Redmond, Washington, 20 Iunie 2006 – Recentul program de mesagerie instant al corporatiei Microsoft este gata sa apara in luminile reflectoarelor, au spus oficialii companiei luni.

Windows Live Messenger, care a fost disponibil pana acum in forma pentru test, va fi lansat oficial astazi.

Acest program gratuit este un upgrade al MSN Messenger, numele anterior al uneltei pentru comunicare instant online. Acest gen de utilitare au devenit extrem de populare pentru o varietate mare de audiente, de la adolescenti, pana la oameni de afaceri.

Serviciul de baza ofera oamenilor o modalitate simpla de a trimite si primi mesaje instant. Windows Live Messenger in schimb ofera si telefonie video, precum si metode facile de imparti fisiere, printre altele.

Competitorii, printre care si liderul de piata AOL, vor adauga si ei asemenea functii. Luni, Yahoo Inc. a spus ca va deschide un serviciu de mesagerie caruia I se pot adauga pluf-in-uri create de developerii din exterior.

Windows Live Messenger este printre primele produse care debuteaza sub noul brand Microsoft Live. Compania redenumeste anumite produse si lanseaza altele sub brandul Live ca o parte a initiativei de a oferi mai multe produse bazate pe Web (Web-based). Printre acestea, sunt mentionate Windows Live Search, Windows Live Local, Windows Live Mail si MSN Spaces. Are de a face, totusi, cu o competitie intensa de la companii importante, cum ar fi Google Inc. si Yahoo Inc.

Martin Taylor, vicepresedinteal Windows Live si MSN, spune: “Direct din Windows Messenger Live, utilizatorii pot lansa o cautare Windows Live Search, sau citi un blog pe MSN Spaces, sau naviga pe site-urile favorite, folosind Windows Live Favourites, sau verifica Windows Live Mail.”

La nivel global, MSN Messenger este cel mai popular client de mesagerie instant, cu 204,5 milioane de utilizatori. Yahoo este al doilea, cu 76 milioane de utilizatori, in vreme ce produsele AIM si AOL ale Time Warner au impreuna in jur de 51,3 milioane de utilizatori.

Puteti downloada Windows Live Messenger de aici:
http://get.live.com/messenger/overview

Sursa: http://www.detnews.com/

In browsere sa ne luptam

News York, 20 Iunie 2006 – Cele mai importante browsere Web au parte de face-lift-uri in timp ce devin cea mai importanta modalitate pentru a manipula tranzactii si pentru a rula programe, mai mult decat afisare site-urilor Web.

Upgrade-urile sunt ultimele incaierari in razboiul browser-elor care a inceput la mijlocul anilor ’90 si a condus la triumful Microsoft asupra Netscape. Batalia a inceput din nou in 2004, atunci cand a fost lansat Mozilla Firefox, ce a descoperit noi modalitati de dezvoltare.

Astazi, Opera Software ASA lanseaza browser-ul Opera 9, in vreme ce Internet Explorer-ul Microsoft si Firefox se pregatesc pentru mari schimbari in lunile ce urmeaza.

In timp ce e-mail-uri, harti, servicii de procesare a textelor si alte aplicatii odata independente migreaza online, companii majore de Internet cum ar fi Google Inc., Yahoo Inc., chiar si Microsoft, depun eforturi enorme pentru a dezvolta aceste aplicatii Web.

Opera 9 suporta widgets, anumite aplicatii Web care ruleaza in afara browser-ului, dar apar detasate. Orice persoana care cunoste cateva notiuni de codare Web poate contribui la dezvoltarea widget-urilor pentru ca Opera sa verifice vremea, rezultatele meciurilor de fotbal si statutul licitatiilor eBay Inc. Ceilalti le pot utiliza pe cele existente deja.

”Majoriatea aplicatiilor end-user ce sunt dezvoltate astazi au macar o parte din functionalitatea lor functionand in browser. Lucru care este complet diferit fata de ceea ce era acum 10 sau 15 ani”, a spus Christen Krogh, vicepresedinte Opera.

