Depozitul de calculatoare



Pentru a fi sigur ca serviciul de mail nu va opreste mesajele de la noi introduceti adresa itghid@nospam.ro in Address Book

depozitul de calculatoare

Cuprins:


Powered by NOSPAM
www.nospam.ro
Despre NOSPAM
NOSPAM este un serviciu gratuit de informare periodica specializat in newslettere pe diferite teme. Te poti abona la oricare dintre newsletterele NOSPAM si vei primi in fiecare luna cele mai interesante si utile informatii din domeniul ales.

Toate titlurile:
Abonare
Daca acest newsletter ti-a fost trimis de un prieten si vrei sa te abonezi apasa aici
NOTA: nu furnizam adresa de email unei terte parti
Trimite unui prieten
Trimite acest newsletter prietenilor interesati.
Dezabonare
Daca vrei sa nu mai primesti acest newsletter urmeaza instructiunile de la sfarsitul emailului.
Contact
Daca ai intrebari sau sugestii legate de acest newsletter, scrie-ne la nospam@nospam.ro

Web: http://www.nospam.ro/
Email: nospam@nospam.ro

 

numarul 67
Google nu va vinde muzica

5 august 2006 – Cei care se asteapta sa cumpere muzica in format digital de la Google vor fi dezamagiti.

Uriasul motor de cautare pe Internet s-a folosit de prezenta la conferinta anuala NARM (National Association of Recording Merchandisers) pentru a infirma zvonurile despre un asa numit magazin “Gtunes” – spre bucuria participantilor la discutii.

”Nu vom vinde muzica”, a spus miercuri Chris Sacca, seful departamentului de dezvoltare pentru Google, intr-o alocutiune adresata comerciantilor si distribuitorilor de muzica, in timpul evenimentului din perioada 2-5 august, ce a avut loc in Kissimee, Fla.

Discutia despre solutia digitala pentru muzica a Google este publica de peste un an. Un analist de la firma Bear Stearns a prezis in ianuarie ca un rival din partea Google la iTunes Music Store al Apple ar putea sa apara pe piata in cel putin sase luni. Speculatiile s-au intensificat in momentul in care compania a intrat in afacerea vanzarii clipurilor video de la Sony BMG, via Google Video, si a inceput sa ofere o noua functie dedicata de cautare a muzicii.

Dar in fata mediului provocator in ceea ce priveste managementul drepturilor digitale si compatibilitatea dintre dispozitive, compania se pare ca pune frana in directia vanzarii muzicii si a altor arii de divertisment digital.

In schimb Sacca a pus accentul pe parteneriate si inovatii. El a mai spus ca marea oportunitate in muzica digitala este dezvoltarea unui ecosistem: unul care sa permita consumatorilor sa mute continutul de acasa in masina si intre dispozitive cu usurinta.

”Inca o data exista oportunitatea (de a imbunatati) usurinta de utilizare”, a spus Sacca, facand referire la felul in care Napster a transformat cautarea si descoperirea, iar Apple a revolutionat portabilitatea si cumpararea. “Dar pentru a intelege adevaratul fenomen, este nevoie de umilinta pentru a privi dincolo de ziduri.”

Sacca nu a spus cum, sau daca Google planuieste sa joace un rol in aceasta industrie. A notat nevoia pentru sistemele open source si protocoale pentru a conduce colaborarea intre companii.

A mentionat totusi abilitatea Google de a fi folosit ca o unealta predictiva pentru succesul albumelor si single-urilor datorita caracteristicii Google Trends, care poate recunoaste popularitatea termenilor cautati, in timp.

”Suntem deja in afacerea muzicii, pentru ca suntem complementul vietii offline”, a spus el. “Dupa ce oamenii aud numele Gnarls Barkley, primul lucru pe care il fac este sa il caute pe Google.”

Sursa: http://news.com.com/

IBM iese la cumparaturi

7 august 2006 – IBM Corp. si-a deschis portofelul miercurea trecuta si a achizitionat Webify Inc. Solutions, o companie privata care este specializata in software specific industrial si servicii pentru dezvoltarea si desfasurarea SOA (Service Oriented Architecture). O zi mai tarziu, compania dependenta de cumparaturi s-a decis sa-si goleasca cardul, fiind de acord sa achizitioneze MRO Software Inc., o companie de management al serviciilor, pentru suma de 740 milioane de dolari, cash.