Noul Opera suporta si un mecanism de file-sharing numit BitTorrent si permite utilizatorilor sa isi customizeze preferintele – cum ar fi daca sa permita JavaScript-uri, pentru fiecare site.

Firefox 2 este versiunea beta a browser-ului Mozilla Firefox ce va fi lansata in aceasta vara, versiunea finala urmand sa apara in septembrie. Aceasta include caracteristici anti phishing, precum si unelte ce incarca din nou paginile Web, in caz ca browser-ul cade sau este nevoie de restart. O alta caracteristica interesanta a browserului Mozilla este un search box ce ofera sugestii in timp ce utilizatorii tasteaza. Mozilla are deja planuri pentru Firefox 3, anul viitor, utilizatorii acestui browser putand rula aplicatii online chiar si atunci cand nu este o conexiune la Internet.

Cel mai anticipat update vine de la Microsoft Corp., al carui browser ce a condus piata timp de 5 ani, Internet Explorer 6 arata semne clare de imbatranire. Compania de software a observat ca Internet Explorer-ul pierde incet , dar sigur cote de piata in fata Firefox spera ca versiunea numarul 7 va aduce din nou IE la egalitate cu rivalii sai. Aceasta noua versiune va evita phishing-ul si va face navigarea mai sigura.

In versiunea numarul 7, IE va avea pentru prima data un search box in care utilizatorii pot tasta notiunile care ii intereseaza, fara sa mai acceseze pagina motorului de cautare. IE se va alatura rivalilor sai pentru a sprijini domeniile care nu folosesc caractere englezesti.

Sursa: http://www.detnews.com/

Microsoft da jos militaria din pod

New York, 19 Iunie 2006 – Microsoft lucreaza la dezvoltarea unui dispozitiv audio – video pentru a concura cu iPod-ul celor de la Apple si la crearea unui serviciu de muzica ce va rivaliza cu iTunes, au dezvaluit vineri surse familiare planului.

Compania din Redmond, a sustinut discutii cu anumite persoane din industria muzicala si deja a demonstrat dispozitivul pentru entertainment. Aceasta stire vine dupa ce Bill Gates a anuntat ca nu se va mai implica chiar atat de mult in proiectele companiei careia i-a pus bazele, transformand-o in cel mai mare producator de software din lume.
Robbie Bach, cel care s-a ocupat de dezvoltarea proiectului Xbox, a fost numit presedintelei diviziei de entertainment si dispozitive, dupa restructurarea acesteia din decembrie.

Un serviciu de muzica ce poarta semnatura Microsoft ar insemna o deviatie de la strategia existenta, si anume aceea de a furniza software pentru alte servicii, doar la cateva luni dupa ce compania a lansat un serviciu cu MTV Networks Viacom.

Tehnologia de software Microsoft a furnizat protectie copyright pentru mai multe servicii globale de subscriptie de muzicam printre care si Yahoo! Insa Apple ramane dominant in planul muzicii si vanzarii de dispozitive.

Majoritatea rivalilor iTunes permit utilizatorilor sa cumpere cantece individuale pentru aproximativ un dolar fiecare, si percep o taxa lunara pentru accesarea unui catalog de entertainment. Serviciul Microsoft va functiona pe principiul pay-per-download; surse neoficiale spun ca acesta va fi o imbunatatire a iTunes. Microsoft s-a aruncat intr-un vartej din care mai fac parte multi alti competitori importanti, inclusiv un dispozitiv de divertisment si un serviciu de urmeaza a fi lansat de Amazon.com

Sursa: http://www.int.iol.co.za/

Yahoo si U2 pentru o cauza buna

San Francisco, 19 Iunie 2006 – Yahoo colaboreaza impreuna cu Bono, vocalistul U2, folosindu-si virtuozitatile intr-ale Internet-ului pentru a transforma site-ul http://www.one.org intr-o platforma online pentru comunitate.

Web-site-ul a fost lansat vineri, conform spuselor lui Meg Garlinghouse, seful diviziei Yahoo For Good, ce a avut o echipa de ingineri si designeri pentru a pune pe picioare site-ul http://www.one.org. Aceasta a mai spus ca „acest proiect arata ca faci parte dintr-o comunitate, si nu esti singurul care ridica vocea”.

Co-fondata cu vocalistul trupei U2, Bono, ONE: The Campaign To Make Poverty History a fost o coalitie formata din mai mult de doua milioane de oameni si organizatii umanitare pentru a combate SIDA si saracia. Printre cei care au sprijinit campania se numara si fondatorul Microsoft, Bill Gates.

Site-ul Yahoo-powered include podcasturi, bloguri, o harta care dezvaluie informatii despre grupurile locale inrudite si imagini cu cei care lupta impotriva saraciei. Vizitatorii pot crea legaturi unii cu altii si pot contribui cu continut la site. Garlinghouse a mai spus ca „nu este vorba despre colecta de bani. Sunt interesati de construirea unei comunitati virtuale”

Anul trecut, proiectele Yahoo For Good s-au concentrat pe ajutarea victimelor uraganelor ce au devastat Coasta Americii si a tsunami-ului din Asia.

Sursa: http://www.int.iol.co.za/

Microsoft fara Bill Gates

Washington, 19 Iunie 2006 – Microsoft face planuri pentru un viitor fara vizionarul Bill Gates , in timp ce gigantul software se lupta cu Google si altii pentru a ramane o companie dominanta in tehnologie.

Gates, care a construit una dintre cele mai mari averi personale din istorie, prin Microsoft, a anuntat joi ca ca renunta la activitatile zilnice intreprinse la Microsoft pana la jumatatea anului 2008, pentru a se concentra asupra activitatii fundatiei sale, axata pe probleme de sanatate globala si educatie.

Gates va pastra titlul de presedinte al grupului pe care l-a fondat acum mai bine de 30 de ani, dar va preda titlul de „chief software architect” lui Ray Ozzie, un alt pionier al industriei software. Ozzie, 50 de ani, numit „persoana anului” de catre PC Magazine in 1995, pentru crearea software-ului Lotus Notes, va avea un rol extrem de important la Microsoft, asta intr-un moment in care se vor produce multe schimbari in strategia firmei.

”Bill Gates a dominat intotdeauna peisajul tehnic al companiei. Dar experienta lui Ray Ozzie in industria IT cere indubitabil respect„ spune Richard Edwards, analist la Butler Group. „Fiind creatorul Lotus Notes, si membru al echipei care a adus pentru prima data foile de calcul pe calculator, nu va avea nici o dificultate in a-l inlocui pe Bill Gates, din punct de vedere tehnic.”

Compania Microsoft, care a devenit una dintre cele mai mari firme si care controleaza peste 90% din piata pentru sisteme de operare cu sistemul Windows, va face fata cu provocari in aceasta trazitie. „Aceasta miscare reprezinta sfarsitul unei ere la Microsoft”.

Sursa: http://www.int.iol.co.za/

Nou, la DC Shop

Pe site-ul Depozitului de Calculatoare puteti gasi acum un nou produs ce imbina practica si functionalitatea. Este vorba despre un mp3 player cu slot pentru card-uri SD/MMC. Acest lucru inseamna ca memoria playerului MP3 poate fi upgradata atat cat doreste utilizatorul; de asemenea, playerul MP3 poate fi folosit si pentru transportul datelor, intrucat in memoria sa, precum si pe cardul SD/MMC pot fi stocate orice fel de date, nu numai audio.

Dispozitivul este disponibil in varianta de 512 MB, la pretul de 216 RON.

http://www.dcshop.ro

Design by Emark.ro