Ambele afaceri indica faptul ca SOA schimba felul in care vanzatorii si clientii acestora se gandesc la software si la servicii, a spus Al Zollar, director general al afacerii de management de software Tivoli.Operatiunile MRO vor deveni o unitate de afaceri a Tivoli, in vreme ce tehnologia Webify va fi integrata in IBM Software Group, sub brandul WebSphere.

Achizitiile vor ajuta IBM sa furnizeze solutii SOA verticale pentru clienti, dar afacerea incheiata cu MRO merge dincolo de SOA. IBM face un pas inainte spre profit si managementul portofoliului pentru a furniza clientilor o vedere clara asupra legaturii dintre cheltuirea pe resurse IT si veniturile provenite din afaceri. “Intr-un studiu recent al IBM, 40% din directorii executivi indica faptul utilizarea profitului trebuie sa fie principala resursa pentru imbunatatirea performantei financiare”, a notat Zollar.

Principalul rival, Hewlett-Packard Co. adopta o viziune similara. In decembrie 2005, HP a achizitionat vanzatorul de management al software-ului Peregrin, o companie care s-a bucurat de de o relatie apropiata de IBM, pentru 425 milioane de dolari - si a inceput sa incorporeze tehnologia in produsele sale OpenView. Si saptamana trecuta, HP a cumparat Mercury Interactive Comp., un lider in monitorizarea aplicatiilor, managementul portofoliilor si testarea software-ului.

Cumpararea MRO este o dovada a faptului ca liniile dintre doua achizitii de management – tehnologie in termeni de software si servere si industrie in termeni de vehicule si cladiri – sunt convergente. Din vreme ce din ce in ce mai multe companii combina bunurile industriale cu inteligenta IT precum sensorii de la distanta sau etichetele RFID (Radio Frequency Identification), clientii trebuie sa indeplineasca un management incident al bunurilor industriale asa cum fac si cu sistemele IT.

Daca software-ul Tivoli al IBM ajuta companiile sa-si conduca sistemele IT, MRO Maximo ii ajuta pe acestia sa conduca si recunoasca bunurile IT fizice, financiare si operationale. “Este o gama bogata de posibilitati”, a spus Chip Drapeau, presedinte si sef executiv al MRO.

Sursa: http://utilitycomputing.itworld.com/

Continut Wikipedia pe laptop-ul de 100$

4 august 2006 – Proiectul One Laptop Per Child (OLPC) a confirmat vinerea trecuta planul de a include elemente din enciclopedia gratuita online Wikipedia ca un prim element in continutul detinut.

Condus de Nicholas Negroponte, fostul sef al MIT Media Laboratory, OLPC tinteste sa echipeze copii din scolile de pretutindeni, in special in tarile in curs de dezvoltare, cu propriile laptop-uri. Proiectul a purtat initial numele de initiativa “US100$ laptop”, dar se pare ca primele modele vor costa in jur de 130 dolari.

”Cunoastem proiectul OLPC de ceva timp”, a spus Jimmy Wales, fondator al Wikipedia, la conferinta Wikimania din Cambridge, Massachusetts. “Vorbim de ceva vreme despre cum am putea sa ii ajutam”.

Acesta a fost grijuliu sa nu caracterizeze miscarea ca o fuziune intre Wikimedia Foundation Inc., o corporatie nonprofit care opereaza Wikipedia, si OLPC. Ca orice alt user al enciclopediei online, OLPC poate folosi gratuit continutul Wikipedia, a spus Wales.

Walter Bender, presedintele diviziei de software si continut al OLPC, a spus ca organizatia experimenteaza moduri de a incarca bucati din Wikipedia pe prototipul laptop-ului. Se asteapta ca versiunile finale ale dispozitivului sa fie livrate in primul trimestru al anului 2007.

Avand in vedere ca fiecare laptop are numai 0.5 GB de memorie flash si enciclopedia este mult mai mare, reteaua dispozitivului intra in joc astfel incat fiecare copil va avea acces la Wikipedia. Fiecare laptop actioneaza ca un nod intr-o retea peer-to-peer ad-hoc, acest lucru insemnand ca daca fiecare laptop acceseaza Internetul in mod direct, atunci cand alte masini se aprind, pot imparti o singura conexiune online.

OLPC vede sistemul wiki ca fiind proactiv in procesul educatiei. “O intreaga noua generatie poate contribui la Wikipedia”, a spus Bender. Un copil poate invata multe prin procesul Wikipedia de contributie si apoi critica, a adaugat acesta.

Laptop-ul va beneficia si de un cititor e-book care include un wiki astfel incat copii isi pot impartasi gandurile legat de ceea ce citesc, a spus Bender.

Raspunzand rapoartelor despre interesele diverse ale tarilor legat de proiectul OLPC, Bender a zis: “Inca nu avem nici un angajament semnat cu vreo tara”. Oricum, OLPC a fost subiectul unor discutii serioase cu presedintii unor anumita tari, precum Argentina, Brazilia, Nigeria si Thailanda. “Cateva inca sunt in discutii”, a adaugat el.

In acest moment, OLPC identifica ce continut Wikipedia ar trebui oferit, caror tari si in ce limba. Bender insusi este un mare fan al hartilor si il multumeste gandul ca va vedea “un set mare de harti”, disponibil prin intermediul enciclopediei.

OLPC inca studiaza ce tip de cursuri gratuite sa furnizeze laptop-urilor.

Sursa: http://utilitycomputing.itworld.com/

O noua caracteristica Google

4 august 2006 – Google Inc. a inceput sa alerteze utilizatorii atunci cand dau click pe un rezultat al cautarii care ii poate duce la un web site periculos.

Noua caracteristica, fiind descoperita la inceputul saptamanii trecute, a devenit oficiala vineri, conform unui anunt de la Stop Badware Coalition, care colaboreaza impreuna cu Google la acest efort.

Atunci cand utilizatorii incearca sa acceseze un web site considerat a fi potential periculos, Google afiseaza acestora o pagina de alerta care ii informeaza de un risc posibil si le da optiunea de a se intoarce la pagina de cautari sau sa continue pe web site-ul cu continut chestionabil.

Site-urile insemnate au fost reportate fiind periculoase catre The Stop Badware Coalition. Google va inlocui progresiv pagina generica de alerta cu pagini ce contin rapoarte specifice despre site-urile periculoase, aceste pagini fiind puse la dispozitie tot de catre The Stop Badware Coalition.

The Stop Badware Coalition este o organizatie nonprofit conduse de Harvard University si University of Oxford si sustinuta de Google, Lenovo Group Ltd. Si Sun Microsystems Inc.

Noua caracteristica Google incearca sa puna in lumina o problema reala: motoarele de cautare afiseaza in mod banal link-uri catre site-uri ce download-eaza spyware si adware in PC-urile vizitatorilor, exploatand vulnerabilitatile de securitate si incercand sa insele utilizatorii si sa ii includa pe listele de spam.

In Statele Unite ale Americii, oamenii ajung pe site-uri periculoase de aproximativ 285 de milioane de ori pe luna, accesand site-urile obtinute ca rezultat al afisarii celor mai importante cinci motoare de cautare, conform unui studiu recent condus de unitatea McAfee Inc. SiteAdvisor

Google inca nu a dat o replica.

Sursa: http://security.itworld.com/

Google va distribui clipuri video cu reclame

7 august 2006 – In continuarea eforturilor de a-si extinde afacerea de advertising online, Google Inc. va distribui continut video ad-supported de la Viacom Internation Inc. MTV Network site-urilor web din reteaua intinsa de advertising.

Un purtator de cuvant a spus luni ca incheierea acestei afaceri este o premiera pentru ambele companii.

Marcheaza prima data cand programarea video integrata si publicitatea vor fi disponibile in mod direct in reteaua imensa de publicitate a Google, AdSense, care livreaza reclame, atat text, cat si imagine, site-urilor web si blog-urilor. Este, de asemenea, prima data cand muzica si clipurile video de la MTV Networks vor fi disponibile clientilor din toata reteaua, pe o baza ce se sprijina pe reclame, in afara site-urilor proprii retelei.

In esenta, Google va imprastia programare Viacom unui segment mai larg al internetului, permitand continutului sa ajunga la mai multi privitori decat cei de pe site-urile proprii ale companiei.

”Vom pune clipuri video pe site-urile partenere care contin publicitate, oferind furnizorilor de continut un nou mod de a face bani de pe internet”, a spus purtatorul de cuvant.

Companiile planuiesc sa inceapa testarea acestui nou serviciu la sfarsitul acestei luni cu un numar de programe, cum ar fi “SpongeBob Square Pants” de la Nickelodeon si “Laguna Beach” de la MTV.

Alianta este in mijlocul unei schimbari in distributia de continut video, propulsata in primul rand de conexiuni la internet din ce in ce mai rapide, ce permit utilizatorilor sa download-eze continut relativ repede si ieftin, si in al doilea rand de site-uri video-on-the-web gen YouTube, ce se bucura de o popularitate crescanda.

Parteneriatul ar putea, de asemenea, sa trimita un semnal altor producatori de continut de stiri si divertisment pe care Google, ocazional criticat pentru folosirea continutului fara permisiune, este dornic sa il creeze intr-un model de afacere legitima.

In aditie la serviciul de clipuri video sprijinite de publicitate, Google a fost de acord sa vanda progame populare ale MTV Networks prin intermediul portalului sau, Google Video. Pentru 1.99 dolari pe episod, clienti pot download-a episoade intregi ale comediantului Dave Chapelle, “Chapelle’s Show” si filmul de animatie South Park.

Sursa: http://www.itworld.com/

Debut Mac Pro

7 august 2006, San Francisco – Apple Computer Inc. a anuntat luni lansarea unei noi linii de computer desktop numita Mac pro, care va folosi chipset-ul Interl Corp. Xeon.

Noul Mac Pro, care va costa aproximativ 2500$, inlocuieste linia Power Mac si va folosi chip-uri duale Xeon in fiecare computer.

Noul Mac este de doua ori mai rapid decat cel pe care il inlocuieste, a spus participantilor la conferinta Philip Schiller, sef de marketing al Apple.

Seful executiv, Steve Jobs a facut si un preview al urmatoarei versiuni ale sistemului de operare OS X, ce poarta numele de cod Leopard, in fata unei audiente de cateva mii de persoane la Moscone Center in an Francisco.

”Exista cateva caracteristici secrete pe care le vom pastra ca niste asi in maneca”, a spus Jobs pe scena.

Apple inca nu a anuntat o data de lansare pentru urmatorul sistem de operare.

Cota de piata a Apple a crescut cu 79 de centi, sau 1.16%, pana la 69.09$ la Nasdaq in timpul prezentarii.

Sursa: http://www.itworld.com

Apple lanseaza Xserve

7 august 2006 – Apple a dezvaluit pe 7 august un nou server bazat pe tehnologie Intel, pe care seful executiv Steve Jobs l-a prezentat ca fiind de cinci ori mai rapid decat generatia anterioara de Xserve.

Noul Xserve are un procesor mai mic, are nevoie de mai putin timp de racire datorita eficientei puterii mult imbunatatita, rezerve de putere redundante si pana la 2 TB de stocare.

Aici puteti citi un review al Xserve G5.

Pretul Xserve va incepe de la 3000 de dolari, iar Apple va incepe livrarea acestuia in octombrie.

Configuratia standard pentru noul Xserve este 1 GB de memorie RAM, un drive de 80 GB si chip-uri dual-core de 2.66 GHz.

Sursa: http://www.eweek.com/

Yahoo anunta Search Builder

7 august 2006, San Francisco, California – Yahoo a anuntat ieri lansarea unui nou produs ce va ajuta utilizatorii web sa creeze motoare de cautare specializate. Yahoo! Search Builder permite utilizatorilor sa selecteze un set de site-uri de incredere, iar apoi sa adauge motoare de cautare site-urilor lor.

Google nu ofera un asemenea produs, cu toate ca au Google Personalized Search, care intoarce termenii cautati bazandu-se pe cei introdusi anterior.

Noul produs Yahoo plaseaza compania in competitie directa cu alte companii care furnizeaza produse de cautare specializata, precum Rollyo si Eurekster.

Sursa: http://googlewatch.eweek.com/blogs/

Design by Emark.ro